• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400082721586

نماینده مردم‌ علی‌آبادکتول در مجلس مطرح کرد؛

ضرورت افزایش بودجه سنواتی جهاد دانشگاهی/ مجلس آماده حمایت همه‌جانبه از جهاد دانشگاهی

ضرورت افزایش بودجه سنواتی جهاد دانشگاهی/ مجلس آماده حمایت همه‌جانبه از جهاد دانشگاهی

ایسنا/گلستان نماینده مردم‌ علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره‌وری بسیار بالای فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برای پیشرفت کشور، گفت: باید تلاش کنیم با ارائه طرح‌های راهبردی، بودجه سنواتی جهاد دانشگاهی را در بودجه سنواتی افزایش دهیم.

جهاد دانشگاهی در استان گلستان پس از قوام یافتگی نسبی حوزه آموزشی و فرهنگی همگام با تحولات بنیادین تمدنی در کشور و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در اندیشه پویایی حوزه پژوهش و فناوری و ورود جدی به حوزه تولید علم و به خدمت گرفتن علوم نوین برای حل مشکلات ویژه زیست‌بوم استان گلستان است.

در این مسیر جهاد دانشگاهی گلستان پس از طراحی راهبردها و آماده‌سازی نقشه راه چند کار ویژه بزرگ را مبتنی بر نیازسنجی و ناظر بر ضرورت‌های استان تعریف کرده و در این مسیر در حال فعال کردن تمامی ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استانی و ملی است.

در همین راستا در ادامه دیدار با مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان با نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی دیدار و ضمن ارائه برنامه‌های تحولی این نهاد خواستار حمایت و همراهی مجلس با توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان گلستان شد.

جهاد دانشگاهی نماد تلاش، توسعه و فناوری است/ جهاد دانشگاهی بازوی مستحکم توسعه استان است

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به شناخت این نهاد از ابتدای تأسیس در استان گلستان، اظهار کرد: ما همواره جهاد دانشگاهی را نماد تلاش، توسعه، فناوری و همت جوانان دانشمند و نخبه می‌دانیم و یقین داریم این نهاد در صورت حمایت و فراهم شدن ظهور و بروز ظرفیت‌هایش می‌تواند بازوی مستحکم و قدرتمندی برای توسعه استان باشد.

رحمت‌الله نوروزی با اشاره حضور قریب‌الوقوع کمیسیون کشاورزی در استان گلستان، افزود: تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ریزی لازم برای حضور اعضای کمیسیون در دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در گالیکش صورت بگیرد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد شغل پایدار با فعالیت‌های دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: در جلسات کمیسیون بودجه و تلفیق مجمع نمایندگان گلستان برای افزایش بودجه سنواتی جهاد دانشگاهی به‌منظور اجرای طرح‌های دانش‌بنیان تلاش خواهند کرد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از همت جوانان نخبه جهاد دانشگاهی برای توسعه استان گلستان، اضافه کرد: امیدوارم مسئولان استانی ظرفیت بزرگ جهاد دانشگاهی را به‌طور کامل شناسایی کرده و برای عینیت یافتن ایده‌های دانش‌بنیان بیش از گذشته همت کنید.

خام فروشی مانع بزرگ توسعه استان/ باید برای استان ثروت پایدار و دانش‌بنیان تولید کنیم

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند اقدامات تحول‌آفرین این نهاد در طی ۶ ماه گذشته، تصریح کرد: نگاه ما در دوره جدید فعالیت‌ها، توسعه نگاه دانش‌بنیان توأم با تولید ثروت برای استان است.

ابراهیم شهبازی با بیان اینکه دور شدن از خام فروشی در تمامی محصولات و فرآورده‌ها، به‌ویژه محصولات استراتژیک راهبردی مهم برای توسعه استان گلستان است، ادامه داد: ما به‌جای تمرکز بر منفعت اقتصادی بر رسالت‌های بزرگ و ماندگار خود در مسیر توسعه و پیشرفت استان و کشور متمرکز شده‌ایم.

وی، ایجاد و پایدارسازی اشتغال در استان با بهره‌مندی از ظرفیت پیشران‌های اقتصادی را یکی از برنامه‌های جدی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: در بخش توسعه فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان راه‌اندازی مرکز درمان سرطان سینه و ناباروری در کنار موضوع تخصصی اصلاح ژنتیک اسب و... از جمله اولویت‌های جدی ما در استان گلستان است.

در پایان این نشست رحمت‌الله نوروزی از ظرفیت‌های آزمایشگاهی، تحقیقاتی و مرکز استحصال روغن سیاه‌دانه و همچنین مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گلستان بازدید کرد.

خبرنگار: مهدی باقریان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha