• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 1400082418657
  • خبرنگار : 71613

نگاهی آماری به عملکرد بسکتبال زنان ایران در آسیا/ اولین بودن در ۴۹ سالگی!

نگاهی آماری به عملکرد بسکتبال زنان ایران در آسیا/ اولین بودن در ۴۹ سالگی!

بررسی چند آمار از تیم ملی بسکتبال زنان ایران در مسابقات دسته دوم کاپ آسیا نشان می‌دهد که ملی‌پوش ۴۹ ساله بهترین عملکرد را در تیم ایران داشته است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال زنان ایران برای اولین بار بعد از انقلاب به رقابت‌های قهرمانی دسته دوم آسیا اعزام شد و با چهار شکست پیاپی مقابل لبنان، سوریه (دوبار) و اندونزی بین ۶ تیم حاضر در این دسته در جایگاه ششم قرار گرفت. در پایان این مسابقات تیم‌های لبنان، اردن، اندونزی، قزاقستان، سوریه و ایران به ترتیب اول تا ششم شدند و لبنان هم به دسته اول آسیا صعود کرد.  

ایران دومین تیم با میانگین سنی بالا

میانگین سنی تیم ایران ۲۸ سال و میانگین قدی آن هم ۱۷۸ سانتی متر است. ایران از نظر قدی تفاوت محسوسی با سایر تیم‌ها ندارد و فقط قزاقستان است که با میانگین ۱۷۹ سانتی متر بلندقدترین تیم این تورنمنت بود.

 از نظر سنی اما ایران دومین تیم با میانگین سنی بالا بود؛ لبنان با ۲۹ سال بالاترین میانگین سنی و پس از آن ایران با ۲۸ سال در جایگاه دوم قرار دارد. سایر تیم‌ها هم با میانگین سنی ۲۶ سال در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند.  

مسن‌ترین بازیکن این مسابقات هم تیناعیسائیان از ایران با ۴۹ سال و کم‌سن‌ترین بازیکن ایران آیدا گل‌محمدی با ۲۰ سال هستند. در حالی که سایر تیم‌ها بازیکنان با سن‌های 17، 18 و حتی 16 سال نیز دارند این سوال مطرح می‌شود آیا بسکتبال ایران نتوانسته بازیکن جوانی در سطح عیسائیان را تربیت کند یا اینکه بازیکنان دیگری هم بوده‌اند اما سرمربی تیم ملی آنها را انتخاب نکرده است؟  

امتیازآوترین بازیکنان ایران 

تینا عیسائیان به عنوان مسن‌ترین بازیکن این تورنمت در سه بازی حضور داشت و ۳۶ امتیاز کسب کرد که از این نظر امتیازآورترین(میانگین 12 امتیاز در هر بازی) بازیکن ایران محسوب می‌شود و در جدول ۶۰ نفره سایت مسابقات هم نهم است. معصومه اسماعیل‌زاده هم در سه بازی ۳۴ امتیاز کسب کرد و یازدهمین نفر لیست است. این دو بازیکن به دلیل مصدومیت در آخرین دیدار ایران مقابل سوریه حضور نداشتند.  

شادی عبدالوند سومین بازیکن امتیازآور ایران است که در چهار مسابقه ۴۰ امتیاز (میانگین 10 امتیاز در هر بازی) کسب کرده، اما در این بخش عسل پورحیدری، دختر فریده شجاعی نایب رئیس زنان فدراسیون که انتخابش با حواشی زیادی هم همراه بود، ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است. او در سه بازی تنها دو امتیاز کسب کرده و آخرین نفر لیست ۶۰ نفره بازیکنان حاضر در مسابقات است.  

عیسائیان و پورحیدری، بهترین و بدترین‌ها در ریباند

در بخش ریباند هم عیسائیان بهترین عملکرد را بین بازیکنان ایران داشته و آمار ۲۸ ریباند در سه بازی را ثبت کرده است. او در لیست ۶۴ نفره سایت مسابقات هم در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین معصومه اسماعیل زاده با ۲۲ ریباند دومین بازیکن موثر ایران در این بخش است و پس از این دو نفر، شیدا شجاعی در چهار مسابقه ۲۳ ریباند ثبت کرده است.  

عسل پورحیدری در این بخش هم ضعیف‌ترین عملکرد را داشته، در سه بازی سه ریباند ثبت کرده و در جایگاه پنجاه و هفتم لیست قرار گرفته است.

موثرترین بازیکنان ایران 

تینا عیسائیان به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی ایران بیشترین تاثیرگذاری را داشته و با ثبت عدد ۴۸ در سه بازی، بیشترین تاثیرگذاری بین بازیکنان ایران را داشته است. همچون سایر بخش‌ها، معصومه اسماعیل زاده هم پس از عیسائیان قرار گرفته و تاثیرگذاری ۴۳ را در سه بازی داشته است. سومین بازیکن تاثیرگذار ایران در این مسابقات دلارام وکیلی است که در چهار مسابقه ثاثیرگذاری ۵۰ داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha