• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082519903
  • خبرنگار : 71661

/به روز رسانی شد/

کشته شدن ۱۵ سرباز ارمنی و اسارت ۱۲ تن دیگر/ ارمنستان از روسیه درخواست کمک کرد

کشته شدن ۱۵ سرباز ارمنی و اسارت ۱۲ تن دیگر/ ارمنستان از روسیه درخواست کمک کرد

درگیری‌ها در مرزهای شرقی ارمنستان همچنان ادامه دارند. پارلمان ارمنستان امروز، سه‌شنبه از کشته شدن ۱۵ سرباز ارمنی در پی درگیری با نیروهای جمهوری آذربایجان در مرزها خبر داد. شورای امنیت ارمنستان از روسیه درخواست کمک کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، پارلمان ارمنستان در سایه نگرانی‌ها از درگیری‌های مجدد که از سال گذشته به دو کشور درگرفته اعلام کرد، در پی درگیری با نیروهای جمهوری آذربایجان ۱۵ سرباز ارمنی کشته شدند.

همچنین وزارت دفاع ارمنستان فاش کرد، نیروهای آذربایجان ۱۲ سرباز ارمنی را اسیر کردند.

وزارت دفاع ارمنستان اظهار کرد: حمله نیروهای آذربایجان به مواضع نیروهای ارمنی منجر به تعدادی کشته و زخمی شد. همچنین  ایروان کنترل دو منطقه نظامی را از دست داده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، ارمنستان در درگیری‌هایی که هم‌چنان با آذربایجان در جریان است متحمل تلفات انسانی شده است.

وزارت دفاع ارمنستان پیشتر در بیانیه‌ای گفت: حوالی ساعت ۱۳ به وقت محلی، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با حمله به مواضع ارمنستان، اقدام به عملیات تحریک‌آمیز دیگر در امتداد مرزهای شرقی ارمنستان این کشور کردند.

خبرگزاری آرم تایمز ارمنستان گزارش داد: درگیری بر سر مواضع نیروهای ارمنی در کوه "زیزرناک کار" بالا گرفته است.

به گزارش این خبرگزاری، تبادل آتش زمانی آغاز شد که نیروهای جمهوری آذربایجان از نیروهای ارمنی خواستند تا مواضع خود را در این منطقه ترک کنند که با مخالفت نیروهای ارمنی روبرو شده و منجر به آغاز درگیری بین دو طرف شد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: یگان‌های نیروهای مسلح آذربایجان بار دیگر دست به اقدامات تحریک‌آمیز زده و به مواضع ما در مرزهای شرقی حمله کرده‌اند. دشمن از وسایل توپخانه، تجهیزات زرهی و سلاح‌های گرم با کالیبرهای مختلف استفاده می‌کند. طرف ارمنی نیز برای جلوگیری از پیش‌روی دشمن، دست به اقداماتی مشابه زده است.

دبیر شورای امنیت ازمنستان نیز از روسیه درخواست کمک کرده و گفت: از آنجا که این حمله (از سوی جمهوری آذربایجان)، علیه تمامیت ارضی ارمنستان است، ما از روسیه می‌خواهیم تا در چهارچوب قرارداد ۱۹۹۷، از ما دفاع کند. این یک درخواست شفاهی است و به صورت کتبی نیز ارائه خواهد شد.

وزارت دفاع ارمنستان در گزارشی گفت: نبردهای محلی در جریان است و دشمن (جمهوری آذربایجان) در آنها از توپخانه، وسایل نقلیه زرهی و سلاح‌های سبک با کالیبرهای مختلف استفاده می‌کند. اقدامات مناسب از طرف ارمنستان در حال انجام بوده و اوضاع توسط نیروهای مسلح ارمنی تحت کنترل است.

در این رابطه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای جداگانه گفت، ارمنستان درباره تنش عمدی ایجاد شده بین دو کشور گناهکار است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، ارمنستان را درباره تنش نظامی کنونی در مرزهای دو کشور مقصر دانست و آن را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز عمدی متهم کرد.

این وزارتخانه افزود: در روزهای اخیر شاهد اقدامات تحریک‌آمیز تعمدی از سوی طرف ارمنی هستیم. بازدید غیرقانونی وزیر دفاع سابق ارمنستان از مناطق تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روسیه که متعلق به آذربایجان است و نیز برگزاری نشست‌های نظامی در آنجا و استقرار ۶۰ نیروی مسلح ارمنستان در مسیری که به مواضع ارتش آذربایجان در گذرگاه لاچین منتهی می‌شود و نیز حملات متعدد نظامیان ارمنی به مواضع نیروهای مسلح آذربایجان در دو منطقه کلبجر و لاچین همه دال بر این هستند که طرف ارمنی در حال تحریک اوضاع به شکل عمدی است.

به گفته این وزارتخانه، تمام تدابیر ارمنستان نشان می‌دهد این کشور به تضمین امنیت و صلح در منطقه و ترسیم مرزها با آذربایجان توجه ندارد.

این وزارتخانه افزود: تنش کنونی در منطقه تنها یک اقدام تحریک آمیز نظامی جدید از سوی ارمنستان است. رهبری نظامی و سیاسی ارمنستان مسؤول مستقیم و اصلی این مساله هستند.

این افزایش تنش در مرزها یک سال پس از دور اخیر درگیری مسلحانه بین دو طرف در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۵ ۱۹:۰۲

درود بر ارتش شجاع و مظفر آذربایجان، تروریست های ارمنی هیچ جایی در خاک آذربایجان ندارند و فقط غیر نظامیان ارمنی که تابعیت آذربایجان را قبول دارند می توانند در قره باغ بمانند نه تروریست ها و جنایتکاران ارمنی. با این تروریست های زبان نفهم باید هم با زبان زور سخن گفت.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۵:۳۷

یاشاسین

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۵ ۱۹:۰۴

رفتارهای ارمنستان تکراری و بچه گانه شده با شیطنت و تحریک آذربایجان و مظلوم نمایی دنبال جلب حمایت روسها هست

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۵ ۱۹:۱۶

علی اف به پشت گرمی ارباب بی مغزش دوباره جوگیر شده است ... ولی در آتشش خواهد سوخت قطعا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۵ ۲۱:۳۹

اذربایجان حقش رو با زور هم که شده بدست اورده و بدست خواهد اورد. یاشاسین اذربایجان