• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400082418803
  • خبرنگار : 50356

مدیرعامل آبفا مشهد خبر داد

پیشرفت ۸۵ درصدی شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر مشهد

پیشرفت ۸۵ درصدی شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد با بیان اینکه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مشهد پیشرفت ۸۵ درصدی داشته، گفت: این پروژه از سال ۱۳۷۳ آغاز شده است. طول شبکه مورد نیاز فعلی شهر مشهد ۴۲۳۵ کیلومتر است که تا پایان نیمه اول امسال ۳۶۰۰ کیلومتر از این شبکه اجرا شده است.

حسین اسماعیلیان در این خصوص اظهار کرد: اجرای حدود ۶۳۵ کیلومتر باقیمانده شبکه جمع آوری فاضلاب مورد نیاز مشهد مربوط به محدوده‌های طبرسی، شهرک‌های رجائی و باهنر، الهیه، ثامن، کال زرکش، طرق، شهرک رضویه، شمال کشف رود، عباس‌آباد و حجت آباد است که می‌بایست متوازن با توسعه ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب صورت پذیرد.

وی با اشاره به افق طرح ۱۴۲۰ خاطرنشان کرد: علاوه بر این توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب مورد نیاز تا افق سال ۱۴۲۰ برای مناطق شاهنامه، جاده کلات و روستاهای حاشیه شهر حدود ۵۶۵ کیلومتر پیش بینی شده که طراحی شبکه های مذکور در اولویت‌های این شرکت بوده و در افق طرح کل شبکه جمع آوری فاضلاب شهر مشهد به ۴۸۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

اسماعیلیان افزود: پیشرفت ۸۵ درصدی در اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر مشهد در مقابل محدودیت و کاهش تخصیص اعتبارات از محل منابع عمومی و افزایش چند برابری هزینه های اجرایی به ویژه در سال‌های اخیر پیشرفت قابل قبول و بالایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد عنوان کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین موانع موجود در مسیر پیشرفت و تکمیل پروژه اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب این شهر، کمبود تصفیه خانه‌ها در برابر شبکه فاضلاب موجود است که نیاز به اعتبار کلان در این خصوص است.

اسماعیلیان با اشاره به اعتبارات لازم برای تکمیل شبکه فاضلاب شهر مشهد بیان کرد: با توجه به عدم توازن بین شبکه و تصفیه‌خانه‌ها، حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال نیاز فعلی و ۵۰ هزار میلیارد ریال تا افق طرح ۱۴۲۰ به منظور ایجاد ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب مورد نیاز است و حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال نیز جهت اجرای ۶۳۵ کیلومتر باقی‌مانده از شبکه جمع‌آوری فاضلاب فعلی شهر مشهد مورد نیاز است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب‌وفاضلاب مشهد وی خاطرنشان کرد: تجهیز منابع مالی از طرق مختلف مانند فاینانس خارجی تسهیلات ماده ۵۶ قانون و ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در قالب قراردادهای خرید تضمینی و بیع متقابل از جمله برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب مشهد برای توسعه تصفیه خانه‌های فاضلاب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha