• شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082922745
  • خبرنگار : 71660

با تاکید بر تشکیل دولتی مستقل؛

روسیه برای مشارکت در پروژه‌های اقتصادی افغانستان اعلام آمادگی کرد

روسیه برای مشارکت در پروژه‌های اقتصادی افغانستان اعلام آمادگی کرد

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت که مسکو حاضر است تا در پروژه‌های اقتصادی در افغانستان شرکت کند اما هدف اصلی ثبات سیاسی در افغانستان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در گفت‌وگویی با شبکه «روسیه ۲۴» گفته‌ است که مسکو نیازمند دولتی مستقل و تا حدودی خودکفا در افغانستان است که روابط دوستانه‌ای با روسیه داشته باشد.

او در این گفت‌وگو از آمادگی کشورش برای شرکت در پروژه‌های تجاری و اقتصادی افغانستان نیز خبر داد. او با اشاره به منابع عظیم طبیعی افغانستان گفت که روسیه طرحی برای بهره‌برداری از این منابع به‌سود خود ندارد.

به گفته کابلوف «افغانستان منابع طبیعی دارد، احتمالاً در آینده از آن به‌نفع مردم افغانستان و به‌طور کلی دولت استفاده خواهد شد؛ اما روسیه هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این منابع ندارد».

نماینده ویژه پوتین تصریح کرد که مسکو آماده شرکت در طیف وسیعی از پروژه‌ها، عمدتاً تجارتی است و هر زمانی که از آنان دعوت شود، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی روسیه برای مشارکت در این پروژه‌ها آماده‌اند.

او در عین حال تاکید کرد که روسیه به دنبال حضور و پیدا کردن جای پای در افغانستان برای بلند مدت نیست.

ضمیر کابلوف همچنین گفت: در میان تصمیمات آمریکا مبنی بر توقیف دارایی‌های افغانستان، واحد پول این کشور هر روز در حال بی‌ارزش شدن است. در حال حاضر، همکاران غربی ما باید به حل این مشکلات بپردازند. همچنین افغانستان با کمبود پول نقد و ارز مواجه شده است. تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی و خارجی، مقدار زیادی ارز برای خود ذخیره کرده‌اند و ظاهرا نمی‌دانند که چگونه باید از آن‌ها استفاده کنند. ما اینجا به قدرت، استقلال و خودکفایی نیاز داریم.

وی افزود: ما حاضریم تا در تعدادی از پروژه‌ها از جمله خط لوله کشی گاز، برق‌رسانی  و راه‌آهن به‌خصوص بر مبنای تبلیغات همکاری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha