• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400082620689
  • خبرنگار : 50184

معارفه سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه

احمدی: دانشگاه نمی‌تواند مانند یک جزیره جدا عمل کند

احمدی: دانشگاه نمی‌تواند مانند یک جزیره جدا عمل کند

ایسنا/کرمانشاه محمدنبی احمدی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه رازی کرمانشاه معارفه و از زحمات محمدابراهیم اعلمی آل آقا رئیس پیشین این دانشگاه قدردانی شد.

سرپرست جدید دانشگاه رازی در این مراسم که امروز(26  آبان) با حضور مشاور وزیر علوم و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه سال 1351 درحالی تاسیس شد که دانشگاه‌های استان های ایلام و کردستان نیز در قالب دو دانشکده زیرمجموعه آن بودند.

احمدی با اشاره به جدایی و مستقل شدن دانشگاه های ایلام و کردستان از دانشگاه رازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: آن زمان دانشگاه رازی کرمانشاه مرجعیت علمی غرب کشور را برعهده داشت، اما اکنون آن جایگاه گذشته را نداریم و برخی دانشگاه های غرب کشور از ما جلو افتاده اند.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: البته از دست رفتن مرجعیت علمی دانشگاه رازی متوجه شخص خاصی مانند رئیس پیشین دانشگاه نیست، اما اتفاقی است که افتاده و نیاز به تلاش جدی و جهادی است که بتوانیم دانشگاه را از این شرایط خارج و پیشرفتی داشته باشیم که متناسب با حرکت آغازین آن باشد.

وی یکی از علل عقب افتادن دانشگاه رازی از دیگر دانشگاه ها را جا ماندن آن از علوم نوین دانست و گفت: امروزه در عرصه علم، حرف های جدیدی زاده شده و ما هم برای جبران عقب افتادگی های دانشگاه باید به این حرف های جدید و علوم نوین ورود کنیم.

احمدی ادامه داد: امروزه دیگر صرفا معیارهای سنتی مانند تعداد مقالات و کتاب و همایش و طرح های پژوهشی برای پیشرفت و جایگاه یک دانشگاه در نظر گرفته نمی شود، بلکه ارتباط با صنعت نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: اگر قرار باشد که علم نهان در ذهن دانشگاهیان به علم عیان تبدیل شده و تنها در قالب یک مقاله در بیاید و ظهور و بروز پیدا کند، باعث پیشرفت دانشگاه و حل مشکلات جامعه نخواهد شد، بنابراین ضمن اینکه توجه به تولید مقالات و کتب مهم است، باید کاری کنیم که این علم عیان مسئله محور شده و در راستای حل مشکلات عمل کند.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه ظرفیت های زیادی برای رشد و پیشرفت و خروج از شرایط کنونی دارد، عنوان کرد: برخورداری از 7460 دانشجوی مقطع کارشناسی، 2450 دانشجوی کارشناسی ارشد، 260 دانشجوی دکترای عمومی، 910 دانشجوی دکترای تخصصی و 466 عضو هیات علمی در 50 گروه این ظرفیت و پتانسیل را در اختیار دانشگاه رازی قرار داده که بتواند با استفاده از نیروهای پرتوان روبه جلو حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: برای گسترش کیفی و کمی دانشگاه در ابعاد علمی، پژوهشی، کرسی های نظریه پردازی و ... از همه این ظرفیت ها استفاده می کنیم.

احمدی در ادامه با تاکید براینکه دانشگاه رازی ضمن بهره گیری از ظرفیت های داخلی از ظرفیت های خارج از دانشگاه نیز استفاده می کند، گفت: در این راستا باید ارتباط خود را با بدنه استانی و مسئولین برقرار و از ظرفیت آنها برای پیشرفت دانشگاه استفاده کنیم، بنابراین معتقدیم دانشگاه نمی تواند به مانند یک جزیره جدا در استان عمل کند، بلکه با بدنه استان در ارتباط خواهیم بود.

وی در پایان از فعالیت های محمدابراهیم اعلمی آل آقا در کسوت ریاست دانشگاه رازی قدردانی کرد.

محمدابراهیم اعلمی آل اقا در این مراسم حضور نداشت. 

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha