• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۱:۴۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400082519158
  • خبرنگار : 71656

گفت وگو با نیکنام حسینی پور

اهداف محقق شده و نشده موسسه هنرمندان پیشکسوت

اهداف محقق شده و نشده موسسه هنرمندان پیشکسوت

روز یکشنبه، بیست و چهارم آبان ماه که سیدعباس عظیمی به سمت مدیرعاملی موسسه هنرمندان پیشکسوت بازگشت، نیک‌نام حسینی‌پور از این سمت خداحافظی کرد. او در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا از اهداف محقق شده و نشده‌اش در طول مدت فعالیت در این موسسه گفت.

حسینی‌پور در پاسخ به این پرسش که چقدر به اهدافی که از پیش تعیین کرده بود، رسیده است؟ گفت: «بحث کرونا که یک مقوله سراسری بود خیلی مانع ایجاد کرد. از طرفی من در شرایطی آمدم که پایان سال دولت بود و شاید نتوانستم خیلی از چیزهایی که مدنظرم بود را عملی کنم؛ مثل ثبت و ضبط تجربه هنرمندان پیشکسوت در قالب کتاب، فیلم‌های مستند و پادکست.»

او همچنین اضافه کرد: «بخشی از اهداف ما عملی شد اما بخش دیگری را به دلیل شرایط مالی نتوانستیم آنطور که باید و شاید انجام بدهیم.»

حسینی پور با تاکید بر اینکه هنرمندان پیشکسوت نیاز به توجه، احترام و محبت دارند، خاطرنشان کرد: «در طول یک سال گذشته از فروردین تا به امروز، ۴۰ نفر از هنرمندان عضو موسسه را از دست دادیم که بخشی به دلیل ویروس کرونا بود و بخش دیگر به دلیل بیماری‌. این ۴۰ نفر از سرآمدان ما محسوب می‌شدند که از حوزه‌های مختلفی بودند. ما در این مدت سعی کردیم کنار خانواده‌هایشان قرار بگیریم و تسلایی برای آنان باشیم.»

وی در آخر به مشکل بزرگ هنرمندان پیشکسوت در مورد میراث آنان اشاره کرد و گفت: «یکی از مشکلاتی که در این مدت احساس کردم واقعا برای هنرمندان پیشکسوت وجود دارد، بحث میراث این هنرمندان و میراث‌بانی از آثار آنان است. متأسفانه برخی از این هنرمندان وارث یا میراث‌بانی ندارند و آثار آنان به مرور زمان از بین می‌رود.»

حسینی‌پور اضافه کرد: «همیشه تقاضای من از هنرمندان این است که در زمان حیاتشان آثارشان را در اختیار کتابخانه ملی قرار دهند؛ چراکه این آثار بخشی از تاریخ و فرهنگ کشور محسوب می شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha