• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082519436
  • خبرنگار : 71415

کوشنر چنان سرگرم خاورمیانه بود که وقتی برای مناقشه انتخاباتی ترامپ نداشت

کوشنر چنان سرگرم خاورمیانه بود که وقتی برای مناقشه انتخاباتی ترامپ نداشت

براساس کتاب جدید خبرنگار شبکه ای.بی.سی نیوز، «جارد کوشنر» داماد و مشاور سابق دونالد ترامپ پیشتر به رئیس دفتر مایک پنس گفته بود که به حدی درگیر برنامه «صلح خاورمیانه» است که نمی‌تواند برای منصرف کردن ترامپ که روی لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ اصرار می‌کرد، مداخله‌ای داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزنس اینسایدر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا بعد از شکستش در انتخابات ۲۰۲۰ مایک پنس معاونش را برای عملی ساختن خواسته‌اش جلو انداخته و به غلط گفت که او به عنوان معاون رئیس جمهور می‌تواند به طور یک‌جانبه در زمان گردهمایی کنگره آمریکا در تاریخ ششم ژانویه برای تصدیق نتایج آرای کالج انتخاباتی به اعلام لغو نتایج این انتخابات بپردازد.

این در حالی است که مایک پنس در مقام معاون وقت رئیس جمهور و رئیس وقت سنا چنین اختیاری نداشت. هر چند که معاونان رئیس جمهور در آمریکا ناظر بر اجرای نشست تایید نتایج آرای کالج انتخاباتی هستند، اما این نقش آنها عمدتا تشریفاتی است.

جاناتان کارل، خبرنگار شبکه ای.بی.سی نیوز در کتاب جدیدش تحت عنوان "خیانت: پرده آخر نمایش ترامپ" آورده است، تلقی بی‌اساس مبنی بر اینکه پنس قدرت لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را داشت، تبدیل به یک وسواس برای ترامپ شده بود و مارک شورت، رئیس دفتر پنس می‌خواست جارد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ، این رئیس‌جمهور سابق آمریکا را متقاعد کند که این ایده چیزی جز یک توهم نیست.

کارل نوشت که مارک شورت معتقد بود کوشنر آنقدر باهوش هست که بفهمد ترامپ "کاملاً در اشتباه است".

این خبرنگار عنوان کرد، این داماد رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به طور خصوصی به آشنایانش ‌گفته بود که ترامپ در انتخابات شکست خورده است و می‌دانست که پنس نمی‌تواند کاری برای تغییر آن انجام دهد.

به نوشته کارل، رئیس دفتر پنس در گفتگویی تلفنی به جارد کوشنر گفت: لطفا با رئیس جمهور صحبت کنید. او به حرف شما گوش می‌دهد. به او توضیح دهید که نقش معاون رئیس جمهور در شمارش آرای کالج انتخاباتی کاملاً تشریفاتی است. او هیچ اختیاری برای رد آرای انتخابات در هیچ ایالتی ندارد.

بر اساس محتوای این کتاب، داماد ترامپ پاسخ داد: می‌دانید، من واقعاً در حال حاضر تمرکزم روی خاورمیانه است. از زمانی که رودی جولیانی (وکیل شخصی ترامپ) به این قضیه ورود پیدا کرده، من واقعاً درگیر مسائل انتخاباتی نبوده‌ام.

کارل نوشت، رئیس دفتر پنس ضمن تقاضا از کوشنر برای مداخله در این قضیه تاکید کرد که این یک "مشکل بزرگ" است و "دارند در این قضیه رئیس جمهور را گمراه می‌کنند، لطفا با او صحبت کنید". کارل خاطر نشان کرد که کوشنر پاسخ داد که واقعاً میلی به این که درگیر این قضیه شود ندارد و گفت که "تمرکز او بر صلح خاورمیانه است."

کوشنر در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ، به شکلی پیچیده در سیاست دولت او در قبال خاورمیانه نقش داشت.

این داماد ترامپ به اصطلاح "طرح صلح" دولت ترامپ برای خاورمیانه را رهبری می‌کرد، اما نقشه راه کوشنر برای این به اصطلاح صلح مستلزم هیچ مشورتی با رهبران فلسطینی نبود. منتقدان این طرح را به عنوان یک نمایش روابط عمومی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و متحد نزدیک ترامپ، با هدف تقویت شانس او در انتخابات پیش رویش مردود دانستند. رهبران فلسطینی نیز این طرح را رد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha