• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1400082620858
  • منبع : ریاست جمهوری

امضای یک تفاهم‌نامه همکاری با هدف پیاده سازی الگوی حکمرانی متعالی

امضای یک تفاهم‌نامه همکاری با هدف پیاده سازی الگوی حکمرانی متعالی

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و اندیشکده سیاست‌پژوهی منابع انسانی اسما به منظور توسعه همکاری‌ها و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر به امضا رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی‌ مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، این تفاهم‌نامه  طی مراسمی در سازمان مرکزی دانشگاه تهران به امضای محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری،  سیدمحمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران و  ساسان زارع مدیر عامل اندیشکده سیاست‌پژوهی منابع انسانی اسما رسید.

این تفاهم‌نامه همکاری با هدف «تربیت کارگزاران متخصص و متعهد» و «ارتقای دانش، منش، نگرش و کنش حکمرانان فعلی کشور از طریق برگزاری دوره‌های حکمرانی کوتاه مدت و میان مدت و همچنین «کمک به انتخاب شایسته حکمرانان و مدیران میانی از طریق تشکیل بانک اطلاعات حکمرانان و مدیران کلیدی کشور» و رسیدن به الگوی حکمرانی متعالی منعقد شده است.
امیدوارم در دولت سیزدهم بتوانیم خلاء حکمرانی مطلوب را با الگوسازی مناسب در کشور پیاده سازی کنیم

محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در این مراسم گفت: به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، بیش از گذشته نیاز به الگوی مطلوب حکمرانی در کشور احساس می شود. چرا که لازمه تشکیل دولت اسلامی، داشتن یک الگوی حکمرانی متعالی و استفاده از نیروی انسانی متعهد و توانمند است.
به گفته رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در حال حاضر مولفه های حکمرانی متعالی مبتنی بر مبانی نظام جمهوری اسلامی و اندیشه های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری قابل احصاء است.
وی توجه به حاکمیت قانون، عدالت، شفافیت، مشارکت مردم و جوانان را از جمله مؤلفه‌های مهم در الگوی حکمرانی عنوان کرد و گفت این مؤلفه‌ها برآمده از قرآن، روایات و اندیشه‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است.
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به گفتمان "دولت مردمی" دولت سیزدهم، نقش آفرینی مردم در حل مسائل کشور را امری ضروری دانست.
وی در ادامه تاکید کرد: در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اهداف متعددی را به عنوان یک نهاد مشورتی رئیس‌جمهور دنبال می‌کنیم که با استفاده از ظرفیت نخبگانی کشور و اتصال آن به بدنه دولت سعی داریم، مسائل راهبردی کشور را با یک نگاه کارشناسی و خبرگی به بدنه دولت منتقل کنیم.
رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در پایان یادآور شد: امیدوارم در دولت سیزدهم بتوانیم خلاء حکمرانی مطلوب را با الگوسازی مناسب در کشور پیاده سازی کنیم و با محوریت دانشگاه نسبت به تربیت افراد متخصص و متعهد صاحب دانش مدیریت بتوانیم اقدام مؤثری انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha