• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082620919
  • خبرنگار : 71496

مقام یمنی: اسرائیل طی دهه‌های گذشته حملاتی را به آسمان یمن و آب‌های منطقه‌ای انجام داده است

مقام یمنی: اسرائیل طی دهه‌های گذشته حملاتی را به آسمان یمن و آب‌های منطقه‌ای انجام داده است

یکی از مسؤولان وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه تل‌آویو، دولت یمن را خطر بزرگی برای سلطه خود بر منطقه دریای سرخ می‌داند، فاش کرد: اسرائیل طی دهه‌های گذشته فعالیت‌های مخفیانه و نظامی خود در یمن را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، عبدالله بن عامر، معاون مدیر اداره ارشاد معنوی وابسته به وزارت دفاع یمن تاکید کرد: اسرائیل حملاتی را به آسمان یمن و آب‌های منطقه‌ای انجام داده که جزئیات آنها هنوز فاش نشده‌اند.

بن عامر با اشاره به اینکه تل‌آویو، یمن را خطر بزرگی علیه کنترل خود بر منطقه جنوبی دریای سرخ می‌داند، فاش کرد: اسرائیلی‌ها طی دهه‌های گذشته فعالیت‌های خود در یمن را گسترش دادند و طبق برخی اسناد، دولت صنعا و تل‌آویو در سال ۲۰۰۴ ارتباط مخفیانه‌ای داشتند.

این مسؤول وزارت دفاع یمن اظهار کرد: دشمن اسرائیلی نمی‌خواهد یمن آزاد و مستقل باشد و وجود دولت یمن را خطر بزرگی برای سیطره خود بر منطقه جنوبی دریای سرخ می‌داند.

او درباره وضعیت فعلی نیز گفت: نارضایتی اسرائیلی‌ها موجب تغییر و تحولات فعلی شده و این نشان می‌دهد که مردم یمن به پیروزی و گرفتن استقلال و آزادی خود نزدیک‌تر شده‌اند.

بن عامر با اشاره به اینکه فعالیت‌های اسرائیلی-آمریکایی برای کارشکنی در روند آزادسازی و استقلال از طریق دستاویزهایشان در منطقه یعنی عربستان و امارات است، تعهد داد که اطلاعات جدیدی درباره نقش اسرائیل و دولت آمریکا در این زمینه افشا کند.

او تاکید کرد: مردم یمن امروز به دنبال اطلاع یافتن از بسیاری از اتفاقات، اطلاعات و فعالیت‌هایی هستند که از دید آنها پنهان بودند و از این طریق به دلایل واقعی آنچه امروز در حال وقوع است، خواهند رسید و متوجه خواهند شد چه کسی و یا چه کسانی برای کارشکنی در این عملیات سرنوشت‌ساز تلاش کردند، در واقع مردم ذی‌نفعان واقعی آزادی و استقلال هستند.

دولت صنعا وابسته به جنبش مردمی انصارلله یمن نگرانی رژیم صهیونیستی از آزادی مأرب را نشانه‌ای برای این نکته دانست که حزب "فساد" به نمایندگی از آن (اسرائیل) در این نبرد شرکت دارند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به تحولات یمن توجه داشته و به آنها می‌پردازند، در همین راستا روزنامه اورشلیم پست درباره نبرد مأرب نوشت، آزادسازی مأرب عامل نگرانی و خطری برای اسرائیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha