• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082721156
  • خبرنگار : 71145

روسیه: حملات اسرائیل به سوریه را رد می‌کنیم؛ اما پاسخ نظامی به آنها هم سازنده نیست

روسیه: حملات اسرائیل به سوریه را رد می‌کنیم؛ اما پاسخ نظامی به آنها هم سازنده نیست

روسیه نسبت به حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به سوریه اعتراض کرد و از تل‌آویو خواست آن را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتینک، این اظهار نظر از سوی الکساندر لاورنتیف، فرستاده رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه در جریان مذاکراتش در دمشق در قالب سفر هیئت روسی مطرح شد.

لاورنتیف در پاسخ به سوالی درباره حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به سوریه اظهار کرد: ما به شدت مخالف اقدامات غیرانسانی هستیم. می‌خواهیم با طرف اسرائیلی در تمام سطوح پیرامون احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و توقف حملات به توافق دست یابیم.

او در عین حال گفت: در این راستا پاسخ با اعمال زور غیرسازنده خواهد بود زیرا هیچ‌کس نیاز به جنگ در خاک سوریه ندارد.

فرستاده روسیه با وجود آن تاکید کرد: تدابیری که اسرائیل اتخاذ می‌کند به شکل شدیدی از چارچوب‌های قانون بین‌الملل خارج شده است.

او افزود: سوریه نباید به میدان تسویه حساب‌ها بین دشمنان از جمله دشمنان منطقه‌ای تبدیل شود. از این رو ما به اقدامات خود در این زمینه ادامه می‌دهیم و برای تحقق توقف این قبیل رویکردها تلاش خواهیم کرد.

سوم ماه جاری (نوامبر) رژیم صهیونیستی حمله‌ هوایی جدیدی با چندین موشک به منطقه‌ای مشرف به دمشق انجام داد که تلفات مادی برجای گذاشت.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سپتامبر حملات مستمر رژیم صهیونیستی در خاک سوریه را محکوم کرد وگفت، این حملات تلاش‌ها برای برقراری ثبات در سوریه و کل منطقه را از بین می‌برند.

نبنزیا افزود: تنها در ماه اوت بیش از ۷۶۰ حمله به مواضع نیروهای دولتی ثبت شده که منجر به مصدومیت ده‌ها سرباز سوری شده است.

لاورنتیف همچنین گفت: تلاش برای ایجاد شبه دولت‌ها در داخل سوریه غیرقابل قبول است و ضروری است حملات اسرائیل به سوریه تکرار نشوند.

وی دیدارها بین سوریه و روسیه را سازنده دانست و گفت ادامه خواهند یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۰۷:۴۵

روسیه یکی به نعل می زنه یکی به میخ به نظر می رسه خیلی بدش نمی یاد سوریه با همین وضعیت بمونه و هر چند وقت مورد هجوم هوایی و تروریستی قرار بگیره .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۱:۳۳

روسیه نامرد ترین کشور جهان است پست از آمریکا و از آب کل آلود ماهی گیرد وتاریخ نشان می دهد خیانتی که آنها به ایران کردند آمریکا نکرده آمریکا خوب نیست ولی روسیه نامرد اکرقرار از سوریه دفاع کنی چرا با اسرائیل گازی نداری هم از توره می خورد هم از اخور

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۱:۳۷

شما هر چه باب میل باشد تعیند می کنید چرا زحمت می کشم نظر می دهم ولی نمایش نمی دهید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۲:۰۵

به این چی میگن گاهی به نعل ، گاهی میخ کوبیدن گویند، واقعا که یه کشوری از اون طرف به موشک ببندند، کدخدا بگه فعلا جواب ندهید چیزی نگوئید،

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۲:۵۵

چرا جواب حملات داده نمیشه،درسته و همه اوضاسوریه رو ک توان جنگی دیگه رو نداره رو میدونیم ولی اینم راهش نیست ک تماشاگرباشن فقط،ولله کافیه چندبار باشلیک چندراکت کاری کرد ک دیگه دست بردارن از حملات علیه مردم سوریه،اگه چندتاموشک بزنن به شهرها اشغالی فلسطین، حساب کاردستشون میاد.

avatar

به تاریخ هم توجه کنید متوجه می شوید روسیه که چه ضرباتی به خاک ایران زده کره شمالی در دامان روسیه مردمش از گرسنگی می گیرند کره جنوبی وابسته به آمریکا اقتصاد اول آسیا .کشور های که به دام روسیه افتادن اخرشون نابودی کامل

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۳:۵۴

روسیه حضور ایران رادرسوریه برنمی تابد وبه وسیله اسراییل می خواهد ای کار را عملی کند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۵:۰۸

هم امریکا وهم روسیه هردونامردن روسیه توسط اسرائیل می خواهد ایران را از سوریه بیرون کند تا که ایران نتواند مثل ابرقدرت های دنیا درکشوردیگری پایگاه نظامی داشته باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۶:۴۳

سوریه که 8 سال با کمک جبهه مقاومت متشکل از ایران و عراق و لبنان و افغانستان و پاکستان با تروریست های وحشی داعشی جنگید حالا هم باید در مقابل اسرائیل مقابله به مثل کند و موشک جواب موشک بدهد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۶:۵۹

منظورش از تشکیل شبه دولت در سوریه اشاره به چه کشوری است؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۲۰:۰۹

روسیه هم از درگیر شدن با اسراییل می ترسه چون یهودیان روسیه قدرت مالی زیادی دارند. وممکنه در روسیه کارشکنی کنند و روسیه نمی‌خواد بخاطر سوریه زیاد هزینه کنه.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۲۲:۰۵

کاش مسئولینی که ادعا سیاست می‌کنند، یکم‌ از ما مردم عادی درس بگیرن، البته اگه منافع شخصی اجازه خدمت به مردم میده، لعنت به این پول، که حتی حاضری مردم خودتو له کنی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۲۳:۱۰

این یعنی خروج ایران از سوریه با توافق بشاراسد و روسیه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۹ ۱۱:۰۳

خواست روسیه خروج ایران از سوریه است ووانمود می‌کنه با ایرانه قفقاز و.. هم خيانت روسیه عیان است ولی..

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۹ ۱۳:۳۴

پاسخ سازنده نیست یعنی اون بزنه دیگران هم فبط نگاش کنن اون یکی شیطانه این هم کفتار پیره

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۰۰:۴۰

در واقع روسیه به اسرائیل چراغ سبز میده که داداش زدی هم که زدی راحت باش اینجا که خاک روسیه نیست که من ناراحت بشم من وصیت سیصد ساله پطر کبیر مبنی بر دسترسی به آبهای آزاد در سایه خاندان اسد عمل کردم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۰۸:۵۰

باید چند تا هواپیمای اسرائیل سرنگون بشه تا کشورهایی مثل روسیه و آمریکا ماستشون رو کیسه کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۱۱:۲۹

سوریه نمی تونه با تروریست های داخل خودش مقابله کنه بعد می خواد با اسرائیل که تا دندان مسلح هست وارد جنگ بشه سوریه چاره ای نداره جز دفاع گاه بیگاه با سامانه های ضد موشک واقع بین باشیم