• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400082620823
  • خبرنگار : 30054

آموزش تعمیرات گوشی اندرویدی

آموزش تعمیرات گوشی اندرویدی

گوشی های اندرویدی در برندهای مختلف دچار خرابی های رایج سخت افزاری و نرم افزاری زیادی می شوند. خیلی از این مشکلات بین انواع مختلف برندها مشترک و برخی نیز مخصوص یک برند خاص و در واقع یک باگ نرم افزاری یا ایراد سخت افزاری اساسی هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فنی سازان، در دوره های آموزش تعمیرات گوشی اندرویدی که برای علاقه مندان به یادگیری تعمیر گوشی برگزار می شود، تمام این موارد تحلیل و نحوه عیب یابی، تعمیر و یا تعویض قطعه به صورت عملی آموزش داده می شود. در ادامه مقاله لیست مهمترین و رایج ترین مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل را مشاهده می کنید.

تعمیرات نرم افزاری گوشی اندرویدی

گوشی های موبایل همیشه در معرض مشکلات نرم افزاری هستند. برخی از این مشکلات به راحتی توسط خود کاربر حل می شود و برخی دیگر نیاز به تعمیر تخصصی توسط تکنسین های موبایل دارند. رایج ترین این مشکلات شامل فریز شدن مکرر گوشی، پایین آمدن سرعت گوشی، اتصال وای فای، مشکل گوگل پلی، شناسایی نشدن سیم کارت و ... می باشند.

تعمیرات سخت افزاری گوشی اندرویدی

گوشی های تلفن دارای قطعات الکترونیکی بسیار کوچک خیلی زیادی هستند که در هماهنگی باهم عمل می کنند. آسیب و اختلال در هر قطعه از موبایل ها باعث می شود، سیستم دچار ایراد شود. رایج ترین مشکلات سخت افزارها، تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ، اسپیکر، میکروفن، گلس، باتری و ... می باشد.

در ادامه برخی موارد تعمیری بسیار رایج و مهم گوشی های تلفن همراه را بررسی می کنیم. 

تعمیر گوشی آبخورده

وقتی گوشی داخل آب می افتد روی مادربورد گوشی در مسیرهای مختلف اتصال کوتاه اتفاق می افتد و باعث می شود جریان در مسیرهای از قبل برنامه ریزی نشده به حرکت درآید. مادربورد گوشی پر از مدارات الکتریکی پیچیده و قطعات الکترونیکی می باشد که با این اتصالات کوتاه می تواند دچار مشکلات غیرقابل پیش بینی زیادی شود. به همین توصیه می شود اولین اقدامی که کاربران انجام می دهند خاموش کردن گوشی آب خورده باشد.

تعمیر آی سی شارژ موبایل

آی سی شارژ یکی از قطعات بسیار حساس موبایل است و تعمیر آن نیاز به ظرافت بالایی دارد. قبل از تعمیرات آی سی شارژ باید از سالم بودن باتری گوشی مطمئن شد. آی سی شارژ هنگام تعمیر شدن نباید به هیچ وجه جابجا شود و تعمیرات آی سی باید با ابزارهای مخصوص و تخصصی انجام شود. در برخی موارد نیز تعمیر آی سی شارژ امکان پذیر نیست و باید تعویض گردد.

تعمیر ال سی دی گوشی یا تعویض آن

یکی از رایج ترین تعمیرات گوشی های اندرویدی، تعویض ال سی دی و تاچ می باشد. ال سی دی و تاچ گوشی ممکن است به هر دلیلی درست کار نکند یا در اثر ضرب خوردگی دچار شکستگی شود یا حتی بسوزد. در هر صورت در حالتی که هر مشکلی برای ال سی دی و تاچ گوشی ایجاد شود، تعمیر و یا تعویض آنها امکان پذیر است. 

تعمیر گوشی های خاموش

گاهی از اوقات گوشی های تلفن خاموش می شوند و دیگر روشن نمیشوند. مشکل می تواند از باتری گوشی باشد ولی در اکثر موارد مشکل از برد گوشی است. در این حالت امکان آسیب یا سوختگی یکی از آی سی های برد گوشی وجود دارد. در این حالت تک تک آی سی ها باید توسط تکنسین عیب یابی شوند. خرابی آی سی می تواند از عوامل مختلفی از جمله آب خوردگی، ضربه دیدگی، نوسان برق و ... باشد.

تعویض باتری گوشی

تعویض باتری گوشی یکی از موارد رایج تعمیرات سخت افزاری گوشی است. باتری های لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری در گوشی های امروزی به تدریج کاراریی اولیه خود را از دست می دهند. متاسفانه در بازار باتری ارجینال به سختی پیدا می شود و اکثر باتری های بازار های کپی و در واقع فیک هستند. برای همین هم اکثر کاربران ترجیح می دهند پس بجای تعویض باتری، خود گوشی را تعویض کنند. 

دوره آموزش تعمیرات گوشی اندرویدی در آموزشگاه فنی سازان

برای انجام تعمیرات اصولی موبایل لازم است تعمیرکاران آموزش صحیح ببینند. این آموزش ها باید کاملا عملی و کاربردی باشند. همچنین کلاس ها باید حضوری باشند و در کارگاه های مجهز و با ابزار و تجهیزات کامل تعمیرات موبایل انجام شوند.

تمام این شرایط در آموزشگاه فنی سازان برای کارآموزان و علاقه مندان به یادگیری تعمیرات موبایل فراهم شده است. در دوره آموزش تعمیرات گوشی اندرویدی این موسسه می توانید روی تعمیر انواع گوشی های اندرویدی مسلط شوید و به راحتی وارد بازار کار شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha