• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400082519782
  • خبرنگار : 71368

تصویب یک فوریت اصلاحیه نحوه اخذ مطالبات شهرسازی در شهرداری تهران

تصویب یک فوریت اصلاحیه نحوه اخذ مطالبات شهرسازی در شهرداری تهران

یک فوریت لایحه اصلاحیه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، امروز در جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه دو فوریتی شهرداری تهران درباره لایحه اصلاحیه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت.

مهدی چمران با انتقاد از عدم حضور شهردار هنگام ارائه لایحه دو فوریتی گفت: در زمان ارائه لایحه باید شهردار تهران باشد و حالا که نیست بررسی این موضوع را به زمان دیگر موکول می کنیم تا شهردار در جلسه شورا حاضر شود.

در ادامه صارمی معاون شهرسازی شهردار تهران، با پس گرفتن دو فوریت لایحه ، خواهان بررسی این لایحه به صورت یک فوریت شد.

مهدی چمران در توضیح این لایحه یک فوریتی گفت: برای دریافت پروانه ساختمانی شهروندان عمدتا در زمستان مراجعه می کنند و حالا درخواست شده این ۲۵ درصد تخفیف که برای پرداخت بدهی به شهرداری در نظر گرفته شده، تمدید شود.

صارمی معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان این که تهران سالانه به حدود ۸۰ الی ۹۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد اما امسال تنها ۳۰ هزار واحد ساخته شده است گفت: امسال تنها ۳ هزار و ۸۴۷ پروانه صادر شده است.

وی با بیان این که نگاه شهرداری مانع زدایی است گفت: این سیاست های تشویقی که در نظر گرفتیم در جنوب تهران تاثیر چندانی نگذاشته است اما در شمال تهران بخصوص گزارش هایی که از منطقه ۱ و ۳ گرفتیم مراجعات افزایش داشته و اثر این تشویق ها محسوس است.

وی با بیان این که عوامل زیادی در کاهش صدور پروانه موثر است اما ۶۰ درصد این عوامل در شهرداری بوده و لازم است که موانع رفع شود، گفت: امیدواریم با اعمال این سیاست ها فشاری که این روزها بر تقاضا است و موجب افزایش قیمت مسکن شده کاهش یابد.  در ادامه ناصر امانی در واکنش به یک فوریت این لایحه گفت: همان طور که معاون شهردار گفتند تاثیر این تشویق ها در جنوب تهران کم بوده و این به معنای آن است که ما در مناطق شمالی که عمدتا انبوه ساز هستند تخفیف ۲۵ درصد می دهیم. اما یک نفر در جنوب تهران برای ساخت  و ساز در بافت فرسوده اش نمی تواند از این تخفیف ها استفاده کند و این کار تبعیض است .

مهدی پیرهادی با بیان این که شورای شهر برای مناطق جنوبی میزان تخفیف بیشتری لحاظ کند گفت: پیشنهادمی شود که این رقم تخفیف در جنوب تهران ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش یابد تا بتوانیم موجب نوسازی بافت های فرسوده شویم.

همچنین پرویز سروری نیز با بیان این که پیشنهاد می شود اگر افراد تا پایان سال بدهی های خود را پرداخت کردند دچار بخشودگی در جرایم دیرکرد شوند گفت: الان اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست و این در حالی است که شرایط بودجه ای شهرداری نیز در وضعیت نامناسب است و می توان با این اقدامات گره کار را باز کرد.

به گزارش ایسنا، نهایتا یک فوریت این لایحه با اکثریت آرا به تصویب رسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha