• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400082620513
  • خبرنگار : 71620

گودرزی: جریان "غربگرا" و "عناصر ورشکسته" خوابشان نبرده است

گودرزی: جریان "غربگرا" و "عناصر ورشکسته" خوابشان نبرده است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تأکید به ضرورت تغییر ساختار بودجه و تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان گفت: حواسمان باشد که جریان غربگرا و عناصر ورشکسته خوابشان نبرده است.

به گزارش ایسنا، عباس گودرزی در جلسه امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در مورد قرارداد کرسنت، گفت: این قرارداد مبتنی بر فساد از همان ابتدا که بسته شد، باطل بود چرا که محرمانه نگاه داشته و اجازه ندادند مجلس شورای اسلامی در جریان این مسأله قرار گیرد. اصل ۱۳۹ قانون اساسی تأکید دارد چنین مباحثی حتما باید از تصویب مجلس شورای اسلامی بگذرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: نفت و گاز مملکت را برده‌اند و قرار است ما را جریمه هم کنند که این محصول تفکر غربگرای حاکم بر نظام اجرایی کشور بود.

وی با استناد به اصل ۱۳۹ قانون اساسی گفت: طبق قانون، صلح دعاوی راجع به اموال عمومی و دولتی یا ارجاع آن به داوری در هر مورد موکول به تصویب در هیأت وزیران است و باید به اطلاع مجلس برسد. در مواردی که طرف دعوی خارجی باشد و در موارد مهم داخلی، باید به تصویب مجلس نیز برسد. موارد مهم را قانون تعیین می‌کند. از رئیس دستگاه قضا تقاضا داریم اکنون که مجلس انقلابی با ۲۵۳ امضا درخواست کرده است با این فساد بزرگ در وزارت نفت و با تمام عوامل دخیل در این پرونده و با هر طیف، فکر، جریان، حزب، گروه و باندی به صورت انقلابی برخورد قاطع کند.

تنهای اتفاقی که در مجلس دهم نیفتاد، اصلاح ساختار بودجه بود

گودرزی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر «تغییر ساختار بودجه» گفت: حضرت آقا در سال ۹۷، رئیس جمهور و کابینه دولت را برای موضوع اصلاح قانون بودجه دعوت کردند. همکاران در مجلس دهم می‌دانند در این مجلس تنها اتفاقی که نیفتاد، اصلاح ساختار بودجه بود. اصلاح ساختار بودجه راه برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور بوده و در بحث نظام مالیاتی و بخشودگی‌ها و معافیت‌های مالیاتی در حوزه‌های مختلف، بودجه کشور نیاز به اصلاح دارد.

عناوین خلق الساعه قرادادهای کار عامل فساد و تبعیض است

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان به طرح ساماندهی وضعیت استخدام کارکنان دولت تأکید کرد و گفت: این موضوع از مجلس دهم در حال پیگیری است که متأسفانه با ترفند دولت وقت، این فرصت از ما گرفته شد و به مجلس فعلی موکول شد. دل ما امیدوار بود که دولت و شخص رئیس جمهور پایبند به این مسأله است که اخیرا در جلسات مختلف تأکید کرده‌اند وضعیت‌های شغلی مختلف اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، حجمی، خریدخدمتی و چنین عناوین خلق الساعه بستر فساد و تبعیض بوده و خاستگاه اصلی عدم نظام هماهنگ و برقراری عدالت در پرداخت شده است.

گودرزی افزود: با معاونت رئیس جمهور توافق کردیم که ظرف ۴۵ روز، لایحه داده شود که این لایحه را تحویل ندادند و امروز با برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی جلسه گذاشته و درخواست داریم این مسأله مهم را مورد توجه جدی قرار دهند که مطالبه مردم بود و می‌تواند سطح رضایتمندی بالایی را در جامعه ایجاد کند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید حواسمان باشد جریان غربگرا و عناصر ورشکسته خوابشان نبرده است. لذا غفلت نکنیم و اجازه ندهیم جریان‌های مسأله دار بین دولت انقلابی و مجلس انقلابی فاصله بیاندازند. دولت انقلابی همراه این مجلس می‌تواند گره گشای مشکلات بزرگ و رقم زدن آینده‌ای بسیار پرامید و نویدبخش باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha