• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082519793
  • خبرنگار : 71496

در جریان سفرش به بیروت

چاووش‌اوغلو: تنها دستورکار ترکیه در لبنان کمک به حفظ امنیت و ثبات آن است

چاووش‌اوغلو: تنها دستورکار ترکیه در لبنان کمک به حفظ امنیت و ثبات آن است

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد، تنها برنامه این کشور در لبنان کمک به برقراری صلح، آرامش و رفاه برای مردم لبنان و حفظ امنیت، ثبات و حاکمیت این کشور است.

به گزارش ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مقاله‌ای در روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان نوشت: ما در چارچوب سیاست خارجه "پیشگام" و انسانی خود با تمامی فرصت‌هایی که وجود دارند، به ارائه تمامی امکانات و توانمندی‌های خود به برادران لبنانی‌مان ادامه خواهیم داد، ترکیه به عنوان "بخشنده‌ترین" کشور جهان در سال ۲۰۲۰ نزدیک به یک درصد از درآمد ناخالص ملی خود را به کمک‌های بشردوستانه اختصاص داد.

چاووش‌اوغلو اظهار کرد: لبنان قطعا از بحران فعلی قدرتمندتر خارج خواهد شد و ترکیه به مشارکت خود در ایجاد شکوفایی و رفاه در لبنان ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت: طبق آمار بانک جهانی، لبنان در حال حاضر با یکی از بزرگترین بحران‌های اقتصادی جهان در طول ۱۵۰ سال گذشته مواجه است و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا لبنان بار دیگر از زیر آوارها خارج شده و هویت منحصر به‌ فرد خود را که همان زندگی مسالمت‌آمیز ادیان و فرهنگ‌های مختلف در این کشور است، حفظ کند. امیدواریم لبنان از ظرفیت و قدرت خود استفاده کند البته نه برای تحمل هزینه مذاکرات منطقه‌ای و بی‌ثباتی بلکه برای اینکه مردمش روی پی خود بایستند.

او افزود: با توجه به اهمیتی که ما برای استقلال، حاکمیت، امنیت و ثبات لبنان قائل هستیم، در این روزهای سخت مواد غذایی، لوازم بهداشتی و حفاظتی را به ارتش لبنان و نیروهای امنیت ملی این کشور اهدا کردیم. در همین راستا پارلمان ترکیه ۲۸ اکتبر با تصمیم برای استمرار مشارکتمان در نیروهای حافظ صلح (یونیفل) برای یک سال دیگر موافقت کرد و ما به حمایت از ارتش ترکیه و تمامی نهادهای امنیتی آن ادامه خواهیم داد.

چاووش‌اوغلو پس از دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در عین التینه هم اظهار کرد: بری به ما درباره انتخابات پارلمانی مارس آتی خبر داد و ما درباره توسعه و تقویت روابط پارلمان‌های دوکشور توافق کردیم و همچنین درباره توسعه روابط دو کشور در آینده گفت‌وگو کردیم.

او در ادامه از بری بابت نشست نتیجه‌بخشی که در آن روابط دو کشور بررسی شدند، تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha