• جمعه / ۲۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400082821889
  • خبرنگار : 71603

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد:

رباتیک و مکاترونیک از حوزه‌های اصلی پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر

رباتیک و مکاترونیک از حوزه‌های اصلی پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در برنامه جامع علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حوزه رباتیک و مکاترونیک جزو اولویت‌های اصلی تعیین شده و برنامه داریم با سرعت زیادی در این حوزه گام‌های اساسی برداریم.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر سیدرضا غفاریان در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از فعالان حوزه رباتیک است و در دوره‌های مختلف کنفرانس‌های بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک، در بخش مسابقات و مقالات علمی بسیار فعال بوده است.

وی افزود: برگزاری این کنفرانس موجب می‌شود که متخصصان دستاوردهای علمی خود را عرضه کنند و امیدواریم دستاوردهای پژوهشگران و مراکز علمی کشور در حوزه رباتیک و مکاترونیک علاوه بر تولید مقالات در قالب نوآوری‌ها و محصولات دانش بنیان نمایان شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: حوزه رباتیک از جمله زمینه‌های علمی و تکنولوژیک است که در آینده نه چندان دور زندگی بشر و صنعت را تحت تغییرات قابل توجهی قرار خواهد داد بنابراین جامعه علمی کشور باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.

دکتر غفاریان خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برنامه جامع علمی خود حوزه رباتیک و مکاترونیک را یکی از حوزه‌های اصلی پژوهش و فناوری انتخاب کرده است و برنامه دارد با سرعت زیادی در این حوزه گام‌های اساسی بردارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وی تاکید کرد: باتوجه به اهمیت حوزه رباتیک و مکاترونیک برای کشور در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها نیز تاکید خواهد شد که به این حوزه توجه ویژه‌ای شود و بتوانیم حوزه رباتیک را به عنوان حوزه محوری در کشور معرفی کنیم. امیدواریم در کنفرانس‌های آتی شاهد دستاوردهای خوب متخصصان دانشگاه صنعتی امیرکبیر باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha