• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400082418955
  • خبرنگار : 71647

طرح گاردین برای خیمه شب بازی ترامپ

طرح گاردین برای خیمه شب بازی ترامپ

روزنامه‌های امروز جهان درباره موضوعاتی چون: بازگشت کرونا به اروپا، بحران پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس، اعتراضات سودان و پژوهشی درباره مغز انسان، نوشته‌اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ در شرح مهمترین اخبار دوشنبه ـ ۲۴ آبان ماه ـ می‌نویسد:

 
ترامپ غول پیکر

طرح گاردین برای خیمه شب بازی ترامپ
طرح گاردین برای ترامپ

در روزنامه گاردین آمده است: طرحی است از ترامپ غول پیکر در بنای کنگره آمریکا و هیاهوی پشتیبانانش، با شعار ترامپ پیروز و آدمی که تریبون کنگره را از جا کنده، دارد به غارت می برد. ریسمان آدمک های معترض در دست ترامپ است. انگار او یک خیمه شب بازی به راه انداخته باشد. نوشته با عنوان در هراس از دموکراسی آمریکا با این پرسش می گوید، آیا ترامپ در تدارک کودتایی برای سال ۲۰۲۴ است؟ یعنی سال انتخاب رئیس جمهوری آمریکا ؟ جمهوری خواهان حزب ترامپ، دارند  کرسی های حساس در بسیاری از ایالت های آمریکا را صاحب می شوند. حزب در صدد به چنگ آوردن قدرتی است فراتر و اثرگذارتر  از تلاش های ترامپ در سال ۲۰۲۰. در سال ۲۰۲۰ بود که در سنا گفته شد: مراقب بازنده باشید.

بازگشت اروپا به عصر کرونا

طرح گاردین برای خیمه شب بازی ترامپ


فایننشال تایمز نوشت: اروپا دارد به روزهای تاریک عصر کرونا باز می گردد. موج بی مهابای کرونا، دارد رو به انگلیس می گذارد. از این رو است که انگلیس به میلیون ها انگلیسی، توصیه کرده است واکسن تقویت کننده بار سوم را تزریق کنند.

حمله سرما به پناهجویان

طرح گاردین برای خیمه شب بازی ترامپ


ال پائیس روزنامه اسپانیایی نوشت: بحران پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس، همچنان مصیبت بار است. حالا ترس از سرما دارد به جنگل های مرزی می تازد. یک پناهجوی سوری، در جنگل های نزدیک روستای «ولکا» در لهستان از پا در آمده است.

شلیک به معترضان سودانی

طرح گاردین برای خیمه شب بازی ترامپ


له رپوبلیکا روزنامه اسپانیایی نوشت: در سودان، نیروهای کودتا، به معترضان شلیک کردند. دست کم پنج تن در این حمله، کشته شدند. و در بخش دیگری نوشته است: سارا دو ترته، دختر رئیس جمهوری فیلیپین برای رقابت های ریاست جمهوری آمده است.


بازنده
گاردین می نویسد: بازنده انتخابات ۲۰۲۰، دنالد ترامپ، می کوشید تا خلاف آن چه هشتاد و یک میلیون آمریکایی می گفتند، حرکت کند و سد راه جو بایدن شود. سنا آن روز گفت: اگر چنین شود، جمهوری آمریکا، برای همیشه، آسیب خواهد دید. آنگاه دموکراسی آمریکا، در هزارتوی مرگباری، گرفتار خواهد شد. یعنی، انتخاب یک نامزد باخته انتخابات. تحلیل گران می گویند: نقشه راه، سر گرفتن یک کودتا است. طرح درونی هواداران به سرقت بردن کرسی ریاست جمهوری  آمریکا بود. چنین نشد، اما باز چنین نخواهد شد؟


در حاشیه خبرخوانی امروز آلبرت کوچویی آمده است:
 

شناخت مغز انسان از طریق اسفنج‌ها

طرح گاردین برای خیمه شب بازی ترامپ


نشریه ساینس نوشت: برای یافتن اساس پیدایی مغز انسان، پژوهشگران به شناسایی اسفنج، آبزیان بی حرکت و حفره دار روی آورده اند. چرایی آن به این سبب است که اسفنج ها ششصد میلیون سال پیش، به هنگامی که هیچ حیوانی صاحب سیستم عصبی نبوده، وجود داشتند. آن ها، اکنون پنجره ای گشوده بر گذشته  انسان اند. اسفنج دورترین موجود از درخت زندگی و از انسان ها است. نه مغز، نه عضله  تنها یک بدن ساخته در اطراف مجراهایی که آب را پالایش کرده، زائده ها را بیرون می ریزد و این دور بودن از ساختار درخت زندگی آن را برای پژوهش ارزشمند می سازد. پژوهشگران چینی دریافتند در سیستم گوارش اسفنج ساختار سلولی ای است نزدیک به سیستم گوارش انسان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha