• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082620403
  • خبرنگار : 71415

رویترز: با رفتن مرکل، ایتالیا و فرانسه قصد امضای معاهده‌ای را دارند

رویترز: با رفتن مرکل، ایتالیا و فرانسه قصد امضای معاهده‌ای را دارند

بر اساس اعلام یک منبع دولتی ایتالیا، ماریو دراگی و امانوئل ماکرون، رهبران ایتالیا و فرانسه، قصد دارند چند روز دیگر توافقی را با هدف تلاش برای تغییر موازنه قدرت در اروپا پس از کنار رفتن آنگلا مرکل از صدراعظمی آلمان امضا کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جزئیات این توافق فاش نشده است، اما یکی دیگر از مقامات ایتالیایی گفت که این توافق همکاری بین این کشورها را در زمینه‌های اقتصاد، تجارت، گردشگری و فرهنگ تقویت خواهد کرد.

پروژه‌ای در این خصوص برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در زمان پائولو جنتیلونی، نخست وزیر وقت ایتالیا مطرح شد، اما روابط بین رم و پاریس پس از اینکه در آن سال دولت پوپولیستی متعلق به احزاب "لیگ و جنبش پنج ستاره" جانشین دولت جنتیلونی شد، بدتر شد.

در دولت دراگی، روابط بین این دو کشور کاملا احیا شده و او و ماکرون هر چه بیشتر مشتاق هستند تا پس از سال‌ها مشاجرات تلخ بین دو کشورشان، برای شکل‌دهی به سیاست‌های اروپا با هم هماهنگ عمل کنند.

مقام ایتالیایی دوم که خواست نامش فاش نشود، گفت: ماکرون خواهان پیوند قوی‌تر با ایتالیا است و ایتالیا می‌خواهد خود را در شراکت سنتی بین فرانسه و آلمان قرار دهد.

منبع اول اظهار کرد، قصد ایتالیا این است که این معاهده با نام کاخ ریاست جمهوری "کویریناله" ایتالیا که در آنجا امضا خواهد شد، معرفی شود.

جزئیات مربوط به ماهیت این معاهده هنوز فاش نشده است. سخنگوی دراگی از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرد، در حالی که دفتر ماکرون اعلام کرد که در این مقطع نمی‌تواند دیدار بین این دو رهبر را تایید کند.

تنشها بین رم و پاریس در اوایل سال ۲۰۱۹ زمانی که فرانسه برای مدت کوتاهی سفیر خود را به دلیل اختلاف بر سر مهاجرت فراخواند، به اوج خود رسید.

آخرین دیدار میان دراگی و ماکرون مربوط به چند روز پیش در پاریس است که بر انتقال قدرت سیاسی در لیبی، موضوعی که برای هر دو رهبر اهمیت استراتژیک دارد تمرکز داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha