• شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400082922700

رئیس جهاددانشگاهی فارس خبر داد:

فراخوان دانشجویان ادیب به جشنواره "شعر باران"

فراخوان دانشجویان ادیب به جشنواره "شعر باران"

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به انتشار فراخوان سومین جشنواره "شعر باران" گفت: این جشنواره به شکل دوسالانه و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس و همراهی سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

دکتر مظاهر بابایی، در گفت و گو با ایسنا، ضمن یادآوری اینکه، پوستر جشنواره شعر باران، در آئین اختتامیه نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس، در شیراز رونمایی شد، گفت: محور این دوره از جشنواره سراسری "شعر باران" با محوریت بانوی دوعالم؛ حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.

بابایی بایادآوری اینکه نخستین دوسالانه شعر باران، سال ۱۳۹۴ به همت جهاددانشگاهی فارس و نهادهای فرهنگی و دانشگاهی برگزار شد، گفت: امسال شاهد برگزاری سومین دوره این رویداد ادبی هستیم و امیدواریم که همچون ادوار قبلی، شاهد استقبال دانشجویان سراسر کشور همراه شود.

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، با اشاره به اینکه موضوعات این دوره جشنواره عمومی و ویژه است، گفت: بخش ویژه مختص بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و مقام شامخ مادر است.

بابایی افزود: دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را در سه قالب شعر کلاسیک، نیمایی و سپید تا ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۰ به ایمیل cul.fr@acecr.ac.ir یا از طریق سایت Roytab.ir/sherebaran۳  ارسال کنند.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه و شاعران نام آشنا کار داوری این جشنواره را به عهده دارند، گفت: داوری آثار این دوره از جشنواره را غلامرضا کافی و خانم‌ها زیبایی نژاد و تسلیم‌جهرمی به عهده دارند.

بابایی با بیان اینکه ایران، سرزمینی است شعرخیز و ادب‌خیز که در دامان خود شاعران سترگی چون فردوسی، مولوی و حافظ و سعدی را پروریده است، گفت: شعر نزد ایرانیان، همواره به عنوان ناب‌ترین تجلی هنر کلامی، از جاذبه و شکوه خاصی برخوردار بوده است و این جاذبه، به‌رغم تغییرات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در طول ادوار، همچنان به قوت خود باقی مانده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: فُرم شعر و محتوا و درون‌مایۀ اشعار در هر دوره تغییر یافته است، اما خود شعر، یعنی جوهره و ماهیت بُنیادین آن، همچنان در خلوت و جلوت ایرانیان، به ویژه نسل جوان، حضوری انکارناپذیر دارد.

بابایی با اشاره به اینکه آمار قابل توجه اشعار منتشر شده‌ شاعران جوان، به شکل مکتوب و مجازی، نشان از علاقه‌مندی این هنرمندان به اهل بیت(ع) دارد، گفت: برگزاری جشنوار‎ه‌های ادبی-هنری و فرهنگی، بستری مناسب برای محک زدن استعداد و توانایی‌های دانشجویان ادیب و شاعران جوان در تعاملی سازنده با دیگران است.

فراخوان دانشجویان ادیب توسط جشنواره "شعر باران"

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha