• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082519260
  • خبرنگار : 71610

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به خارطوم/تشکیل جبهه جدید ضد کودتا در سودان

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به خارطوم/تشکیل جبهه جدید ضد کودتا در سودان

وزارت خارجه آمریکا از سفر معاون وزیر خارجه این کشور در امور آفریقا به سودان در راستای کمک به حل و فصل بحران این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که "مری کاترین فی"، معاون وزیر خارجه این کشور در امور آفریقا در راستای کمک به دستیابی به یک راه حل برای بحران سودان به این کشور سفر می‌کند.

در این بیانیه آمده است: کاترین طی این سفر درصدد تشویق سودانی‌ها به حل و فصل بحران کشورشان، آزاد شدن رهبران سیاسی و غیرنظامی، بازگشت عبدالله حمدوک به سمت نخست‌وزیری و رهبری غیرنظامی دولت خواهد بود.

در همین حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی خواستار مقامات بازداشت شده و رهبران مخالفان بازداشت شده توسط شورای نظامی سودان و توقف اقدامات خشونت‌آمیز علیه معترضان در این کشور شد.

وی گفت که واشنگتن نگران تداوم تخلف در عمل به سند قانون اساسی در سودان است.

پرایس ادامه داد: ملت سودان زمانی که تظاهرات کردند خواسته‌شان کاملا واضح و مشخص بود و آن بازگشت دولت عبد الله حمدوک است.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا درحالی به سودان سفر می‌کند که، ۲۴ حزب سیاسی و نهادهای کارگری در سودان از تشکیل یک جبهه جدید علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی کشورشان  خبر دادند.

این احزاب و نهادها خواستار آزادی بازداشت شدگان سیاسی و در رأس آنها عبدالله حمدوک شدند.

همچنین اتحادیه مشاغل سودان نیز که تظاهرات مردمی در این کشور را رهبری و هدایت می‌کند خواستار تنوع «تاکتیک‌ها» برای درخواست حکومت غیرنظامی شد.

این اتحادیه همچنین خواستار به راهپیمایی‌، تحصن، بستن جاده‌ها برای حفاظت از موکب‌ها، نافرمانی متناوب یک روز و دو روزه، اعتصاب‌های کاری و کمپین‌های تحریم‌ اقتصادی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha