• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400082418972
  • خبرنگار : 71454

بازدید ۱.۷ میلیون نفر از نمایشگاه کتاب شارجه

بازدید ۱.۷ میلیون نفر از نمایشگاه کتاب شارجه

چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه با میزبانی از حدود ۱.۷ میلیون نفر از ۱۰۹ کشور جهان به کارخود پایان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از گالف تودی، این نمایشگاه که امسال توانست نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان به ثبت برساند در مجموع در طول دوره برگزاری از تاریخ ۳ تا ۱۳ نوامبر (۱۲ تا ۲۲ آبان) در مرکز اکسپو شارجه، از ۱.۶۹۹ میلیون مخاطب از ۱۰۹ کشور جهان میزبانی کرد و بیش از ۱۶۰۰ ناشر از ۸۳ کشور با ۱۵ میلیون جلد کتاب در این رویداد شرکت داشتند. 

نمایشگاه امسال کتاب شارجه که کشور اسپانیا به عنوان میزبان افتخاری در آن حضور داشت، با گذر از همه نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب که امسال برگزار شدند توانست شمار بیشتری از ناشران و نمایندگان ادبی و کسب و کارهای مرتبط را جذب کند. 

بر اساس آمار منتشرشده از سوی مقامات نمایشگاه کتاب شارجه امسال ۵۱.۹ درصد از مخاطبان این رویداد را زنان تشکیل می‌دادند و از لحاظ میانگین سنی نیز ۱.۳ درصد از مخاطبان کمتر از ۱۵ سال سن داشتند، ۵۲.۲ درصد بین ۱۶ تا ۳۰ سال بودند، ۳۵.۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بزرگ را نیز ۳۱ تا ۴۵ ساله‌ها به خود اختصاص دادند و ۱۱.۱ درصد هم ۴۶ سال به بالا بودند.

همچنین ۹۰.۲ درصد از افراد به صورت حضوری و ۹.۸ نیز از طریق بستر آنلاین در نمایشگاه امسال کتاب شارجه شرکت داشتند.

۲۰ هزار نفر از حدود ۱.۷ میلیون نفری که در این نمایشگاه ۱۱ روزه شرکت داشتند نیز بیش از یک بار از آن دیدن کردند و هزاران نفر نیز بین ۳ تا ۷ بار در نمایشگاه حضور یافتند.

به ترتیب کشورهای امارات، هند، مصر، سوریه، اردن، پاکستان، عراق، فیلیپین، مراکش، تونس، سودان، الجزایر، ایتالیا، فرانسه، دانمارک، اتریش، آمریکا، کانادا و دیگر کشورها، بیشترین تعداد بازدیدکننده از این نمایشگاه فرهنگی را به ثبت رساندند. 

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه که با شعار «همیشه یک کتاب مناسب وجود دارد» برگزار شد، از نخستین نمایشگاه‌های منطقه است که با تمرکز بر برنامه‌های حضوری پس از شیوع ویروس کرونا برپا شد و بیش از ۸۵ چهره مطرح فرهنگی در این دوره شرکت داشتند که از جمله می‌توان به «عبدالرزاق گورنا» نویسنده برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۱ و «کریس گاردنر» نویسنده «در جست‌وجوی خوشبختی»‌ اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha