• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400082418865
  • خبرنگار : 71536

توصیه بی‌رحمانه به اسکوچیچ برای تنبیه طارمی!

توصیه بی‌رحمانه به اسکوچیچ برای تنبیه طارمی!

یک کارشناس فوتبال می‌گوید اسکوچیچ باید طارمی را به تیم ملی دعوت می‌کرد و در آستانه جام جهانی او را خط می‌زد تا حساب کار دست طارمی و سایر بازیکنان بیاید.

اصغر شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با لبنان که در لحظات پایانی با برتری دو بر یک شاگردان اسکوچیچ تمام شد و در عین حال با واکنش منفی منتقدان همراه بود گفت: ایران خیلی کلاسیک بازی کرد. ما تا آخرین لحظات از احساسات پرهیز کردیم. با نقشه و تاکتیک جلو رفتیم و تا دقیقه آخر جنگیدیم. هرگز در طول بازی روی به بازی بلند یا به اصطلاح "بکش زیرش" نیاوردیم. بازیکنان ما تا جایی که می‌توانستند توپ را روی زمین نگه داشتند. تا به حال بازی با حوصله‌ای مانند این از ایران ندیده بود.

او با اشاره به وقت کشی بازیکنان لبنان گفت: یک چیزی هم باید به درباره بازیکنان تیم‌های عربی بگویم که از خواب بیدار شوند. می‌گویند " عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد". در واقع اگر لبنانی‌ها وقت کشی نمی‌کردند، بازی را برده بودند. ما دو گل‌مان را در وقت اضافه زدیم. این کارها مال عهد بوق است که بازیکن در زمین غش و ضعف می‌کند. در عوض بازیکنان ما عصبانی نشدند و تحت تاثیر این اتفاقات نبودند و در آخر هم به نتیجه رسیدند.

این بازیکن سال‌های دور فوتبال ایران درباره انتقادها از بازی تیم ملی به علت ناتوانی در خلق موقعیت گفت: یک تیم همیشه نمی‌تواند خوب بازی کند. اما من اعتقاد دارم که تیم ملی بازی کرد. در یک تورنمنت ممکن است یک روز هم بد باشید. در همین دیدار زمین خراب بود. در چنین وضعیتی تیمی که خوب بازی می‌کند، دچار مشکل می‌شود. آن‌ها می‌خواستند بازی را خراب کنند و ما می‌خواستیم بسازیم.

شرفی درباره گلی که تیم ملی در این دیدار روی وزش باد و اشتباه خط دفاعی تیم ملی دریافت کرد، گفت: این یک اتفاق بود که روی مسائل جوی به ثمر رسید. سانتر بازیکن لبنان نباید آن همه ارتفاع می‌گرفت و از آن‌جا روی زمین می‌افتاد.  من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد اما شاید کار کرده بودند. شاید می‌دانستند وضعیت از چه قرار است.

این کارشناس فوتبال هم‌چنین درباره نظرات مختلف درباره عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی گفت: من شاید اعتقاد داشته باشم او مربی خوبی است. به نظرم اسکوچیچ نتیجه گرفته است. از یک سردار که پیروز است نمی‌پرسند که چند سرباز تو مرده‌اند. اسکوچیچ این همه پیروزی آورده است. دیگر چه باید می‌کرد؟ بنده خدا همه بازی‌ها را برده است. حتما باید روی سرمان بزند که از او راضی باشیم؟

وی با اشاره به لزوم شناخت آداب و رسوم و ادبیات هر کشوری اظها کرد: من خارج از ایران هم کار کردم. وقتی می‌خواهید در یک کشور خارجی کار کنید، باید صحبت کردن و این چیزها را یاد بگیرید. به نظرم شاید اسکوچیچ باید بداند چطور با ایرانی‌ها رفتار کند. او باید یاد بگیرد ما چه چیزهایی را دوست داریم.

شرفی درباره این که آیا تیم ملی با این نسل از بازیکنان و این کادرفنی در جام جهانی موفق خواهد شد؟ اظهار کرد: بازیکنان ما باهوش هستند و می‌دانند جام جهانی چه تاثیری در آینده آن‌ها دارد و موفقیت در این مسابقات به معنی افزایش قرارداد آن‌هاست. این بازیکنان خیلی بزرگ‌تر از رییس فدراسیون و کادرفنی هم هستند. البته ما امثال باقری و هاشمیان را هم داریم که می‌توانند به موفقیت تیم ملی کمک کنند.

او اذعان کرد: ما از سال ۱۹۷۸ که به جام جهانی آرژانتین رفتیم، هنوز نتوانستیم از مرحله گروهی بالاتر برویم. دیگر خسته شدیم. اگر این‌طور است، فوتبال را تعطیل کنیم ببینیم اشکال و ضعف ما کجاست. مشکل امروز ما به خاطر نبود زیرساخت و همین‌طور ضعف در پایه‌ها است. دو نسل را تعطیل کنیم و به فوتبال‌مان برسیم.

او درباره این که برخی معتقدند که تیم ملی در جام جهانی نیاز به مربی دیگری دارد؟ اظهار کرد: اسکوچیچ خیلی خوب کار کرده است. موفقیت که خم رنگرزی نیست یک شبه عمل بیاید. از طرفی صعود ما هم به جام جهانی اتفاق غیرعادی نیست. در گذشته یک تیم از آسیا صعود می‌کرد اما الان به ۴.۵ تیم رسیده است.

شرفی درباره مشکلات طارمی و اسکوچیچ و خط خوردن این بازیکن توسط سرمربی تیم ملی گفت: طارمی به یک معلم و رواشناس (مشاور) احتیاج دارد که با او صحبت کند و بداند یک قهرمان چه رفتار و کرداری باید داشته باشد. طارمی باید بداند کجای جامعه ایستاده است. رفتار طارمی اصلا درست نبود. البته رفتار مربی هم درست نبود چون تجربه مربیگری در سطح ملی نداشته است. الان نباید جو تیم به‌هم بخورد. اگر اسکوچیچ تجربه داشت او را در آستانه جام جهانی خط می زد. او را دعوت می کرد و آن موقع جواب رفتار طارمی را می داد.

او در واکنش به این که خط زدن طارمی در آستانه جام جهانی زیاده روی است گفت: در این صورت حساب کار دست بازیکنان می‌آید. طارمی و امثال او قیمت جام جهانی را می‌دانند. می‌دانند که هر چقدر هم با تیم ملی به سوریه و لبنان بروند، درنهایت جام جهانی ویترین فوتبال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۴ ۱۵:۵۰

چه عجب یه آدم منطقی هم دیدیم نظر بده

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۴ ۱۶:۳۴

چکیده فرهنگ ایرانی!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۴ ۱۸:۳۱

قطعا این اتفاق زیاده رویه. آقای شرفی چی میگی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۴ ۱۹:۳۵

آقای شرفی تو مصاحبه داره می گه طارمی به یک روانشناس احتیاج داره اما شما می نویسید (مشاور)!!! مگه طارمی میخواد ازدواج کنه یا انتخاب رشته بکنه. مسایل تنظیم هیجان و کنترل خشم و ... همه اینها مسائل مهم روانشناسی هستند که یک روانشناس ورزشی می تواند به یک ورزشکار حرفه ای کمک کند نه مشاور املاک

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۴ ۱۹:۵۶

خدا رحم کرده کاره ای نیست این بنده خدا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۲:۵۴

اونهایی که کاره ای هستند مگر چکار کردند؟ همه را دیده ایم. این آقا سالهای زیادی در قوی ترین و منضبط ترین تیم ایران، بهترین دفاع بوده و سالهای زیادی هم مربیگری کرده خود شما چکاره هستی؟ آیا نباید کسی حرفی بزند؟ یا راهنمایی کند؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۴ ۲۰:۲۲

متاسفانه همه متخصص شدند و به خودشون اجازه اظهار نظر میدند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۵ ۰۰:۲۳

واقعا من متوجه نمیشم چطور بعضی ها طوری حرف می‌زنند که انگار از فوتبال هیچی سرشون نمیشه واقعا چطور حاضر میشن آنقدر نامرد باشن که همچین پیشنهاد غیر منطقی میدهند این افراد هستند که نمی گذارند فوتبال ایران به جایی برسد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۵ ۰۱:۴۳

از کاه کوه نسازید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۰۴:۱۷

کاملا صحیحه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۵ ۱۲:۱۳

مدیریت قاطع و همراه با انعطاف برای پیشبرد راهبردها ضروری است. بازیکن باید بداند هرگز بالاتر از تیم ملی نیست و باید در چارچوب حرف بزند. کار درستی کرد تا دیگر بازیکنان جوان حرفه ای عمل کنند و دچار هیجان و اشتباه محاسباتی در رفتارهایشان نشوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۵ ۱۳:۴۰

حالا همه به نام پیشکسوت وکارشناسی شروع به نقد این موضوع کردن انگار خودشون جای سرمربی تیم میبنن ونسخه خودشون می‌نویسن، آقای کارشناس حات خوبه؟ طارمی اگه بخواد تنبیه بشه الان باید میشد که شد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۵ ۱۷:۳۹

قرار نیست هرکی که اسمش کارشناس بود حرفش درست باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۱:۱۴

طارمی بازیکن خیلی خوبیه مگه چیکار کرده آخه کاری میکنید که بازیکن های ما دل زده بشن واقعا که حیف طارمی و بازیکنای مثل اون ♥️

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۰۸:۰۹

درست هست که ما بدون مهدی بازی ها را می بریم و الان دیگه با یک برد به جام جهانی 2021 قطر می ریم چون 19 امتیازی هستیم ولی به نظر من بدون مهدی فوتبال ایران دیگه اون فوتبال همیشه گیش نمی شود. خود مربی داره میگه من برای بار دوم هست که سر مربی تیم ملی ایران هستم و با آنها آشنایی کامل دارم،خوب چه جور آشنایی داری که مهدی توی ترکیب نیست و قائدی هست

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۲:۴۹

بسیار خوب جناب شرفی عزیز و بیانگر نظم در همه جا همانند تیم پاس در دور دستها

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۹:۴۵

خوبه که سرمربی هم مواظب حرفاش باشه. وبه نفع تیم ملی حرف بزنه.همش ازبازیکنان ایرادنگیرید.اونم ستاره ای مثل طارمی که نزاشت ارزشهاشونو نادیده بگیرن وتوهین بشن.اون ازهمه بازیکنان دفاع کرد.بایدتنبیه بشه.ومربی هیچی هرچی خواست بگه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۰۳:۰۵

حق کاملا با آقای شرفیه‌ طارمی هر چقدر هم بزرگ باشه از افتبرگ آلمانی بزرگتر نیست درست وسط مسابقات ‌به علت بی احترامی به تما شاگردان از اردوی آلمان اخراج شد و بقیه حساب کار دستشون اومد طارمی باید از سرمربی تیم ملی به عنوان یک معلم باید عذر خواهی کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۰۶:۲۸

بس کنیدباباقضیه طارمی حل شدرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۴:۱۰

واقعآ این پیشکسوت وطن فروشه که این حرف زاده اینجا ایران وطارمی ایرانی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۴:۱۶

شما که جایگاهی نداری صاحب نظرم هم نیستی پس توصیه نکنید لطفا. طارمی یک سرباز وطن هست و خودش هم با افتخار حاضره بخاطر ایران بجنگه. خیلی ها میخوان با این نظراتشون به تیم ملی ضربه بزنن چون به نفعشونه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۸:۲۶

جمع کن بنیم بابا تورو چ فوتبال؟؟شمانظرتو پست کن بنداز توسطل زباله

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۲۳:۰۴

طارمی نیاز به تیم ملی نداره اسکوچیج بره با تیمش بازی کنه😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۹ ۰۵:۳۳

احسن عین واقیعته

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۱:۰۶

طارمی اعجوبه آسیاست درحد خودت نظر بده جناب تا به حال ایران همچین بازیکنی به خود ندیده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۷:۵۶

دو کلمه از مادر عروس

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۰ ۱۱:۰۸

بزرگوار، کسی به کار نامه ایشون انتقاد نکرد . حتی من هم که زیاد اهل فوتبال نیستم میگم سرمربی تیم ملی نباید در یک کشور خارجی همچین مصاحبه ای میکرد. دیدید که داد خیلی ها به خصوص بزرگان فوتبال در آمد.