• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1400082620705
  • خبرنگار : 71498

جزییات تخصیص سهمیه بنزین جبرانی اعلام شد

جزییات تخصیص سهمیه بنزین جبرانی اعلام شد

پس از وقوع اختلال در سامانه‌های هوشمند سوخت، وزیر نفت وعده تخصیص بنزین جبرانی در انتهای آبان ماه را اعلام کرد و در نهایت در جلسه امروز هیئت وزیران، اعضای دولت با اعطای این سهمیه به دارندگان کارت سوخت موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، پس از هشت روز از وقوع اختلال در سامانه‌های هوشمند سوخت عرضه سوخت در کشور به روال عادی برگشت و تمام ۴۰۶۰ جایگاه کشور امکان عرضه بنزین یارانه‌ای و آزاد را پیدا کردند.

در آن زمان برای جبران هزینه وارده در دوره عدم دسترسی به سامانه هوشمند سوخت قرار شد تا سهمیه اضافه به کارت‌های سوخت واریز شود، در نهایت امروز،  هیئت وزیران وزارت نفت را موظف کرد از طریق شرکت تابعه ذیربط، سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار ریال را به سهمیه ماهانه خودروها در آذر ماه ۱۴۰۰ صرفاً برای یک بار اضافه کند.

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، سهمیه جبرانی برای انواع خودروها با کاربری‌های مختلف بدین ترتیب مشخص شده که  ۱۰ لیتر بنزین برای خودروهای سواری شخصی و مدل بالا، سواری و مدل بالا جانبازان و معلولین،  مسافربر شخصی، آموزشگاه های رانندگی، آژانس و دستگاه های عمومی، وانت کم مصرف، وانت پرمصرف (دوگانه سوز و LPG) و کامیون (دوگانه سوز و LPG)،   ۵ لیتر برای موتورسیکلت اختصاص یابد.

همچنین ۲۰ لیتر بنزین برای خودروهای سواری عمومی (دوگانه سوز و LPG)، تاکسی و تاکسی ون (دوگانه سوز و LPG)، خطی بین شهری (دوگانه سوز و LPG)، وانت پرمصرف و کامیون (بنزین سوز)،  ۳۰ لیتر بنزین برای خوردوهای سواری عمومی (بنزین سوز)، تاکسی (بنزین سوز)، خطی بین شهری (بنزین سوز)، آمبولانس (بنزین سوز، دوگانه سوز و LPG) و  ۴۰ لیتر بنزین برای اتوبوس، تاکسی ون (بنزین سوز) و مینی بوس (بنزین سوز) اختصاص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۴:۴۸

به خدا راضی به زحمت نبودیم... ۱۰ لیتر جبران بنزین ما توی اون چند روزه ؟!!! ما رو چی فرض می کنید!!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۹:۳۶

اصلا چیزی فرض نمیکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۹:۳۶

اصلا چیزی فرض نمیکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۷ ۰۱:۲۰

شماخودرو دار ها نفری یک پمپ بنزین بهتون بدن که سیر نمی شید ۱۰لیترکم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۹

پس تاکسی های اینترنتی چی ک ۸روز با این کرایه های پایین مشهد رو مسافر جابجا کردن؟؟ب نظرتون ۱۰لیتر زیاد نمیدین؟ضرب نزنین ب خودتون یوقت

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۸:۴۰

من نگرانم دوباره جایگاه ها از دور خارج شن؛ اما این‌بار به دلیل اینکه مردم سر از پا نمی شناسن که اییییین همه بنزین رو سریع تر مصرف کنن. ...