• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400082620209
  • خبرنگار : 71560

بررسی شاخص‌های اقتصادی دولت روحانی

یوسفی: ظرفیت‌های اقتصادی داخلی و منطقه‌ای در دولت قبل مغفول ماند

یوسفی: ظرفیت‌های اقتصادی داخلی و منطقه‌ای در دولت قبل مغفول ماند

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دولت گذشته با گره زدن اقتصاد کشور به پنج کشور اروپایی و بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی وضعیت نامناسبی را برای معیشت و اقتصاد کشور رقم زد.

به گزارش ایسنا، مجتبی یوسفی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص شاخص‌های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم بیان کرد: خوشبختانه گزارش خوبی در این زمینه تهیه شده و ما شاهد فتح باب جدیدی در مجلس یازدهم هستیم که با اعداد و ارقام با مردم سخن می‌گوید و به جای برخورد سیاسی با کارنامه دولت قبل به صورت شفاف و کارشناسی مولفه‌های اقتصادی را بررسی کرده و گزارشی در این زمینه تهیه کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: رشد اقتصادی سالانه در تولید ناخالص در هشت سال گذشته دو درصد بوده که براساس برنامه ششم باید هشت درصد می‌بود. در بحث رشد تورم متاسفانه شاهد هستیم که معیشت مردم به ویژه در تامین کالاهای اساسی با سختی روبرو شده و در حوزه مسکن نیز در هشت سال دولت گذشته شاهد رشد ۹۸۰ درصدی قیمت بودیم، به نحوی که رشد قیمت مسکن، حتی رهن و اجاره را برای مردم به آرزو تبدیل کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تورم سالانه به رقم ۲۱ درصد رسیده در حالی که براساس برنامه ششم باید ۸.۸ درصد می‌بود. سرمایه گذاری در اقتصاد که مولفه کلیدی در اشتغالزایی است به منفی ۴.۴ درصد رسیده در حالی که باید ۲۱.۴ می‌بود. دلیل اصلی آن نیز بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی، عدم حرکت به سمت صادرات علم و تکنولوژی، عدم سازماندهی نظام ملی نوآوری، عدم حمایت از تولید و صادرات کالاها می‌باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه ظرفیت‌های اقتصادی کشور در دولت قبل نادیده گرفته شد و اقتصاد کشور تنها با پنج کشور اروپایی گره خورد و اقتصاد مقاومتی نیز مورد غفلت قرار گرفت.

گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص شاخص‌های اقتصادی در دولتهای یازدهم و دوازدهم روز گذشته در مجلس قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha