• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400082520027
  • خبرنگار : 50455

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

سرمایه گذاری برای توسعه در شرکت‌های مخابرات یک الزام است

سرمایه گذاری برای توسعه در شرکت‌های مخابرات یک الزام است

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه سرمایه گذاری برای توسعه در شرکت‌های مخابرات یک الزام است و از اواخر آذر سال گذشته تا پایان شهریور امسال در یک دوره ۹ ماهه ۱۲۰ میلیارد تومان در توسعه سرمایه گذاری کردیم، اضافه کرد: برای اینکه صنعت مخابرات یک جهشی در کشور داشته باشد سالیانه حدود ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری شود لذا زمانی که به هرعلتی درآمدهای مخابرات کاهش پیدا می‌کند این سرمایه در صنعت چرخش نمی‌کند.

مهندس مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانسی با مناطق مخابراتی سراسر کشور برگزار شد ضمن تشکر از اصحاب رسانه گفت: فرهنگ شرکت مخابرات بر اساس این اصل که همیشه حق با مشتری است پایه گذاری شده و هر جایی که مشکلات مردمی وجود داشته باشد شرکت مخابرات ورود می‌کند و ما مسائل ارتباطی و زیرساختی کشور را از نزدیک رصد می‌کنیم و به خوبی نسبت به راهی که در پیش رو داریم آگاهیم البته شرایط در برخی مواقع به گونه‌ای است پاسخگویی به نیاز مشتریان را دچار نوسان می‌کند که این مسائل هم قابل حل است.

سلطانی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار سامانه‌های شرکت مخابرات که به صورت شبانه روزی میزان تماس، نحوه پاسخگویی و مشکلات را ثبت می‌کند به طور میانگین ۸۵درصد رضایت مشتریان را داریم، یادآورشد: مخابرات در بخش تلفن حدود۲۰ میلیون مشترک و در بخش باند پهن ثابت حدود ۶ میلیون مشترک دارد لذا تعداد مشترکین زیاد است و همچنین شرکت مخابرات گزینشی عمل نمی‌کند و در کلان شهرها تا روستا باید سرویس ارائه کند و این پهنه وسیع جغرافیایی مسائل و مشکلات مترقبه و غیر مترقبه‌ای که پیش می‌آید برخی از مشترکین ما را دچار مشکل می‌کند که طبیعی است ولی سعی ما این است که به سرعت پاسخگو باشیم البته کافی نیست و در جهت بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایت مشریان گام برمی‌داریم.

وی ادامه داد: کیفیت شبکه هم با سامانه‌های مرکز مانیتورینگ شرکت مخابرات رصد می‌شود و در شاخص‌های کیفیت شبکه ما در حال حاضر از حد استاندارد بهتر هستیم.

سلطانی در خصوص افزایش تعرفه‌ها عنوان کرد: تعرفه تلفن ثابت هیچ تغییری نکرده است چون در سال ۹۴ طرح هم کد سازی به مخابرات ابلاغ شد که مزایایی برای مردم داشت و به این دلیل که میزان دریافت ما بر اساس مسافت و نرخ پالس بود با اجرای طرح هم کدسازی موضوع مسافت کنار می‌رود لذا نرخ پالس را نداریم که اینها را محاسبه و اعلام کردیم و قرار بر این شد که در موضوع مدل تعرفه تغییری بدهند که زیان ناشی از هم کد سازی جبران شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بنابر ماده ۹۰ اصل ۴۴ حاکمیت نمی‌تواند به شرکت‌های خصوصی مأموریت و وظیفه‌ای محول کند که برای شرکت زیان داشته باشد و درآمد آن‌ها را تحت الشعاع قرار بدهد، متذکر شد: در بحث هم کدسازی حدود ۸ هزار میلیارد تومان به شرکت مخابرات زیان وارد شده و این مبلغ تأمین نشده و بالا بردن نرخ تعرفه در دیتا خارجی بوده نه در تلفن مضاف بر اینکه عدد تعرفه در طول ۱۲ سال ۴۵ریال بوده و هیچ تغییری نکرده است.

سلطانی در خصوص سرمایه گذاری تصریح کرد: از زمانی که شرکت مخابرات خصوصی سازی شده در بحث سیار و ثابت ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده لذا اینکه بیان می‌شود شرکت سرمایه گذاری نکرده بحث درستی نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد فروش املاک مخابرات در سراسر کشور خاطر نشان کرد: در این بخش ما با توجه به وضعیت بازار مزایده‌هایی از اواخر سال۹۹ تا ۱۴۰۰ برگزار کردیم و بخشی از املاک برای پرداخت بدهی به برخی شرکت‌های تولید کننده اختصاص داده شد که نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان است و بخش هم به صورت نقدی وارد شرکت مخابرات شده که از این محل در موضوع توسعه سرمایه گذاری کردیم.

سلطانی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای توسعه در شرکت‌های مخابرات یک الزام است و از اواخر آذر سال گذشته تا پایان شهریور امسال در یک دوره ۹ ماهه ۱۲۰ میلیارد تومان در توسعه سرمایه گذاری کردیم، اضافه کرد: برای اینکه صنعت مخابرات یک جهشی در کشور داشته باشد سالیانه حدود ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری شود لذا زمانی که به هرعلتی درآمدهای مخابرات کاهش پیدا می‌کند این سرمایه در صنعت چرخش نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در بحث فیبر نوری دو بخش زیر ساختی و دسترسی وجود دارد اظهار کرد: ۱۷۵ هزار کیلومتر مجموع این دو بخش ساختاری و دسترسی است و تمام ارتباطات بین مراکز استان‌ها و شهرستان‌های همه استان‌های کشور به فیبرنوری شرکت مخابرات متصل است و توسعه این دو بخش زیرساختی و دسترسی باید توأمان پیش برود در غیر اینصورت دچار مشکل ‌می‌شویم و در خصوص بخش دسترسی تجهیزاتی که باید ابتدا و انتهای فیبر مورد استفاده قرار بگیرد باید خریداری شود لذا در بسیاری از شهرستانها فیبرنوری موجود است امّا تجهیزات دسترسی در حال تهیه است.

سلطانی در خصوص گلایه شرکت های  FCP خاطرنشان کرد: در ارتباط پهنای باند ثابت ۵۰درصد در کل کشور متعلق به شرکت مخابرات ایران و ۵۰ درصد برای شرکت‌های FCP است مگر این شرکت ها از زیر ساخت مخابرات استفاده نمی‌کنند لذا شرکت مخابرات به مقررات پایبند است و زیر ساخت ها را حتی با ضرر در اختیار شرکت های FCP قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: استان‌هایی که مسائل و مشکلات بیشتری دارند در سال ۱۴۰۰ در اولویت قرار دادیم و سعی داریم با واگذاری تجهیزات بیشتر به استان‌ها عقب ماندگی در بحث زیرساخت ها را با سرعت بیشتری جبران کنیم.

سلطانی افزود: جلسات حضوری با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم و ایشان نسبت به مشکلات شرکت مخابرات آگاه بودند و حمایت های خوبی از طرف بخش های مختلف وزارتخانه وجود دارد همچنین در بحث توسعه و طراحی و تأمین منابع تیم مشترک با وزارتخانه تشکیل دادیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص سرقت کابل‌های مخابراتی یادآورشد: هماهنگی با مجموعه نیروهای انتظامی در استان‌ها صورت می‌گیرد ولی به هر حال با توجه به گستردگی مخابرات نمی‌توان همه جا را کنترل کرد و اساسا در خصوص نقاط مهم تر اقدامات پیشگیرانه توسط شرکت مخابرات صورت گرفته و هماهنگی هم با نیروی انتظامی و قوه قضاییه صورت گرفته و با این کنترل‌ها خسارت های ناشی از سرقت کابل‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha