• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400082721587
  • خبرنگار : 50165

فعال حوزه زنان و خانواده در زنجان تاکید کرد

لزوم توجه ویژه به مسائل حوزه زنان و خانواده

لزوم توجه ویژه به مسائل حوزه زنان و خانواده

ایسنا/زنجان فعال حوزه زنان و خانواده در زنجان گفت: مشکلات و مسائل مربوط به زنان و خانواده کم نیست و باید به آن توجه ویژه شود.

رضوانه آرام‌نیا بعد از ظهر (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه دیدار رئیس جمهور با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف استان زنجان که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: سرمنشا همه مشکلات مشترک بوده و به فقر فرهنگی و اجتماعی می‌رسد که بیشترین آسیب‌ها دامن‌گیر زنان و مادران را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روی آوردن زنان از سرناچاری به مشاغلی کم‌درآمد و طاقت‌فرسا علاوه بر مستهلک کردن روح و روان آنان به کرامت انسانی‌شان نیز آسیب وارد می‌کند، افزود: بنا به گزارش یک مرکز مطالعاتی، فقط در یک بخش از حاشیه شهر زنجان ۱۰۰ خانوار بد یا بی‌سرپرست در فاجعه‌آمیزترین حالت ممکن زندگی می‌کنند و برخی از زنان به کار در برخی واحدهای تولیدی ناچار هستند که علاوه بر استثمار به عنوان نیروی کار ارزان، سوءاستفاده‌های اخلاقی از آنان به عمل می‌آید.

این فعال حوزه زنان و خانواده در رابطه با کودک‌همسری و نگاه مردسالارانه در عرصه‌های مدیریتی، تصریح کرد: در برخی شهرستان‌های زنجان مانند ایجرود، ماهنشان و خدابنده، علاوه بر مشکلات یاد شده، کودک‌همسری آزاردهنده‌ای در حال نهادینه شدن است که عمدتا ناشی از فقر فرهنگی و اقتصادی است؛ همچنین گله‌مندی دیگر بانوان فرهیحته زنجانی، نگاه مردسالارانه مدیران تصمیم‌گیرنده در عرصه‌های مختلف مدیریتی است.

آرام‌نیا با تاکید بر لزوم توجه به مسائل حوزه زنان و خانواده، اظهار کرد: چرا باید پس از ۴۳ سال از پیروز انقلاب اسلامی، آرمان زن انسان‌ساز همچنان در جامعه محقق نشود و یا، چرا فقط از بانوان در عرصه‌های انتخاباتی استفاده ابرازی و یا رسانه‌ای ‌شود؟ مشکلات و مسائل مربوط به زنان و خانواده کم نیست و باید به آن توجه ویژه شود.

وی با اشاره به تجمیع نظرات بانوان استان زنجان، خاطرنشان کرد: آن‌چه که بتواند در کوتاه‌مدت التیام بخث مشکلات بانوان باشد، تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های قانونی در خصوص خفظ کرامت انسانی زنان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان ایجاد مرکز خیریه با حضور صاحب‌نظران، دانشگاهیان، حوزویان و غیره در راستای باز تولید فرهنگ و ایجاد شهرک صنعتی برای بانوان و یا واحدهای تولیدی برای بانوان با شرایط ویژه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha