• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400082620527
  • خبرنگار : 50453

رئیس پارک علم و فناوری همدان مطرح کرد؛

بازار، مشکل اصلی شرکت‌های دانش بنیان

بازار، مشکل اصلی شرکت‌های دانش بنیان

ایسنا/همدان رئیس پارک علم وفناوری همدان خلاء بازار و فروش محصول را یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان معرفی کرد و گفت: شرکت‌ها باید خلاقیت در فروش محصول را ارتقا دهند و خلاء بازار در تمامی شرکت‌های دانش بنیان احساس می‌شود.

دکتر محمدحسن مرادی ظهر روز چهار شنبه ۲۶ آبان ماه در دورهمی موسسات و واحدهای فناور پارک علم وفناوری همدان، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بازار و فروش محصول به خوبی وارد نشده‌اند و این در حالیست که ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تویسرکان قطب تولید گردو  محسوب می‌شود و بیش از شش هزار و ۳۰۰ هکتار زمین را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این زیر ساخت بسیار مناسب بوده اما در حوزه عرضه و بسته بندی محصول بسیار ضعیف هستیم و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از این ظرفیت و فرصت استفاده کنند.

دکتر مرادی ادامه داد: در صورتیکه شرکت‌های دانش بنیان تقویت شود، مجموعه پارک علم و فناوری رشد پیدا کرده است.

وی توسعه و گسترش صندوق پارک علم و فناوری را بازوی قدرت پارک علم و فناوری برشمرد و گفت: هر چه شرکت‌های دانش بنیان درخواست دریافت وام داشته باشند، قدرت پارک علم و فناوری برای حمایت از شرکت‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: صندوق پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت با ارائه وام حمایت می‌کند و هر حمایت و تسهیلاتی که شرکت‌ها بخواهند؛ در اختیار قرار می‌دهیم و از این طریق قدرت پارک برای حمایت‌های بیشتر افزایش می‌یابد چراکه این وام‌ها بلاعوض بوده و دریافتی‌ها در پارک استان همدان باقی می‌ماند و این موجب افزایش قدرت شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.

وی افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات خوبی در نظر گرفته است و از این طریق شرکت‌ها می‌توانند با ارائه درخواست تسهیلات فعالیت خود را ارتقا دهند و از این طریق موجب بسط و گسترش پارک علم و فناوری فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت وام با ناظر انجام می‌شود، تصریح کرد: ناظر بعد از بررسی نظرات خود را در کارگروه اعتبارات مطرح و در یافت وام به این ترتیب انجام می‌شود.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: وام‌ها به صورت چند بخشی پرداخت می‌شود و در طول این دوره شرکت‌ها مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرند تا شرکت‌ها بتوانند نوآوری و شکوفایی داشته باشند و در صورت رسیدن به هدف مورد نظر در حوزه فناوری مابقی وام نیز به آنها ارائه می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری همدان خاطرنشان کرد: نشست‌ها و دور همی‌های موسسات و واحدهای فناور باید تداوم داشته باشد تا بتوانند از نحوه کار یکدیگر اطلاع پیدا کنند و به تبادل نظرات بپردازند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در پروسه تولید علم و دانش و تبدیل علم و دانش به محصول و در نهایت ارائه محصول به بازار باید توجه داشته باشیم، گفت: باید از شرکت‌های بزرگ در سطح کشور کمک درخواست کنیم و از پتانسیل این شرکت‌ها بهره مند شویم و به این ترتیب حلقه علم تا محصول را بتوانیم تقویت کنیم.

شرکت فاطر پتانسیل ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان همدان را دارد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فاطر از فعالیت افزون بر ۷۰۰ نفر در این شرکت خبر داد و گفت: این افراد از فرهیختگان در حوزه های علم و فناوری در حوزه‌های مختلف هستند.

دکتر عباسی افزود: فعالیت‌های این شرکت به صورت تخصصی بوده و در حوزه سلامت، هوا و فضا، خودرو و حمل و نقل و حوزه برون شناختی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه این شرکت پتانسیل‌های زیادی برای ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان همدان دارد؛ گفت: این تعامل می تواند حرکت بسیار خوب برای رشد در زمینه توسعه علم و فناوری باشد چراکه همدان ظرفیت های بسیار خوبی دارد.

راهکارهای یک مشاور بازاریابی برای فروش محصول شرکت های دانش بنیان

مشاوره حوزه بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ در این مراسم اظهار کرد: شرکت‌ها برای فروش محصول هیچ نیازی به افراد ندارند و می توانند از طریق حتی سایت بلاگ قدرت فروش خود را ارتقا دهند.

دکتر بهزادحسین عباسی به اهمیت تداوم در فعالیت فضای مجازی و به روز کردن سایت اشاره کرد و افزود: حتی از طریق آپارات می‌توان فیلم‌های فروش محصول را بارگذاری کرد و از این طریق محصول را به نمایش گذاشت.

وی به اهمیت وجود محصول در گوگل بر اساس نقشه گوگل اشاره کرد و افزود: اگر کسی هدف فروش دارد با این کارها می‌تواند فروش محصول خود را تضمین کند و محصول خود را به برند تبدیل کند.

دکتر عباسی به فعالیت در اینستاگرام اشاره کرد و افزود: عکس پروفایل اینستاگرام باید خوانا باشد و سخت نباشد و از نوشتن نام انگلیسی خودداری شود.

این مشاور شغلی گفت: اگر شرکت‌های دانش بنیان قدرت چانه زنی داشته باشند، می‌توانند بازوی کمک به پارک علم و فناوری بیایند و صنعت خود را توسعه دهند.

وی گفت: کسی که در فضای مجازی فعالیت نمی‌کند به این معناست که طرف وجود نداشته و فرصت فروش محصول خود را از دست داده و به این ترتیب اینستاگرام، سایت و سایر مصادیق فرصت بسیار خوبی برای معرفی و فروش محصول است، بنابراین اگر فرصت را از دست بدهیم افرادی دیگر جایگزین خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha