• جمعه / ۲۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400082821931
  • خبرنگار : 71129

کشاورزان هندی روی مودی را کم کردند!

کشاورزان هندی روی مودی را کم کردند!

مودی مجبور شد امروز (جمعه) سه قانون بخش کشاورزی را که باعث شد تا کشاورزان در سراسر هند بیش از یک سال علیه آن دست به اعتراض بزنند، لغو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این لوایح که در سپتامبر سال گذشته میلادی ارائه شد، با هدف حذف مقررات بخش کشاورزی بود و به کشاورزان هندی اجازه می‌داد محصولات را به خریداران فراتر از بازارهای عمده‌فروشی تحت نظارت دولت بفروشند؛ جایی که کشاورزان از حداقل قیمت فروش محصولات برخوردار می‌شدند.

کشاورزان نگران از این مساله که ایجاد این اصلاحات باعث کاهش قیمت محصولاتشان شود دست به اعتراضات گسترده سراسری در هند زده و توجه هنرمندان و فعالان در هند و خارج از این کشور نیز به اعتراضات جلب شد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سخنرانی برای ملت که امروز صورت گرفت، گفت: امروز آمده‌ام که به شما بگویم این لوایح لغو می‌شوند. به کشاورزان تاکید دارم تا به خانه‌ها، نزد خانواده و مزارع خود برگردند و کار و اشتغال خود را از سر بگیرند.

وی افزود، دولت لوایح را در جلسه جدید پارلمان که ماه جاری میلادی آغاز به کار می‌کند، لغو خواهد کرد.

لغو ناگهانی این لوایح که دولت گفته بود برای مقابله با اتلاف شدید و ناکارآمدی‌ها ضروری است، پیش از انتخابات اوایل سال آینده میلادی در ایالت اوتار پرادش، پر جمعیت‌ترین ایالت هند و دو ایالت شمالی دیگر با جمعیت روستایی زیاد صورت گرفته است.

تسلیم مودی به خواسته کشاورزان،‌ سیستم پیچیده‌ای از یارانه‌های کشاورزی و حمایت از قیمت‌ها را حل نشده باقی می‌گذارد که منتقدان می‌گویند دولت توان پرداخت آن را ندارد. همچنین این مساله می‌تواند سوالات زیادی را برای سرمایه‌گذاران در این مورد به وجود بیاورد که چطور اصلاحات اقتصادی به واسطه فشارهای سیاسی تضعیف می‌شوند.

این درحالیست که "راکش تیکایت"، رهبر گروهی از کشاورزان گفته که این اعتراضات هنوز تمام نشده و ادامه داد: ما منتظر این هستیم که پارلمان، این لوایح را لغو کند.

در این میان، رائول گاندی از حزب اپوزیسیون "کنگره" هند نیز گفت، دولت سرکش و گستاخ در نهایت مجبور به تسلیم شد.

دولت بهاراتیا جاناتای مودی سال گذشته میلادی گفته بود که بحثی درباره لغو این لوایح وجود ندارد و حتی تلاش کرد تا با تعدیل این لوایح، بن بست موجود را خاتمه دهد اما تمامی تلاش‌ها برای گفتگو به شکست انجامید.

اعتراضات کشاورزان ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ که روز جمهوری هند است زمانی به خشونت کشیده شد که هزاران کشاورز معترض با پلیس درگیر شده و به منطقه تاریخی "رد فورت" در دهلی نو هجوم بردند. در این درگیری،‌یک تن کشته و ده‌ها کشاورز و پلیس زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha