• شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400082922535
  • خبرنگار : 50211

بررسی سابقه ثبتی پلاک خیابان جهرم اراک/راهکارهایی وجود دارد که بتوانیم به مردم کمک کنیم

بررسی سابقه ثبتی پلاک خیابان جهرم اراک/راهکارهایی وجود دارد که بتوانیم به مردم کمک کنیم

ایسنا/مرکزی رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: موسوی گفت: بررسی سابقه ثبتی این پلاک به یکی از معاونین دادگستری واگذار شده که پرونده آن را بررسی کند و مشخص شود که مبنای مالکیت چند متر مربع است و در مجموع، نسبت به اینده به مردم اطمینان خاطر می دهیم و از آنان می خواهیم با آرامش در منازلشان ساکن باشند و بدانند که این اتفاقات دوباره تکرار نخواهد شد.

حجت الاسلام موسوی امروز ۲۹ آبانماه در حاشیه بازدید از محله جهرم اراک و گفت و گو با ساکنان که بهمراه استاندار مرکزی انجام شد، اظهار کرد: مردم این منطقه دو نگرانی دارند، یکی نسبت به گذشته و یکی تصوری که بر مبنای گذشته نسبت به آینده دارند.

وی افزود: آنچه مربوط به گذشته است حکم قضایی است و قطعیت پیدا کرده و مراحل خود را طی کرده است. دعاوی که تا بحال علیه این حکم عنوان شده در دادگستری مورد پذیرش واقع نشده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با این پرونده با مشاوره استاندار یک کار چند وجهی صورت گرفته است، گفت: یکی اقدام حقوقی و قضایی بود که بر اساس آن دادگاه تجدید نظر اعاده این حکم را پذیرفت و وارد رسیدگی ماهیتی شد. در کنار این کار بلافاصله دستور توقف اجرای حکم صادر شده است به این معنا که هیچ حکمی در خیابان جهرم اجرا نخواهد شد حتی اگر قطعیت پیدا کرده باشد.

موسوی افزود: اقدام بعدی که ساکنان این خیابان در مورد آن نگرانی دارند و امروز هم آنرا مطرح کردند در خصوص فک پلمب منزل مسکونی خلع ید شده است که برای رفع این مشکل نیز یک کارگروه متشکل از معتمدین شهر اراک، مسئولین و اعضای شورای حل اختلاف که صاحب نفوذ کلام هستند تشکیل شده و بنده صحبتی مقدماتی با سه نفر از محکوم له ها داشته ام تا در جلسه بعدی به توافق برسیم و حداقل برای مدت موقتی بتوانیم پلمب را باز کنیم و آنها که خلع شده اند در منزل ساکن شوند.

وی تاکید کرد: دادگستری نمی تواند بگوید که کسی طرح عوا نکند ولی اگر طرح دعوایی در مورد منازل مسکونی خیابان جهرم انجام شد به طور قطع دیگر به این نتیجه ختم نخواهد شد. راهکارهایی وجود دارد که ما بتوانیم به مردم کمک کنیم .

موسوی گفت: بررسی سابقه ثبتی این پلاک به یکی از معاونین دادگستری واگذار شده که پرونده آن را بررسی کند و مشخص شود که مبنای مالکیت چند متر مربع است و در مجموع، نسبت به اینده به مردم اطمینان خاطر می دهیم و از آنان می خواهیم با آرامش در منازلشان ساکن باشند و بدانند که این اتفاقات دوباره تکرار نخواهد شد.

وی اظهار کرد: طی یکماه گذشته مسئولان مختلف دستگاه قضا با بنده تماس داشته اند و ما گزارش های مکرری را به صورت شفاهی و کتبی به آنها اعلام کرده ایم و در مجموع، به صورت ملی و استانی پیگیر رفع مشکل هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۹ ۱۸:۲۵

منهم درشهر انقلاب پاکدشت باهمان مشکل روبرو هستم چهل سال خانه‌ای خریدم ولی هنوز سند نگرفتم ومیگویند مالک میخواهد خلع ید بگیرد کوچه پنجم شرقی پلاک 22