• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400082620633
  • خبرنگار : 50403

استاندار آذربایجان‌شرقی:

راه مقابله با وقوع پیک ششم کرونا، تداوم واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

راه مقابله با وقوع پیک ششم کرونا، تداوم واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تنها راه مقابله و پیشگیری از وقوع پیک ششم کرونا، تداوم واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و گروه‌های واکنش سریع نیز باید محله به محله نسبت به واکسیناسیون محله ای اقدام کنند.

عابدین خرّم روز چهارشنبه، ۲۶ آبان‌ماه، در چهل وسومین جلسه‌ استانی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان، نیروی انتظامی، بسیج و سایر مجموعه‌هایی که در خصوص مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، اظهار کرد: اکنون وضعیت واکسیناسیون طوری تلقی شده است که رعایت شیوه نامه ها خود به خود کاهش یافته، در حالیکه اکنون در وضعیت شکننده قرار داریم و تمامی متخصصین امر معتقد هستند که باید شیوه نامه ها از جمله استفاده از واکسن و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم کار جهادی و انقلابی دولت در بحث واکسیناسیون که با سرعت، جدیت و وسعت تمام واکسیناسیون را انجام داد نتیجه دهد، باید بر رعایت دقیق شیوه‌نامه ها التزام عملی داشته باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: نمی‌توانیم برای افرادی که شیوه‌نامه ها را رعایت نمی‌کنند، مخالف واکسن نیز هستند و حقوق سایر افراد را نیز رعایت نمی‌کنند، خدماتی مانند افرادی که شیوه نامه ها را رعایت می‌کنند، ارائه دهیم.

خزّم دربخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید ارزیابی دقیقی از اجرای دستورالعمل ها داشته باشیم و در ارائه‌ی گزارشات نیز وضع موجود را نشان دهیم.

وی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه از جمله طرح شهید سلیمانی باعث شد کسانی که دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کرند، ملزم به رعایت شیوه‌نامه ها باشند و چنین اقداماتی باید ادامه داشته باشد.

وی، ضمن تقدیر از ستاد اقامه نماز جمعه در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نماز جمعه، گفت: باید این روش را به سایر مساجد و مراکز مذهبی تعمیم دهیم البته مراکز معنوی همواره مقید به رعایت شیوه نامه ها هستند و طبق گزارشات رسیده مراکز ورزشی، آرامستان‌ها، نانوایی‌ها و بانک‌ها از جمله مراکزی هستند که شاهد عدم رعایت شیوه‌نامه ها هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مراکز ورزشی خصوصی یا دولتی مسئول و متولی خود را دارند و اداره‌ی کل ورزش و جوانان موظف است شیوه نامه ها را باشگاه به باشگاه و سالن به سالن ابلاغ و بر اجرای آنها نظارت کند و نمی‌توانیم نسبت به رعایت شیوه نامه در این مراکز که محل مراجعه‌ی جوانان است، بی‌تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: در بانک ها نیز رئیس شعبه و کارکنان بانک باید به مشتریانی که رعایت نمی‌کنند حداقل تذکر لسانی دهند و در آرامستان ها نیز باید از طریق بلندگو تذکرات لازم را ارائه دهند.

خرّم همچنین در خصوص قهوه خانه و عرضه قلیان در این مراکز نیز گفت: علی‌رغم ممنوعیت عرضه‌ی قلیان، فعالیت برخی مراکز بدون پروانه ادامه دارد که باید برخورد قانونی در دستور کار قرار گرفته و اتحادیه‌ای که به وظیفه‌ی خود در این خصوص عمل نکند، جریمه شود؛ احساس می‌کنیم که بعضی از سازمان در انجام وظیفه‌ی خود کوتاهی می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: عدم رعایت شیوه نامه ها در داروخانه ها و مطب های پزشکی که منتسب به مجموعه علوم پزشکی هستند، اصلا قابل قبول نیست ومسئولین دانشگاه علوم پزشکی باید در خصوص رعایت شیوه نامه ها در این مراکز اقدام کنند.

واکسیناسیون ۷۱ درصدی جمعیت آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در خصو آخرین وضعیت کرونایی آذربایجان‌شرقی گفت: درحال حاضر شهرستان‌های جلفا و مرند در وضعیت قرمز، دو شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

بهمن نقی‌پور در خصوص آخرین وضعیت  واکسیناسیون  در استان نیز خاطرنشان کرد: ۷۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ ساله استان، ۶۱ درصد از زنان باردار و در مجموع ۷۱ درصد کل جمعیت دز اول ، ۵۸ درصد دز دوم  و ۱.۵ درصد نیز دز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک۷۲ درصد، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۸۰ درصد، استفاده از تهویه مناسب ۸۳ درصد، رعایت بهداشت فردی ۸۶ درصد است و در مجموع درصد رعایت شیوه‌نامه ها از حد استاندارد پایین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان افزود: تعداد بیماران بستری شده در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴ نفر، تعداد کل بیماران بستری شده در بیمارستان های استان ۷۳۳ نفر و تعداد فوتی ها در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز ۹ نفر بوده است

به گزارش ایسنا، در این جلسه تعدادی از مدیران کل و مسئولین است شهانی نیز گزارشی از اقدامات سازمان مربوط در بحث مقابله با کرونا ارائه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha