• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400082721512

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی مطرح کرد

خراسان رضوی جزو سه استان برتر در حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش

خراسان رضوی جزو سه استان برتر در حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش

ایسنا/خراسان رضوی رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش‌های قوه قضاییه در مرکز شورای حل اختلاف کشور، خراسان رضوی در یک سال گذشته جزو سه استان برتر کشور در حل اختلافات و ایجاد صلح وسازش اعلام شده است.

غلامعلی صادقی در همایش اعضاء شورای حل اختلاف خراسان رضوی که امروز ۲۷ آبان ماه با حضور مسئولان عالی قوه قضاییه و مدیران استانی در سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در هر اجتماعی برخی اختلافات اتفاق می‌افتد. در این رابطه  دو راه بیشتر وجود ندارد. یا این اختلافات جمعی را به سمت دادسراها و دادگاه‌ها هدایت می‌کنیم و یا شما بزرگواران در میدان آمده و این اختلافات را حل و فصل می‌کنید.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه تجربه سی و چندساله بنده این امر را بیان می‌کند که تولید پرونده، تولید اختلاف می‌کند و برای اصحاب پرونده و بیت‌المال هزینه دارد، عنوان کرد: ولی در بخش‌هایی که شما به عنوان سفیران صلح به اختلافات ورود  و تلاش کردید و وقت گذاشتید، این اختلافات به بهترین وجه و با صلح و سازش مختومه شد.

صادقی عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های قوه قضاییه در مرکز شورای حل اختلاف کشور، خراسان رضوی در یک سال گذشته جزو سه استان برتر کشور در حل اختلافات و ایجاد صلح وسازش اعلام شده است.

وی افزود: لازم می‌دانم که از همکارانم در مجامع شورای حل اختلاف و سفیران صلح و بزرگوارانی که در مساجد مشهد و شهرستان‌های سراسر استان تلاش ‌می‌کنند تا اختلافات را با صلح و سازش حل کنند، تشکر کنم.  به خصوص از خادمان حرم مطهر که با وقت و هزینه شخصی خود سفر کردند و با تلاش‌هایی که انجام دادند، اختلافات سنگین را به صلح و سازش ختم کردند، تشکر می‌کنم.

حضور مردم در عرصه‌های مختلف مشکلات را حل می‌کند

همچنین استاندار خراسان رضوی در ادامه این مراسم اظهار کرد: امام راحل(ره) تاکید بر ماهیت نظام مقدس اسلامی به عنوان جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، داشتند و با عمق نگاه خود، پی به همه ابعاد آن بردند.

یعقوبعلی نظری گفت: اما در طول زمان بر همه ما این تاکید بر رویکرد مشخص شد. اینکه جمهوری اسلامی از نظر هدف‌گذاری و رویکردی باید در حد اعلا متکی بر اسلام باشد و اسلام و قدرت لایزال مردم، برای رسیدن به نقطه تعالی کافی است. هرجا ما مسئولین و دستگاه‌های حاکمیتی کارها را به مردم واگذار کردیم و زمینه‌ نقش‌آفرینی را برای مردم فراهم کردیم، با تکیه بر اعتقادات دینی و اسلامی، به نحو احسن نتیجه گرفتیم.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی درخشان مردم در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: عرصه دفاع مقدس، عرصه سختی بود. اما تکیه بر مردم و اعتقادات اسلامی آن مشکل بزرگ را حل کرد.

نظری با بیان اینکه این ظرفیت نهاده در جمهوری اسلامی برای حل مشکلات در تمام عرصه‌ها کفایت می‌کند، گفت: این عرصه هم می‌تواند اجتماعی باشد، مانند عرصه‌ای که شما درآن مشغول هستید، هم می‌تواند سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و هر عرصه‌ دیگری باشد. اگر جایی ما توفیق نداریم یا  توفیق کمتری داریم، مطمئنا ضعف در مسئولین برای  زمینه‌سازی حضور مردم با اتکا به مبانی دینی و اعتقادی است. این امر را ما تجربه کردیم و باور داریم که ماهیت و ذات نظام مقدس اسلامی حضور مردم است‌.

وی ادامه داد: اگر ما این موضوع مهم را در دستور کار قرار دهیم که زمینه‌های لازم را برای حضور مردم فراهم کنیم، مردم با اعتقادات و قدرتی که دارند، در حوزه عملیات‌های متعدد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف اقتصادی که مشکلات ما زیاد است ، باید از مردم تقاضا کنیم که حضور پیدا کنند. ما بر این اعتماد و باور هستیم که با فضل الهی مشکلات مردم حل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha