• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400082620482
  • خبرنگار : 71594

نوش آبادی: اقتصاد و فرهنگ از اولویت های اصلی کشور است

نوش آبادی: اقتصاد و فرهنگ از اولویت های اصلی کشور است

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس بدانند که مساله اقتصاد و فرهنگ همچنان در صدر مسائل و از اولویت های اصلی کشور است.

به گزارش ایسنا، حسین نوش آبادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوانینی که به رشد فرهنگی و سالم سازی فضای اخلاقی جامعه بیانجامد جزو مسائلی است که از اولویت برخوردار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت و مجلس بدانند که مساله اقتصاد و فرهنگ همچنان در صدر مسائل و از اولویت های اصلی کشور است. وجود ظرفیت های گسترده طبیعی و انسانی، استعداد بالای فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی و امکانات و توانمندی های فراوان و مادی و معنوی که در اختیار کارگزاران و مسئولان کشور قرار دارد هرگونه بهانه و توجیه را از آنها سلب کرده و ضعف و ناکارآمدی آنها را در حل مشکلات مردم موجه نمی سازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: امید است با وجود مجلس انقلابی و دولت جهادی و تحولگرا و تعامل و همگرایی به وجود آمده در شناخت و درک متقابل مشکلات اساسی و اهتمام ریاست محترم جمهور و روسای قوای مقننه و قضائیه، شاهد کاهش آلام مردم و رفع معضلات و تنگناهای موجود کشور باشیم.

نوش آبادی با بیان اینکه در نظام مردم سالار دینی و در حکمرانی اسلامی حرکت به سمت عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و قدرت، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: امروز کم کاری، سهل انگاری و فرصت سوزی از هیچ کسی پذیرفته نیست. همه ما می دانیم مساله اشتغال و مهار گرانی و تورم از مسائل مهم و کلیدی کشور است. مساله مسکن و ازدواج جوانان از اولویت های کشور بوده، پرداخت های ناعادلانه و تبعیض آمیز در دستگاه های اجرایی و تفاوت فاحش حقوق و مزایا میان کارکنان دولت و نهادهای عمومی قابل تحمل و پذیرش نیست.

وی افزود: وضعیت نابسامان نیروهای قراردادی و شرکتی در سازمان ها و نهادها و بخش های مختلف کشور و بلاتکلیفی آنان نسبت به تامین شغلی و نگرانی از آینده خود نیازمند چاره اندیشی است. همسان سازی حقوق بازنشستگان و قانون تسری کارکنان قوه قضائیه و اجرای لایحه رتبه بندی معلمان و پاسخ به مطالبات به حق جامعه فرهنگی کشور و پایان دادن به انتظار آنان در اجرای عدالت و رفع تبعیض های ناروا یک ضرورت است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: همه ما می دانیم اتفاقی که در خصوص وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش افتاد، با وجود برخورداری این عزیزان از توانمندی های فراوان در حوزه های دیگر، پیام روشنی دارد. مجلس شورای اسلامی برای مدیریت کلان نظام تعلیم و تربیت و کرسی حساس وزارت آموزش و پرورش فردی از جنس معلمان و فرهنگیان و از بدنه آموزش و پرورش می خواهد که با نیازها، مشکلات، مطالبات و چالش های این نهاد بزرگ آموزشی و پرورشی آشنا بوده و از آگاهی و تجربه لازم و کافی برخوردار باشد.

نوش آبادی افزود: وزارت آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند ۵۸۰ هزار کلاس درس و صدها هزار معلم را که با حداقل حقوق و مزایای زندگی پر مشقتی را می گذرانند اداره کند. همچنین این وزارتخانه به وزیری نیاز دارد که بتواند برای ۹۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و در مدارس کپری برنامه ریزی داشته باشد. این وزارتخانه به وزیری نیاز دارد که بتواند کمبود ۸۰ هزار معلم را در نقاط مختلف استان های کشور تامین کند و قادر باشد معوقات و پاداش این فرهنگیان را پس از سال ها بازنشستگی تامین کند. وزیری که بتواند صندوق ذخیره فرهنگیان کشور را بازسازی کند و با مجازات مدیرانی که با عملکرد سودجویانه اعتبار این صندوق را زیر سوال برده اند مجددا احیا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به مدیری نیاز دارد که در دولت از قدرت چانه زنی و شجاعت و اعتماد به نفس برخوردار باشد، گفت: وزیری که قادر باشد ده ها هزار ملک و مستغلات بلا استفاده آموزش و پرورش را در نقاط مختلف کشور که استفاده بهینه نمی شود تبدیل به احسنت کند و منافع حاصل از آن را صرف پیشرفت آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات و دغدعغه های معیشتی معلمان و تامین نیازهای مدارس کند. وزیری که قدرت برنامه ریزی را برای تخریب و بازسازی هزاران مدرسه فرسوده داشته باشد و با حمایت و هدایت خیرین مدرسه ساز نهضت مدرسه سازی را برای اساس و رفاه دانش آموزان فراهم کند. وزیری که با مافیای کنکور مبارزه کند و به محتوای کتب درسی پایه های تحصیلی توجه کند.

وی افزود: در یک کلام وزیری مقتدر، شجاع، آگاه، مدیر و مدبر که قادر به رهبری دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

نماینده مردم ورامین در پایان نطق خود به بخشی از مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: در بهره برداری از مترو تهران به ورامین و پیشوا با ۱۵ سال تاخیر مواجهیم و در احداث بیمارستان پیشوا و... باید تسریع صورت گیرد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha