• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400082519974
  • خبرنگار : 71594

بررسی مشکلات کودکان زباله گرد در کمیسیون اجتماعی با حضور وزیر دادگستری

بررسی مشکلات کودکان زباله گرد در کمیسیون اجتماعی با حضور وزیر دادگستری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از جلسه این کمیسیون با حضور وزیر دادگستری در خصوص بررسی مشکلات کودکان کار زباله گرد و رفع معضلات آنها خبر داد.

کیومرث سرمدی واله در گفت و گو با ایسنا در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از دستورات جلسه پرداختن به معضلات و مشکلات کودکان کار و بررسی علل، چالش ها و مشکلات آنها بود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز وزیر دادگستری، معاونین ایشان و نماینده ای از بهزیستی حضور داشتند، تصریح کرد: در این جلسه مطرح شد که کودکان کار معنای عامی دارد، بنابراین بخشی از موضوعی که امروز مورد بحث قرار گرفت کودکانی بودند که در خیابان تحت عنوان زباله گرد کسب درآمد می کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این موضوع مطرح شد که بیش از ۲۰ دستگاه متولی پرداختن به مشکل کودکان کار هستند که از جمله آنها وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی، سازمان بهزیستی، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و... می باشند که مجموعا نحوه هم افزایی برای رفع مشکل این کودکان مورد توجه قرار گرفت و جمع بندی جلسه این بود که اگر کارگروه مشترکی تشکیل شود که بتواند هم افزایی و همراهی بین دستگاه های متولی این موضوع ایجاد کند، کار بهتر پیش خواهد رفت.

سرمدی در رابطه با دستور کار دوم جلسه امروز کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: موضوع دوم تحت عنوان اصلاح تبصره ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری بود که در رابطه با ماموریت آموزشی ایثارگران ضوابطی را اعلام می کند. با توجه به این که بحث ایثارگران موضوع عامی است، در اصلاحیه تبصره یک ماده ۶۱ این قانون، به نوعی ایثارگران را مشخص کرده که به طور مثال منظور از آن رزمندگان با ۶ ماه خدمت داوطلبانه در جبهه، مدافعان حرم با ۴.۵ ماه خدمت در جبهه، جانبازان، آزادگان و همچنین فرزندان و همسران شهدا، رزمندگان، جانبازان بالای ۲۴ درصد و فرزندان و همسران آزادگان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha