• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400082419128
  • خبرنگار : 50176

فرماندار:

۱۶۲ میلیارد تومان برای تکمیل سه طرح اساسی سلسله نیاز است

۱۶۲ میلیارد تومان برای تکمیل سه طرح اساسی سلسله نیاز است

ایسنا/لرستان فرماندار سلسله گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب، تونل اسپژ و چهار خطه فیروزآباد - الشتر این شهرستان نیاز است.

مرتضی مهدوی کیا در جلسه بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های سلسله و دلفان که امروز ۲۴ آبان‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب الشتر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: طرح تونل اسپژ نیز تعطیل است و به اعتبار مصوب بیش از ۴۲ میلیارد تومان نیاز دارد همچنین چهارخطه فیروزآباد- الشتر برای قطعه پایانی نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است و جاده‌های چهارخطه شهرستان به‌عنوان زیرساخت‌های اصلی باید تکمیل و بهره‌برداری شوند.

فرماندار سلسله خاطرنشان کرد: شهرستان در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و دامپروری ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارد که توجه به آن‌ها و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مربوطه منجر به رونق تولید و اشتغال شهرستان می‌شود.

مهدوی کیا با بیان اینکه شهرک صنعتی الشتر پس از ۲۰ سال وقفه گازرسانی شده و تمامی زیرساخت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری را دارد اضافه کرد: سلسله به‌واسطه کشت چغندرقند و تولید مناسب این محصول، نیازمند احداث یک کارخانه قند است.

وی با اشاره به آب‌وهوای مناسب سلسله برای کشت کلزا ادامه داد: شهرستان دارای ظرفیت بسیار بالایی در کشت و تولید این محصول بوده و رتبه نخست استان را دارد که احداث یک کارخانه تولید روغن نباتی نقش مهمی در توسعه و فرآوری این دانه روغنی خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در سلسله با اشاره به تولید گردوی باکیفیت و پوست کاغذی در سلسله افزود: وجود صنایع فرآوری این محصول می‌تواند در معرفی آن به بازارهای کشور و برندسازی (ایجاد نام تجاری) نقش مهمی داشته باشد.

مهدوی کیا بیان کرد: همچنین یکی از مهمترین گیاهان دارویی تولیدی سلسله زعفران است که متأسفانه محصول تولیدی مرغوب آن به علت نداشتن نام تجاری به نام استان‌های دیگر در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۴۹ مزرعه فعال پرورش ماهیان سردآبی در سلسله ادامه داد: ایجاد کارخانه خوراک آبزیان و صنایع فرآوری و تبدیلی مرتبط با این محصول در شهرستان ضروری است.

فرماندار سلسله به معضل دفع پسماند شهر الشتر در منطقه گردشگری خرگوشناب اشاره و تصریح کرد: طرح مطالعاتی انتقال سایت پسماند شهرستان انجام شد اما به علت، معارضان محلی اجرایی نشد که به همین دلیل به دنبال تفاهم‌نامه‌ای برای انتقال پسماندهای شهرستان به سایت کمالوند هستیم.

مهدوی کیا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چاه‌های آب شرب الشتر در منطقه خرگوشناب قرار دارند این مسئله یکی از مهمترین مسائل زیست‌محیطی شهرستان است که مجموعه نخبگان و مردم خواستار تغییر این سایت به محلی کم‌خطر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha