• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082419126
  • خبرنگار : 71659

یورش پلیس به ساختمان‌ها و املاک رئیس بانک مرکزی لبنان در فرانسه

یورش پلیس به ساختمان‌ها و املاک رئیس بانک مرکزی لبنان در فرانسه

پلیس فرانسه به آپارتمان‌ها و املاک و مستغلات متعلق به «ریاض سلامه» و نزدیکان او که ‍اریس می‌گوید با پول‌های اختلاسی خریداری شده، یورش بردند.

به گزارش ایسنا، پلیس فرانسه اخیرا به آپارتمان‌ها و املاک و مستغلات متعلق به «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان و معشوقه و برادرش که گفته می‌شود با پول‌های اختلاس شده از بانک این کشور خریداری شدند، یورش برد.

در همین ارتباط، روزنامه الاخبار گزارش داد که «در تاریخ 21 اکتبر 2021، نیروی پلیس فرانسه به تعدادی از آپارتمان‌ها و املاک و مستغلات متعلق به ریاض سلامه که بیشتر در پاریس خریداری شده‌اند، به دستور دادگاه یورش برند. این آپارتمان‌ها متعلق به ریاض سلامه و معشوقه او آنا کوزاکووا (تابعیت اوکراینی) و رجا سلامه (برادر رئیس بانک مرکزی) است».

وی خاطرنشان کرد: «قوه قضاییه فرانسه و همچنین دادستانی لبنان و سوئیس اعلام کردند که این املاک ثبت شده به نام شرکت‌هایی است که در نهایت به برادران سلامه و کوزاکووا ختم می‎شوند و با پول‌های اختلاسی خریداری شده‌اند. پرونده‌های فساد ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان در فرانسه، لوکزامبورگ، آلمان و سایر کشورها باز است و او از ابتدای سال جاری به اختلاس بیش از 300 میلیون دلار از بانک مرکزی لبنان متهم شده است».

الاخبار نوشت: «فرانسه با حمله به املاک و مستغلات رئیس بانک مرکزی لبنان دو هدف داشت؛ هدف اول این بود که مدارک کافی برای ادامه تحقیقات در پرونده فساد مالی سلامه جمع آوری کند. هدف دوم مربوط به آپارتمان او در خیابان معروف شانزلیزه پاریس و مشخصا ساختمان شماره 66 است. این آپارتمان توسط بانک مرکزی لبنان به عنوان مقر فعالیت‌های بانکی ریاض سلامه در صورت شرایط اضطرای و مواقعی که نتواند در مقر اصلی خود در بیروت وظایف خود را انجام دهد، اجاره شده است».

بنا به این گزارش، «حمله پلیس به آپارتمان شانزلیزه نشان داده که آنچه برای رئیس بانک مرکزی در این آپارتمان وجود دارد، چیزی بیش از یک سرور الکترونیکی نیست و مساحت این تجیهزات کمتر از دو متر مربع است و از این ساختمان استفاده دیگری می‌شود».

بررسی‌های انجام شده همچنین نشان می‌دهد که بانک مرکزی لبنان ماهانه حدود 35 هزار یورو بابت اجاره این آپارتمان پرداخت می‌کند. بنابراین علاوه بر اختلاس‌های ریاض سلامه، بانک مرکزی لبنان سالانه حدود نیم میلیون دلار به معشوقه او اجاره پرداخت می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که مقامات قضایی در لوکزامبورگ هم پرونده جنایی مربوط به ریاض سلامه و دارایی‌های اور را باز کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha