• جمعه / ۲۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400082821863
  • خبرنگار : 71594

قاسم‌پور: نسل جدید ما نیازمند دستیابی به روایتی صحیح از زندگی الگوهای متکثر انقلابی است

قاسم‌پور: نسل جدید ما نیازمند دستیابی به روایتی صحیح از زندگی الگوهای متکثر انقلابی است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد درگذشت مرضیه دباغ و گرامیداشت یاد و خاطره ایشان گفت: جامعه ما و نسل جدید ما نیازمند دستیابی به روایتی نزدیک به واقع و صحیح از زندگی این الگوهای متکثر انقلابی است.

به گزارش ایسنا، فاطمه قاسم پور در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با انتشار عکسی از خانم "مرضیه دباغ" نوشت: «بارها از ثمرات انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برای زنان گفته و شنیده‌ایم. شاید مهم‌ترین ثمره انقلاب اسلامی بازگرداندن وجوه انسانی به زن است. زنانی که در دنیای سنت و مدرنیته، هویت‌شان در نسبت با زنانگی تعریف می‌شد، در جریان انقلاب اسلامی افرادی انسانی، با کرامت، ارزشمند و دارای رسالتی عظیم در جهان آفرینش و در نسبت با خدای متعال تعریف شدند. زنانی که به رغم آن‌که ایفای نقش‌های مادری و همسری برایشان اهمیت و اولویت دارد، اما نسبت با شرایط زندگی خود، الگوهای متکثری از خدمت به جامعه و اداء رسالت خود در قبال اسلام و نظام اسلامی را نشان دادند.

یکی از این زنان کم‌نظیر، بانو مرضیه دباغ بودند که متأسفانه زیست پرفراز و نشیب و پربرکت ایشان در هیاهوی جریان‌های سیاسی و کم‌روایتی و غلبه روایت‌های نادقیق به محاق رفته است. جامعه ما و نسل جدید زنان و مردان ما نیازمند دستیابی به روایتی نزدیک به واقع و صحیح از زندگی این الگوهای متکثر انقلابی است.»

قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفجه شخصی خود در توئیتر نیز با اشاره به نام "مرضیه دباغ" نوشت: «ثمرات انقلاب اسلامی، ارائه الگوهای متکثری از زنان با شرایط زیست و کنش‌های متفاوت است که نخ تسبیح و شاه‌بیت همگی، مجاهدت در راه حق و اداء رسالت خود در قبال اسلام و نظام اسلامی است.

گاه با تربیت فرزندانی نیکوسیرت، گاه با تقدیم فرزند خود در مسیر جهاد و شهادت، گاه با اسلحه دست‌ گرفتن، گاه در راه علم، گاه در میدان‌های قهرمانی و...؛ جامعه ما و نسل جدید ما نیازمند دستیابی به روایتی نزدیک به واقع و صحیح از زندگی این الگوهای متکثر انقلابی است.»

بر اساس این گزارش، ۲۷ آبان، سالگرد درگذشت مرضیه حدیدچی دباغ یا به تعبیر مقام معظم رهبری "بانوی مبارز و انقلابی خستگی‌ناپذیر" می‌باشد. همراهی با امام خمینی (ره) در قبل از انقلاب تا انتخاب به عنوان فرمانده سپاه همدان به عنوان اولین و تنها فرمانده زن در سپاه انقلاب اسلامی، حضور در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، سه دوره نمایندگی مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و... تنها بخشی از تلاش‌ها و سوابق ایشان می‌باشد.

وی صبح پنجشنبه ۲۷ آبان ۹۵ پس از گذراندن دوره‌ای بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha