• شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400082922733
  • خبرنگار : 30054

خانه‌های قدیمی تهران برای فروش

خانه‌های قدیمی تهران برای فروش

همان‌طور که می‌دانید در سال‌های گذشته، تعداد بسیار زیادی از خانه‌های قدیمی و یا کلنگی در شهرهای کشور، به‌ ویژه در شهرهای بزرگ و پر جمعیت از جمله کلان‌ شهر تهران، وجود داشت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تهران برج، در بسیاری از مواقع، خانه‌های قدیمی شهر تهران، موقعیت بسیار مناسبی برای ساخت‌ و ساز داشتند. لذا در حال حاضر، بسیاری از این خانه‌های قدیمی، به برج و یا ساختمان تبدیل شده‌اند. بنابراین در شرایط فعلی، دیگر اثری از آن‌ها به چشم نمی‌خورد. چرا که همه این ساختمان‌ها، اکنون، جزء ساختمان‌های نوساز و جدید محسوب می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه خانه‌های قدیمی تهران برای فروش اشاره کنیم و امکان ساخت‌ و ساز در این مناطق و یا اماکن مدرن و جدید شهر را مورد بررسی قرار دهیم.

موقعیت و ارزش خانه‌های قدیمی تهران برای فروش

در حال‌ حاضر بسیاری از خانه‌های قدیمی و یا کلنگی که در کلان‌شهر تهران قرار گرفته‌اند، در میان بافت‌های فرسوده مناطق مختلف واقع شده‌اند. لازم است بدانید که تعداد این ساختمان‌های کلنگی و قدیمی در بافت‌های فرسوده شهر، بسیار زیاد است. اما توجه به این نکته نیز ضرورت دارد که این نوع از خانه‌ها در حال حاضر قیمت و ارزش چندانی ندارند. چرا که با مجموعه مشکلاتی مواجه هستند.

همان‌طور که می‌دانید در طی سال‌های گذشته، دولت برای حل مشکلات این مناطق به راه‌حل‌هایی اقدام نموده‌ است تا از این طریق بافت فرسوده‌ کلان‌شهر تهران را با تغییر و تحولاتی مواجه سازد. از جمله این راهکارها می‌توان به طرح‌های دولت برای خانه‌های موجود در بافت‌های فرسوده از قبیل تجمیع ۲ پلاک یک‌ طبقه اضافه‌تر و… اشاره کرد. اما با این‌ وجود همچنان مشکل بافت فرسوده و خانه‌های قدیمی تهران بر جای خود باقی مانده‌ است.

خانه‌های قدیمی تهران برای فروش

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که عدم پیشرفت و رشد و توسعه این نوع از مناطق در کلان‌شهر تهران، دلایل بسیار زیادی دارد. از جمله دلایلی که موجب شده این نواحی به رشد و توسعه مورد نظر دست پیدا نکنند، این است که بافت این مناطق، فرسودگی بسیار بالایی دارد. از طرف دیگر لازم است به این نکته اساسی توجه داشته باشید که در حالت کلی، در مواقعی یک منطقه، امکان رشد و پیشرفت پیدا می‌کند که تمام نقاط و اماکن آن به رشد و توسعه دسترسی داشته باشد و به‌ عبارت‌ دیگر تمامی اماکن آن، مورد ساخت‌ و ساز قرار بگیرد تا بافت کلی آن نیز دچار تغییر و تحولات اساسی شود.

موقعیت و وسعت منطقه چیتگر

در برابر خانه‌های قدیمی تهران برای فروش و یا انجام سرمایه‌گذاری از این طریق، می‌توان به مناطق تازه‌ساز و مدرن در کلان‌شهر تهران اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر یکی از مناطق مناسب برای رشد و پیشرفت و انجام سرمایه‌گذاری در شهر تهران منطقه ۲۲ و محله چیتگر است.

منطقه چیتگر در تهران از جمله مناطق بسیار جدید و نوساز در این کلان‌شهر به شمار می‌رود که به واسطه داشتن خانه‌های مدرن، نوساز و مجهزش، شناخته‌ شده و معروف است. در حال حاضر این منطقه به دلیل داشتن برج‌های بلند، ساختمان‌های مسکونی نوساز، جاذبه‌های گردشگری فراوان و متنوع، چشم‌انداز مناسب، دسترسی‌های قابل‌ توجه و… محبوبیت بسیار فراوانی دارد. حتی ارگانهای دولتی مانند پروژه مرجان چیتگر برای کارکنان خود در این منطقه در حال ساخت و ساز هستند . 

خانه‌های قدیمی تهران برای فروش

این منطقه، وسعت بسیار بالای ۶۲۰۰ هکتاری دارد. از این میزان از مساحت، چیزی در حدود ۱۳۰۰ هکتار آن به فضای سبز اختصاص پیدا کرده‌ است و از این نظر، جزء مناطق و بخش‌های بسیار منحصر به‌ فرد در کلان‌ شهر تهران به شمار می‌رود. این عوامل باعث شده تا در شرایط حاضر میزان ساخت‌ و ساز پروژه‌های مختلف تجاری، اداری، مسکونی و … در این منطقه بسیار زیاد باشد.

در حالت کلی می‌توان گفت چیزی نزدیک به ۴۰ پروژه، برج و یا مجتمع و آپارتمان مسکونی، اداری‌، تجاری و… در این منطقه در حال ساخت و ساز است.  برخی مانند پروژه سفیر علاوه بر مسکونی بودن فضای تجاری نیز دارند بنابراین این منطقه از شهر تهران نسبت‌ به دیگر مناطق این کلان‌شهر برای ساخت‌ و ساز و هم‌چنین سرمایه‌گذاری، بسیار مناسب‌تر به‌ نظر می‌رسد.

سرمایه‌گذاری در منطقه چیتگر

همان‌طور که می‌دانید برای انجام اقداماتی از قبیل سرمایه‌گذاری در یک منطقه در نظر گرفتن چند نکته، قابل‌ توجه است و اهمیت اساسی دارد. از جمله نکات بسیار مهم در چنین شرایطی، در نظر گرفتن آینده یک منطقه و رشد و پیشرفت و توسعه آن است. پروژه‌های در حال ساخت در منطقه چیتگر، وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع، امکانات و تجهیزات مناسب و مدرن و … نشان می‌دهند که این منطقه از پتانسیل بسیار مناسبی برای رشد در آینده برخوردار است. لذا می‌تواند محیط و موقعیتی بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد.

خانه‌های قدیمی تهران برای فروش

وجود این دسته از عوامل موجب می‌شود تا رشد قیمت و ارزش منطقه چیتگر در تهران نسبت به مناطقی از قبیل مولوی که دارای بافت فرسوده هستند، بسیار بیشتر باشد و برای سرمایه‌گذاری موقعیت بسیار مناسب‌تری داشته باشد. و همچنین شرایط فروش متنوع در این منطقه از قیمت قطعی تا اقساطی مانند پروژه میلان سرمایه‌گذاری در این محدوده را جذاب‌تر کرده است.

این منطقه دارای امکانات تفریحی بسیار زیادی است و از طرف دیگر، مراکز خرید و تجاری بسیار زیادی نیز در این منطقه ساخته شده‌ است و فضای قابل‌ توجهی از آن نیز به فضای سبز اختصاص دارد. وجود جاذبه‌هایی از قبیل پارک جنگلی چیتگر، باغ ملی گیاه‌شناسی و پارک جنگلی خرگوش دره، فضای این منطقه را منحصر به‌ فرد می‌سازد. همچنین وجود آبشار تهران، دریاچه چیتگر، بوستان جوانمردان و… این منطقه را به منطقه‌ای بی‌نظیر و قابل‌ توجه برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند و آینده سرمایه‌گذاری در این منطقه را درخشان می‌سازد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha