• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400082418951

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان:

جهاد دانشگاهی به موضوعات فرهنگی ورود کند

جهاد دانشگاهی به موضوعات فرهنگی ورود کند

ایسنا/گلستان نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی، موضوعات فرهنگی است، گفت: جهاد دانشگاهی با پتانسیلی خوبی که دارد، می‌تواند به این بخش ورود کند.

سید عبدالهادی حسینی شاهرودی امروز دوشنبه ۲۴ آبان ماه در دیدار با رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی استان گلستان، اظهار کرد: آنچه در توان من وجود دارد برای کمک به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک مجموعه علمی و دانشگاهی به کار خواهم گرفت و از جهاد دانشگاهی نیز انتظار دارم در بخش‌های مختلف خصوصاً موضوعات فرهنگی آنچه که در توان دارد را در اختیار قرار دهد.

وی به تلاش خود برای تدوین ۲۵ طرح فرهنگی اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستم با کمک دستگاه‌های متولی، موضوعاتی که به غلط در جامعه تبدیل به یک فرهنگ شده را اصلاح کنم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به تدوین طرح صیانت از خانواده اشاره کرد و گفت: این طرح ابتدا به‌صورت پایلوت در علی‌آبادکتول اجرا شد. بعد از یک سال از اجرای این طرح که در آن بر موضوع فرهنگ‌سازی با استفاده از آموزش در ۵ رشته تأکید شده است، نرخ طلاق در شهر علی‌آبادکتول از ۲۳.۵ درصد به ۰.۵ درصد کاهش یافت. بعد از اجرای موفق این طرح در علی‌آبادکتول، طرح در استان‌های دیگر نیز تسری پیدا کرد و پس از آن موردتوجه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و اجرای آن به وزارت بهداشت واگذار شد.

شاهرودی با تأکید بر توجه به فرهنگ‌سازی در سنین پایین‌تر، گفت: امروز فرزندان ما در مدرسه و جلوی تلویزیون با عقاید آشنا می‌شوند و متأسفانه ما نقشی در آشنایی با عقاید در فرزندانمان نداریم و باید این موضوع اصلاح شود. جهاد دانشگاهی می‌تواند تمامی این موضوعات را پیگیری کند.

ابراهیم شهبازی، رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان نیز در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۵۹ به‌فرمان امام راحل(ره) برای اسلامی سازی دانشگاه‌ها در کشور راه‌اندازی شده و در حال حاضر در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی واحد گلستان از سال ۱۳۸۸ راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در طول این سال‌ها در استان فعالیت‌های خوبی داشته و تلاش شده علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، رابط بین صنعت و دانشگاه باشد.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان با تشریح فعالیت‌های هر یک از بخش‌های این نهاد در استان، گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش یک مرکز علمی کاربردی در گرگان و ۲ مرکز آموزش تخصصی کوتاه‌مدت در شهرهای گرگان و گنبدکاووس با حدود ۷۰۰ رشته تعریف‌شده دارد.

شهبازی گفت: به دنبال این هستیم سومین مرکز آموزش تخصصی کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی در استان گلستان را در شهر علی‌آبادکتول راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های این نهاد در حوزه کارآفرینی، اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است که در قالب این طرح طی دو سال ۲۳۰۰ شغل در استان ایجاد می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان تصریح کرد: این طرح در سه فاز شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار در حال اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha