• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400082620575
  • خبرنگار : 71620

ضرورت اجرای مصوبه امهال و اعطای تسهیلات مقابله با خشکسالی به کشاورزان

ضرورت اجرای مصوبه امهال و اعطای تسهیلات مقابله با خشکسالی به کشاورزان

نماینده مردم بیجار در مجلس از ضرورت اجرای مصوبه امهال و اعطای تسهیلات مقابله با خشکسالی به کشاورزان خب داد و گفت: با گذشت ۴ ماه، این مصوبه هنوز در پیچ و خم اجرا است.

به گزارش ایسنا، علیرضا زندیان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور گفت: مجلس انقلابی دوره یازدهم به خود می‌‎بالد که همچنان که از شما جهت حضور  در صحنه رقابت انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد و در معرفی اولیه کابینه نیز نهایت حمایت را به عمل آورد در عین حال بنا بر رسالت و وظیفه انقلابی خویش عمل می‌کند.

نماینده مردم بیجار در مجلس در مورد اعتماد نکردن مجلس به مسعود فیاضی، گزینه پیشنهادی قبلی رئیسی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت: رأی منفی مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود نه به دولت ولایی رئیسی. کمک هرچه بیشتر به موفقیت دولت سیزدهم و صیانت و حمایت از جایگاه مهم و خطیر یکی از مهمترین وزارت خانه‌ها یعنی آموزش و پرورش، دفاع از حقوق فرهنگیان و دانش آموزانی است که منتخبان خویش را برگزیده تا بر مبنی آنچه لازم است، عمل کنند.

وی با بیان اینکه مجلس انقلابی همچنان حامی و کمک حال دولت ولایی بوده و ذره‌ای در راستای اعتلای نام و عظمت انقلاب اسلامی کوتاه نخواهد آمد، گفت: در نظارت بر عملکرد کلیه دستگاه‌های اجرایی و در خدمت به آحاد مردم عزیز جای تعارف وجود نداشته و به وظیفه ذاتی خود عمل خواهد نمود.

زندیان در خصوص نام گذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان تولید، "پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" و ضرورت اقدام دستگاه‌های اجرایی در این راستای نام سال ۱۴۰۰ گفت: در این شعار تقویت و حمایت هدفمند از تولید داخلی به عنوان مهمترین هدف در نظر گرفته شد و حمایت‌ها و مانع‌زدایی‌ها نیز در دو سطح قرار گرفت. سطح اول رفع موانع موجود و سطح دوم پشتیبانی‌هایی که لزوما باید متناسب با شرایط کشور در جهت افزایش هدفمند کمی و کیفی تولید با فعال کردن ظرفیت‌های خالی این بخش و افزایش ظرفیت در رشته فعالیت‌های صنعتی دارای اولویت با هدف اشباع بازار داخل و بازارهای صادراتی مشخص و با تکیه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی انجام پذیرد.

ضرورت ارائه گزارشی کارشناسانه از عملکرد سطوح مختلف دولت در اجرایی کردن اهداف 

نماینده مردم بیجار در مجلس به شرایط تحریمی و کرونایی تأکید کرد و گفت: قطعا در خصوص نحوه اجرای برنامه‌ها باید توسط دستگاه‌ها و نهادهای اجرای دولت گزارشی ارائه شود. بنابراین از ریاست جمهوری درخواست می‌کنم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ گزارشی کارشناسانه و دقیق از عملکرد سطوح مختلف دولت در اجرایی کردن اهداف یعنی حمایت، پیشتیبانی و مانع زدایی از تولید در بخش های سه گانه اقتصاد، خدمات، صنعت و کشاورزی و بطور کلی تحقق آن به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید تا بر این اساس میزان پایبندی، اهتمام و توجه دولت‌های دوازدهم و سیزدهم به نام گذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری سنجیده و ترک فعل و کم کاری دستگاه‌ها مشخص گردد.  

تسریع در اجرای مصوبه امهال و اعطای تسهیلات مقابله با خشکسالی به کشاورزان 

این عضو مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به ابلاغیه تخصیص اعتبار امهال و اعطای تسهیلات برای مدیریت خشکل‌سالی دربخش کشاورزی گفت: متاسفانه با گذشت ۴ ماه، این مصوبه هنوز در پیچ و خم اجرا است. بانک‌های عامل به ویژه بانک کشاورزی هیچ گونه اقدام و همکاری در خصوص بخشودگی سود، کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از خشک سالی نداشته است. در این شرایط که کشاورزان از یک سو با کمبود نقدینگی برای تامین نهادها در سال زراعی پیش رو مواجه بوده و از سوی دیگر  با اقدامات قهری بانک کشاورزی برای پرداخت وام‌ها روبرو هستند، از ریاست جهور درخواست می‌کنم دستور فرمایند بانک مرکزی به فوریت نسبت به اجرای این قانون اقدام و دلایل تاخیر و عدم همکاری بانک به ویژه بانک کشاورزی را اعلام نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha