• شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۰۶:۵۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400082822058
  • خبرنگار : 71506

مشتاقی: نمی‌توانیم به روش گلخانه‌ای بگوییم چرخه انتخابی/حاضرم در کلاس مربیگری بنا شرکت کنم

مشتاقی: نمی‌توانیم به روش گلخانه‌ای بگوییم چرخه انتخابی/حاضرم در کلاس مربیگری بنا شرکت کنم

پیشکسوت کشتی ایران با انتقاد از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی، گفت: در این طرح انتخابی رو در رو نداریم و باز هم مثل سابق روش گلخانه‌ای را اجرا می‌کنیم.

بهرام مشتاقی در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از طرح سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برای انتخاب ملی‌پوشان اعزامی ایران به رقابت های قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی تحت عنوان"چرخه انتخابی تیم ملی"، اظهار کرد: به اعتقاد من اگر قرار است باز هم نفرات ملی‌پوش در تورنمنت‌های خارجی و با نظر سرمربی تیم ملی انتخاب شوند، شرایط هیچ تفاوتی نکرده و نام این طرح را نمی‌توانیم "چرخه انتخابی" بگذاریم.

پیشکسوت کشتی ایران، افزود: چرخه انتخابی تیم ملی یعنی اینکه همه مدعیان به یک اندازه شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را داشته باشند و مدال‌آوران جهانی و المپیک ما نیز در انتخابی رو در رو با دیگر مدعیان مبارزه کنند، نه اینکه باز هم بخواهیم نفرات ملی‌پوش را در تورنمنت‌ها و بر اساس نظرات و تحلیل‌های شخصی انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درست است قهرمانان ما نتایج خیلی خوبی را در مسابقات جهانی رقم زدند، اما در این میان تکلیف نفرات دوم محمدعلی گرایی، ساروی یا سایرین چه می‌شود که می‌خواهند به دوبنده تیم ملی برسند؟ اگر این قهرمانان باز هم به دنبال مدال جهانی هستند خب باید در انتخابی رو در رو حقشان را بگیرند و بار دیگر صاحب دوبنده تیم ملی شوند. چطور می‌شود روس‌ها کشتی‌گیر بزرگی مثل ولاسوف را کنار می‌گذارند و حق را به حق دار می‌دهند اما ما باز هم می‌خواهیم مثل روال گذشته کشتی‌گیر انتخاب کنیم و نام آن را هم چرخه انتخابی گذاشته‌ایم.

مشتاقی با تاکید بر اینکه این چرخه ناقص است، گفت: اسمش را چرخه انتخابی گذاشته‌اند اما در حقیقت  می‌خواهند مثل روال گذشته همان روش گلخانه‌ای را اجرا کنند. باید انتخابی تیم ملی در نهایت به صورت رو در رو و نهایتا با یک یا دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار شود. تیم بسیار خوبی داریم که نایب قهرمان جهان شده اما نباید به همین نفرات اکتفا کنیم. اگر کشتی گیران ما خیالشان بابت دوبنده راحت باشد به ضرر کشتی ایران تمام خواهد شد. ما باید دو تیم برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی داشته باشیم و با این اوصاف چاره‌ای جز توجه به همه مدعیان نداریم.

وی ادامه داد: در گذشته ما نفراتی مثل ابراهیم جوادی با ۳ طلای جهان را داشتیم اما برای او مقابل اسلامی و واعظی انتخابی گذاشتند، یا فرح‌وشی که قهرمان جهان بود با خدر کشتی گرفت و برزگر هم با فرهنگ دوست انتخابی رو در رو داشت، شرایط به شکلی بود که همه به یک اندازه شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را داشتند و الان هم اگر می خواهیم به سمت جلو حرکت کنیم، چاره‌ای جز انتخابی رو در رو و توجه به همه داشته‌هایمان نداریم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران، در ادامه گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ما نیز قبول داریم محمد بنا یکی از بهترین مربیان کشتی فرنگی در جهان است، گفت: به هر حال او نیز ۶۲ ساله است و نهایتا تا ۳ سال دیگر سرمربیگری را کنار می‌گذارد، آیا نباید از ظرفیت او استفاده شود و مربی بسازیم تا بعد از رفتن بنا چند مربی خوب داشته باشیم؟ من از فدراسیون کشتی تقاضا می‌کنم دوره‌های ۲۰ روزه مربیگری را برگزار کند و آقای بنا هم بیاید و برای دیگر مربیان تدریس کند. خود من هم در کلاس تدریس آقای بنا شرکت می‌کنم تا از او یاد بگیرم.

مشتاقی خاطرنشان کرد: محمد بنا در این دوره‌ها فنون کشتی را هم نشان بدهد چرا که کشتی فقط کوچ کردن کنار تشک نیست. او به مربیان ما راه و رسم مربیگری را آموزش دهد تا بعد از او مربیانی در سطح جهانی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha