• جمعه / ۲۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400082821933
  • خبرنگار : 50159

دهمین سفر استانی دولت سیزدهم در یک نگاه؛

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

ایسنا/زنجان دهمین سفر استانی دولت سیزدهم با سفر حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه به استان زنجان کلید خورد تا قفل برخی از مشکلات لاینحل این منطقه که از گذشته تا به امروز و از دولت‌های قبل به این دولت به ارث رسیده، با کلید واقعی باز شود.

موضوع سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به استان زنجان طی هفته‌های گذشته، نَقل محافل خبری و غیرخبری بود و حتی چند بار در آستانه تحقق پیش رفت اما تقدیر این بود که دهمین سفر دولت سیزدهم به نام استان زنجان رقم بخورد، سفری که در دولت‌های قبلی نیز مرسوم بود اما رویکرد دولت سیزدهم از انجام سفرهای استانی، نگاه عمیق به مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف است و این بار مردم استان زنجان منتظر بودند تا این نگاه عمیق به مشکلاتی که در شرایط کنونی عمیق‌تر شده، منتج به رفع این دغدغه‌ها شود.

وعده‌های خوش دولت سیزدهم در خصوص گشایش‌هایی که در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی داده می‌شود، این امیدواری را در عموم ایجاد کرده است که مردمی بودن در دولت انقلابی قرار است به معنای واقعی کلمه تبلور یافته و بلور امید را که شاید در هشت سال گذشته به ناامیدی تبدیل شده، در دل مردم متبلور کند، مردمی که بزرگ‌ترین ویژگی آن‌ها صبر و بردباری در برابر مشکلاتی است که وعده‌های دولت‌مردان برای برخی از این دغدغه‌ها نه تنها نوشدارو نبوده، بلکه اگر به حال خود رها می‌شد، آلامش کمتر بود.

ضرورت بهره‌مندی از نیروهای متخصص جوان

خبرنگاران که از ساعت‌ها قبل در فرودگاه زنجان منتظر کلید خوردن دهمین سفر دولت سیزدهم بودند، این انتظار سرانجام در ساعت ۷.۳۰ صبح روز ۲۷ آبان‌ماه به سر آمد و رئیس‌جمهور در بدو ورود، بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت نیروی متخصص جوان در این استان برای توسعه و پیشرفت زنجان تاکید و از این منطقه به عنوان استانی که دارای ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف معدنی، صنعتی، کشاورزی و ... است، یاد کرد و خواستار اهتمام به رفع مشکلات پیش روی این ظرفیت‌ها شد.

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

پیگیری همه نامه‌ها و مطالبات مردم زنجان

تعدادی از مردم که در مسیر فرودگاه به شهر زنجان منتظر ورود رئیس‌جمهور بودند، خواستار توقف خودروها و بیان مطالبات‌شان شدند که پس از شنیدن مطالبات، رئیسی در پاسخ به درخواست‌های مردمی، خواستار دریافت نامه‌های این افراد شد و قول پیگیری همه نامه‌ها، مطالعه و پیگیری آن‌ها می‌شود. رئیس قوه مجریه بعد از استماع مشکلات مردم به سراغ شرکت تولیدی سرجین بافت رفت و از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه‌های این واحد ریسندگی نخ پنبه در زنجان قرار گرفت.

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

شیرینی کیک روی به کام مردم زنجان

بازدید از محل انباشت کیک روی زنجان، دومین برنامه رئیس‌جمهور در سفر یک روزه به استان زنجان بود. رئیسی در این بازدید بر استفاده بهینه از مجموعه معدنی و صنعتی دپوی کیک روی زنجان و نیز برداشتن یک گام سریع برای حل مشکلات این واحد تاکید کرد. وی همچنین با تاکید بر استحصال مواد معدنی این پسماندها، اظهار کرد که منافع این پسماندها برای مردم بوده و به موجب حکم قانون به مردم زنجان واگذار شده است، به همین خاطر فواید این ثروت نیز باید نصیب مردم زنجان شود.

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

ظاهرسازی رئیس جهان برای رئیسی

کارخانه روغن‌نباتی جهان، ایستگاه بعدی رئیس‌جمهور در سفر استانی بود. وقتی بازدید رئیسی از این واحد تولیدی به اتمام رسید، قصه دیگری آغاز شد و آن، نارضایتی رئیس‌جمهور از ظاهرسازی‌های مدیر این کارخانه بود اما با توجه به سبقه حضور رئیسی در این واحد تولیدی طی ادوار گذشته، خطاب به مدیر داخلی کارخانه اظهار کرد که به کسی که این کارخانه را در اختیار دارد، بگویید نمی‌تواند فقط به شکل اسمی و با ظاهرسازی کارخانه را اداره کند؛ چرا که امروز باید ۸۰۰ نفر در این کارخانه کار کنند نه ۸۰ نفر.

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

اهالی کوی فلسطین و دغدغه حاشیه‌نشینی

رئیس‌جمهور در ادامه سفر یک روزه خود به استان زنجان، در جمع اهالی کوی فلسطین حاضر شد. این محله دارای ۱۲۰ خانوار بوده و یکی از مشکلات جدی آن، حاشیه‌نشینی است. وقتی رئیس قوه مجریه در جریان مشکلات اهالی کوی فلسطین زنجان قرار گرفت؛ خطاب به نماینده عالی دولت در استان زنجان، خواستار جایگزینی ساکنان این محله در منطقه‌ای مناسب شد و قول مساعد داد مسئولان به جد در تلاش برای کاهش مشکلات و دغدغه‌های بجای مردم، از جمله معضل بیکاری هستند.

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

سهم مردم در تصمیمات اقتصادی، غافلگیری نیست

وقتی میدان‌داری رئیسی به اتمام رسید، نوبت به جلسات پایانی این سفر یک روزه رسید. اولین جلسه رئیس‌جمهور، دیدار با نخبگان استان زنجان بود که رئیس قوه مجریه در این دیدار اظهار کرد که مردم را در تصمیمات اقتصادی دولت سهیم می‌کنیم نه غافلگیر. موضوعاتی چون فعال بودن اقتصاد دیجیتال در استان، اصلاح نظام اقتصادی کشور، توجه به رفع مشکلات اشتغال و مسکن قهرمانان ملی، تحول‌محور بودن عملکرد دولت سیزدهم و ... در دیدار رئیس‌جمهور با نخبگان استان زنجان مطرح شد.

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

آثار مصوبات سفر در زندگی مردم ظاهر شود

دولت سیزدهم نشان داد که قصد دارد در سفرهای استانی خود، میدان‌داری را به عنوان رویکرد اصلی قرار داده و در پایان هر سفر، گزارش جامعی در شورای اداری به مردم ارائه دهد. در جلسه شورای اداری استان، وزرا و معاونانی که در این سفر، رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند، به ارائه گزارش بازدیدهای میدانی خود پرداختند و رئیس‌جمهور نیز به عنوان حُسن خِتام برنامه‌های این سفر با تاکید بر اینکه کار عادی تحول‌گرا نیست، ابراز کرد که آثار اجرای مصوبات سفرهای استانی باید در زندگی مردم ظاهر شود.

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

پسماند روی؛ دغدغه بجای مردم زنجان

آخرین برنامه رئیسی در استان زنجان اختصاص به نشست خبری داشت. نشستی که دو سؤال در آن مطرح شد. وقتی رئیس‌جمهور سؤال خبرنگاران پیرامون پسماند روی و سرنوشت شرکت‌های تعاونی مسکن و پتروشیمی زنجان را شنید، اظهار کرد که پسماند روی از دغدغه‌های دیرین مردم زنجان بوده و حتماً باید تعیین تکلیف شود و در غیر این صورت رنج مردم را به دنبال خواهد داشت و بالاخره اینکه تعدادی از موارد جزو مصوبات سفر بوده و سازِ کاری برای پیشگیری مصوبات سفر تا حصول نتیجه فراهم کرده‌ایم.

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

۷۲ خبر در یک روز؛ ماحصل تکاپوی خبرنگاران ایسنا در سفر رئیسی

وقتی قرار بود آماده پوشش دهمین سفر استانی رئیس‌جمهور شوند، خورشید هنوز طلوع نکرده بود و زمانی که سفر به پایان رسید، ماه ساعت‌ها پیش جای خود را به خورشید داده بود. خبرنگاران ایسنا (منطقه زنجان) در این سفر یک روزه ۷۲ خبر را تولید و مخابره کردند تا یک بار دیگر همراهی خود را با دولت‌ها در بیان دغدغه‌های مردم به اثبات برسانند. با اینکه غذا سرد بود و بر روی جدول خیابان سِرو شد، با اینکه پایی به دنبال معاون رئیس‌جمهور پیچ خورد و با اینکه وقتی به خانه رسیدند، همه خواب بودند اما گرمای خلق یک روز آفتابی دیگر در کارنامه ایسنا، لبخند رضایت را برای همیشه بر چهره ایسنایی‌ها حک خواهد کرد.

از تولید واقعی تا ظاهرسازی برخی رؤسا برای رئیسی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha