• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400082418942
  • خبرنگار : 71290

وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان

قدومی: شکست آمریکا در افغانستان راهی برای آغاز خروج نیروهای استکباری از منطقه است

قدومی: شکست آمریکا در افغانستان راهی برای آغاز خروج نیروهای استکباری از منطقه است

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران با بیان این که تجربیات تلخ افغانستان و فلسطین در مواجهه با مستکبرین مشابه است، گفت: امروز اگر مردم افغانستان می‌خواهند که افغانستان مستقل شود باید همه پیروان مذاهب، گروه ها، جریان ها و جناح های سیاسی در مواجهه با دشمنان خارجی متحد و یکسو شوند.

به گزارش ایسنا، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران طی سخنانی در وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان گفت:  خروج و شکست نیروهای آمریکایی بعد از مسیر تلخ و سنگین که مردم افغانستان متقبل شدند، راهی برای آغاز برنامه کلی خروج نیروهای استکباری و آمریکایی از منطقه است.

وی با بیان این که مردم افغانستان مثل همیشه در مواجهه با استعمار و نیروهای بیگانه الگو بوده‌اند، اظهار داشت: اکنون ما نه فقط در افغانستان بلکه در سطح منطقه نیازمند به مفهوم اصلی وحدت هستیم، وحدت نباید در قالب سخنرانی بماند باید به طور عملی آن را انجام دهیم.

قدومی افزود: ما در فلسطین اگر وحدت و یک برنامه سیاسی جامع بین حماس، جهاد اسلامی و فتح داشته باشیم، می‌توانیم که معامله قرن را شکست دهیم.

نماینده جنبش حماس در تهران خاطرنشان کرد:  امروز اگر مردم افغانستان می‌خواهند که افغانستان مستقل شود باید همه پیروان مذاهب، گروه ها، جریان ها و جناح های سیاسی در مواجهه با دشمنان خارجی متحد و یکسو شوند. وحدت به عنوان یک نسخه پزشکی برای آزادی و استقرار کشور های اسلامی چه در افغانستان و فلسطین و چه در منطقه و کل جهان اسلام است.

قدومی ادامه داد: ما مردم فلسطین دوست داریم که با افغانستانی ها و خود کشور افغانستان روابط حسنه داشته باشیم و حس می‌کنیم که تجربیات تلخ مردم افغانستان خیلی مشابه با تجربه مردم فلسطین در مواجهه با مستکبرین و نیروهای بیگانه هستند.
 
وی در پایان گفت: افعانستان باید با همسایه ها، کشور های اسلامی و مسلمانان جهان روابط حسنه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha