• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1400083023318
  • منبع : مطبوعات

حضور دانش آموزان الزامی است!

حضور دانش آموزان الزامی است!

خانواده‌ها باید در نظر داشته باشند خطر بی‌سوادی و افت تحصیلی دانش‌آموزانشان را تهدید می‌کند و ما هم تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای ورود دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم. با این حال برای مدارس بازگشایی‌ها اجبار است و مدیران مدارس برای دانش‌آموزانشان برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت: «سرانجام تکلیف آموزش حضوری ۱۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور مشخص شد. طبق برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش از فردا تمامی دانش‌آموزان بعد از یک‌سال و نیم خانه‌نشینی راهی مدرسه می‌شوند. آن‌ طور که سرپرست وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: «دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی از یکم آذر در کلاس‌های حضوری مدارس حاضر می‌شوند. حضور دانش‌آموزان در این کلاس‌ها الزامی است.» علاوه بر این مسئولان وزارت آموزش و پرورش یک اجبار هم پیش روی مدیران مدارس گذاشته‌اند، آنها تأکید داشته‌اند که درهای مدارس را از روز اول آذر ماه به بعد روی دانش‌آموزان خود باز کنند. اما این که دانش‌آموزان چگونه و در چه روزهایی در مدارس حضور پیدا کنند در اختیار شورای مدرسه و تأیید منطقه خواهد بود. همچنین آموزش و پرورش اعلام کرده است که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نظارت‌های میدانی خواهد داشت.

با این همه سختگیری هنوز برخی از خانواده‌ها نگران سلامت فرزندانشان در مدرسه هستند. از یک‌ سو، خانواده‌ها نگران افت تحصیلی و خانه‌نشینی طولانی‌مدت دانش‌آموزانشان هستند و در سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که با بازشدن درهای مدارس سلامت دانش‌آموزان به دلیل شیوع بیماری کرونا به خطر بیفتد. همین موضوع باعث شده برخی مدیران مدارس با اما و اگرهایی درباره بازگشایی مدارس سخن بگویند و تأکید کنند که شرط اصلی بازگشایی‌ها رضایتنامه امضاکردن خانواده‌ها باشد؛ موضوعی که یکی از مدیران ابتدایی مدارس کرج به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «مدرسه ما از ابتدای مهر ماه باز بود. برخی خانواده‌ها اصرار داشتند آموزش فرزندانشان حضوری باشد. البته خودم رضایت ندارم؛ چرا که معاون مدرسه هر روز چند بار با تب‌سنج بچه‌ها را چک می‌کند اما فقط تب بچه‌ها نیست. دانش‌آموز با اسنپ می‌آید و ما نمی‌دانیم او ناقل است یا خیر؟ یا در پروتکل‌های بهداشتی تأکید شده است که در و پنجره کلاس‌ها باز باشد. دانش‌آموزان با کاپشن و دستکش سر کلاس می‌نشینند و اگر سرما بخورند ما باید پاسخگو باشیم. ما نمی‌توانیم کارت واکسن را اجباری کنیم اما برخی همکارانم این کار را کرده‌اند. البته برخی همکارانم هم از خانواده‌ها رضایتنامه گرفتند. البته خودم مادر یک دانش‌آموز کلاس دهمی هم هستم که مدرسه پسرم از ما رضایتنامه گرفت. از نظرم این کار تخلف است؛ چرا که اگر دانش‌آموز بیمار شود مسئولیتش با خانواده است. برخی مدیران مدارس جلسات مختلفی را با خانواده‌ها داشته‌اند و به آنها گفته‌ایم که گروه‌بندی می‌کنیم و آموزش را ترکیبی ادامه می‌دهیم. البته مدرسه با مدرسه متفاوت است.»

بارگذاری چک‌لیست‌های بهداشتی در سامانه آموزش و پرورش

مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای این سال تحصیلی الگوی بازگشایی تدریجی مدارس را داشتند. آنها در گام اول که همان اول مهر ماه بود مدارس حوزه روستایی و عشایری را که جمعیت دانش‌آموزی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفری داشتند بازگشایی کردند. علاوه بر این دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هم از همان ابتدای مهرماه برای درس‌های عملی راهی مدرسه شدند. نیمه آبان ماه هم یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم کلاس‌ها را حضوری پیگیری کردند. در گام آخر که اول آذر است ۹ میلیون دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه اول راهی مدرسه خواهند شد. با این همه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متوسطه کشوری نوبت اول واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال ۷۰/۳ درصد بوده است. با وجود واکسیناسیون دانش‌آموزان این خانواده‌ها هستند که همچنان نگران سلامت فرزندانشان هستند و این سؤال را می‌پرسند که آیا شیوع کرونا خطری برای دانش‌آموزان و معلمان ندارد یا مدارس به امکانات بهداشتی برای شرایط کرونایی مجهز شده است؟

پاسخ این سؤال را علیرضا کمره‌ای، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، می‌دهد: «با توجه به بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه مدارس باید چک‌لیست‌های بهداشتی را برای بازگشایی تکمیل و در سامانه آموزش و پرورش اعلام شده، بارگذاری کنند تا پس از آن درخواست مدیران مدارس به منطقه اعلام ‌و پس از بررسی‌های صورت‌گرفته و داشتن شرایط لازم، مدارس مورد نظر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به بازگشایی حضوری کنند. علاوه بر تهویه مناسب کلاس‌های درس، فاصله دانش‌آموزان از همدیگر حداقل ۱.۵ متر باشد و تمام دانش‌آموزان باید با ماسک باشند.»

او در پاسخ به نگرانی برخی خانواده‌ها می‌گوید: «ما شرایط و نگرانی خانواده‌ها را درک می‌کنیم اما مایل هم نیستیم که لفظ اجبار و اختیار را هم بیان کنیم. وقتی خانواده‌ای دانش‌آموزش را در مدرسه ثبت‌ نام کرده برای ما به این معناست که می‌خواهد بهترین آموزش را دریافت کند و برای خانواده‌ها آموزش با کیفیت بسیار مهم است. اگر مدرسه باز باشد و دانش‌آموز به مدرسه برود فعالیت آموزشی اثربخشی دریافت می‌کند. در حال حاضر هم شرایط کشور به سمتی رفته است که ادارات به حالت عادی برگشته‌اند. خانواده‌ها باید در نظر داشته باشند خطر بی‌سوادی و افت تحصیلی دانش‌آموزانشان را تهدید می‌کند و ما هم تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای ورود دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم. با این حال برای مدارس بازگشایی‌ها اجبار است و مدیران مدارس برای دانش‌آموزانشان برنامه‌ریزی می‌کنند.»

کمره‌ای به آموزش ترکیبی تا پایان سال اشاره می‌کند و می‌گوید: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تا پایان امسال مدارس به صورت ترکیبی آموزش را ادامه می‌دهند. برای سال آینده هنوز تصمیم‌گیری نشده است. حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند. با این حال تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس بستگی به مساحت کلاس دارد و این موضوع را مدیر مدرسه باید بررسی کند.

۷۰درصد خانواده‌ها موافق تشکیل کلاس‌ها هستند

«بر اساس نظرسنجی معتبری که کرده‌ایم ۷۰درصد خانواده‌ها موافق تشکیل کلاس‌های حضوری هستند.» این صحبت‌های دیروز سرپرست وزارت آموزش و پرورش است. علیرضا کاظمی با اشاره به این که دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی از یکم آذر در کلاس‌های حضوری مدارس حاضر می‌شوند، اظهار می‌کند: همه مدارس ما شرایط بازگشایی را دارند و دستورالعمل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نیز به همه مدارس ابلاغ کردیم. تعداد کلاس‌های حضوری مدارس در اختیار مدرسه است و حضور دانش‌آموزان در این کلاس‌ها الزامی است. دانش‌آموزانی که علائم بیماری داشته یا اعضای خانواده آنان بیمار هستند، می‌توانند همچنان به صورت مجازی دروس خود را دنبال کنند.

علیرضا کاظمی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما ادامه می‌دهد: ۹۰درصد مدارس وضعیت خود را در سامانه بازگشایی مدارس اعلام کرده و مجوز بازگشایی گرفته‌اند. آموزش صرف مجازی در همه مدارس از یکم آذر ممنوع است و باید مدارس حداقل هفته‌ای یک یا دو روز آموزش حضوری داشته باشند. به مدارس گفته‌ایم که جلسه اول را به رعایت شیوه‌نامه‌ها اختصاص دهند.

او در پاسخ به این سؤال که در همین بازه زمانی کوتاه مواردی از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کرونا گزارش شده است یا خیر، تصریح می‌کند: بله چند مورد داشته‌ایم اما این که این افراد در مدرسه مبتلا شده باشند را تأیید نمی‌کنیم. متأسفانه برخی‌ها در فضای مجازی عکس‌ها یا فیلم‌هایی را از معلمان مبتلا یا فوت شده به دلیل حضور در مدرسه منتشر می‌کنند که این موضوع صحت ندارد. ۱۱ میلیون دانش‌آموز هنوز در کلاس‌ها حاضر نشده‌اند و ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کرونا از پایه بی‌اساس است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۲۳:۰۱

از خدا بترسید بچه ها کرونا می گیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۱:۱۸

انشالله خبر صحت داشته باشه و مدارس به طور کامل حضوری بشه🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۰:۰۴

سلام مدرسه ما که نگفته اجباری

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۱:۴۰

چه الزامی... همه مدارس میگن اختیاری... ولی واقعا چه کسی باید پاسخگو باشه... باید جوابگوی خدا باشید بااین کلاس های مجازی... گناه دانش آموزان به گردن کسانی که ول کن آموزش مجازی نیستند.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۹:۵۶

چه اصراری دارید بچه ها رو مریص کنید گناه بچه هایی که بیمار می سوند گردن شما

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۲:۳۹

سلام خسته نباشید اگه به بچه ها چیزی بشود به جون میخرید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۴:۲۰

خیلی بداست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۷:۴۰

کجا نظر سنجی کردید دقیقا فقط شما دارید از خودتون در میارید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۷:۵۲

مخالف هستم باحضوری

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۷:۵۷

سلام.وآیا مسوولین خسارت خواهند داد برای متضرر از بیماری؟ چون به نوعی در همه ی پیکها دستی به آتش دارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۸:۲۷

بله خیلی خوب میشه حضوری باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۸:۴۸

آره مدرسه ها حضوریه برای همه من خیلی خوشحالم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۹:۱۴

کدام نظارت؟؟؟؟؟ فقط در حد حرف هست.اولیا پول بدید مواد ضد عفونی کننده بخریم اولیا بیایید مدرسه را آباد کنیم شوفاژ مدرسه خراب،🤔 بچه ها هم هر چی بشوند می گویند خودت رضایت دادی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۲:۴۶

دقیقا👍🏻

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۹:۱۶

جون بچهامون و از سر راه نیاوردیم پیرها تموم شدن نوبت بچهاست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۹:۱۹

بله.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۹:۲۳

من که دانش آموز هستم و خواهرم هم همین طور ولی هنوز از دبیرستان هیچ چیزی نگفتم که باید بیاین مدرسه الان آنلاین داریم درس می خونیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۹:۴۷

اون ۷۰ درصد رو از کجاتون در آوردید ؟ من که موافق نیستم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۹:۵۶

چرا برای چیکار میشه ۶وا هم خیلی خطرناک

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۰:۰۰

تورو خدا بچه هامون رو به کشتن ندید مدرسه باز نشه کسی بی سواد نمیشه چه مدرسه چه داخل خونه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۰:۰۰

تورو خدا بچه هامون رو به کشتن ندید مدرسه باز نشه کسی بی سواد نمیشه چه مدرسه چه داخل خونه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۲۰:۵۵

بله واقعا ...حالا امتحانات را اجباری کردید آخه مگه کرونا روز امتحان می‌ترسه بیاد....لطفا یه تجدید نظر در نظرتون انجام بدید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۰:۱۵

مدارس ابتدایی رو اختیاری بکذارید،بچه های ابتدایی واکسن نزدن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۰:۲۱

سلام مدرسه ما هنوز باز نشده به ما گفتند که گویا اموزش و پرورش فقط گفته اند پایه نهم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۰:۳۲

سلام. من یه دانش آموز دبیرستانم اونجا رعایت نمیکنن چه برسه به این ابتداییا همشون دروغه که ماسک میدن کلاسا ضدعفونی داره نه نداره واسه ما فقط یه دیقه جلوی دوربین یه میز گذاشتن واسه 5 نفر ماسک دادن اصلنم اینجوری نیس نزارین بچه هاتون بره جونشون مهمتره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۰:۳۷

ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، صد درصد موافق تشکیل کلاس ها هستیم. علاوه بر افت تحصیلی، سلامت روانی بچه ها بخصوص تک فرزندها در خطر هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۰:۴۰

فکر میکنم خطر مرگ از خطر بی سوادی بدتر باشه اونم برای بچه هایی که هنوز واکسن نزدن. الان فقط بچه های بالای دوازده سال واکسن زدن هر وقت همه زدن کورونا هم ریشه کن شد راجبش حرف میزنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۰:۴۶

منظورتون ۵ ۶ سال دیگه ست؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۰:۴۷

البته باید در نظر داشت در صورتیکه کرونا مجددا شدت بگیرد کشور ما با توجه به امکانات پزشکی که دارد توان مقابله با بیماری را دیگر ندارد مسئله سواد آموزی و تعامل مهم هست ولی اولویت حفظ سلامتی می باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۱:۰۱

موافقم اما نت رو ضعیف نکنید خواهشا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۱:۰۹

سلام هفته ۲ ساعت مدرسه اینها با سواد مشن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۱:۴۶

مدارس رو بازگشایی کنین لطفا دبیرستان شهرستان تهران باز نمیکنه اداره میگه باز کنین مدیر مدرسه باز نمیکنه این چه وضعیه خدا ازتون نگذره چیزی نمی‌فهمم از تاریخ

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۴:۲۵

ما که راصی نیستیم با حضوری شدن مدارس درصورتی که دبستانی ها واکسن هم نزدن عمه ی من بر اثر کرونا در کما هست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۵:۳۷

سلام،حضوری شدن کلاسها مساوی میشه با شدت کرونا.آخه چرا با جون مردم بازی می کنید،این همه تو زندگیمون استرس و گرفتاری داریم کافی نیست،ک استرس مدرسه رو هم اضافه کردید.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۷:۲۷

سلام من که پدر دانش آموز هستم با حضوری مخالف هستم با همین روش اسکای روم و شاد بچه هامون خوب پیش میرن ودبیران وما تا حدی که میتونیم به آنها درس یاد میدهیم و حاضر نیستم سلامت فرزند و خانواده ام را به خطر بیندازم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۹:۴۷

افت تحصیلی بیداد می‌کند، خدا کنه درست برنامه ریزی کنند نه کرونا شیوع پیدا کنه و نه بچه ها افت کنند. به نظرم مدارس باید دو شیفت بشه و حضوری و با تعدادکمتر

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۰:۰۳

خواهشا. مدرسه. یک. ساعت. باز. بشه. خطرناکه. کرونا. با. کسی. شوخی. نداره. بچه. های. عزیزمان. تو. دنیا. از. همه. چیز. مهمتره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۱:۱۶

مگه تاریخ چی داره که شما متوجه نمیشید فرمول فیزیک یه ۴تا راست ودروغ توشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۱:۴۹

تاریخ و فلسفه و روانشناسی و جامعه شناسی و ریاضیو اینا رو من اصلا نمی‌فهمم ولی برام جونم مهم تره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۲:۳۱

بچه ها کرونا میگیرن دیگه نمی‌تونید سرتون رو پیشه خدا بالا ببرید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۲:۵۴

نه واقعا مدرسه هارو باز کنید اینطوری اثلا نمیشه درس خوند و در محیط خونه با وجود خانواده سختگیر واقعا سخته زمانی که توی مدرسه هستیم خب داخل خونه نیستیم که بگند چقدر درس میخونی اما توی خونه فقط باید بشینیم توی اتاق و پنج الی شش ساعت سر کلاس مجازی حضور پیدا کنیم و بقیه ساعات هم مثلا ۵ ساعت بزاریم برای جل تکالیف و یادگیری اینطوری ۱۲ ساعت ما توی اتاقمون هستیم خب این واقعا بده ... به شخصه پدر و مادر من میگند تو درس نمیخونی ی چیزی توی اتاق پیدا کردی آخه این وضعیت که ما داریم؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۳:۲۱

با این بازگشایی هایی که شروع کرده اند پیک ششم پیکی بسیار وحشتناک خواهد بود.

avatar

اصلا اجباری نکنید فتنه ای عظیم درآن نهفته است

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۴:۰۴

مخالف کلاس حضوری هستم هم بچه ها در خطر هستند هم اولیا به خاطر ۲ ساعت کلاس توسرما باید منتظر باشن تو حیاط جمع کنین بابا با این برنامه ریزی هاتون

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۴:۵۸

شما میگید بچه بیاد مدرسه آیا میدانید که بچه میادآیا ناقل یا نه بعد اگر بچه من چیزیش بشه جواب گو هستید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۵:۰۰

برای من که دانش آموزم از یه لحظه خیلی سخته اون هم اینه که واقعا با ماسک آدم حالت خفگی داره و سرش درد میاد بعد اسفاده زیاد از اون. چون اکسیژن کمی بهمون میرسه. واقعا از این لحظه خیلی بده.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۵:۱۰

کدوم پروتکل بهداشتی چرا فکر میکنید جون بجه های مردم بیارزش هستش خودتون برای بچه هاتون معلم خصوصی میگیرید تو کلاس بچه های ما تقسیم ۲۰ نفره شده خدا میدونه حتی مایع دستشویی هم نبست اونم تو دل پایتخت

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۵:۱۳

بچه های ابتدایی رعایت نمی کنن واکسن نزدن حداقل ابتدایی رو اختیاری کنین ، مدرسه ی دخترم کلا اموزش انلاین رو تعطیل کردن میگن همه باید بیان خوب این بچه گناه دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۵:۱۴

ما نمیخوایم بچه هامون برن مدرسه باید به کی بگیم لااقل اختیار بچه هامون رو دیگه داریم عجب جایی گیر کردیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۵:۱۵

بیسوادی تهدید کنه بهتره تا . . .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۵:۱۹

بله معلومه حضوری خوبه اما اگر یکی کرونا بگیره همه میگرن پس کار خوبی نیست🙄

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۵:۳۰

ماشاالله بچه ها همه جا میرن خونه های اقوام اینور اونور کرونا فقط توی مدرسه است نخیرم کرونا هر جایی است و هرچی خدا بخواد همون میشه منم دوست دارم حضوری بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۶:۴۸

به نظر من شما نباید مدرسه رو باز کنید چون واقعا اگه بچه ها به مدارس برن مریض بشن شما به عهده میگیرید ؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۷:۳۷

بچه های ابتدایی رو با این کاراتون ب کشتن ندید، اونا رعایت نمیکنن بذارید واکسن ک زدن بعد اجبار کنید، جون بچه ها مهمتره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۸:۴۸

هع ما کرونام نگیریم حتما از سرما با میمیریم یا سرما میخوریم.... خداروشکر یذره م معلما درک ندارن که وقتی نرفتی و مریض بودی صفرت ندن:/😶😶😐

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۹:۲۸

کدو نظرسنجی چه کشکی؟مدرسه حضوری آرزوی من است به خدا پسر عمویم کلاس سال پیش کلاس اول شد تا الان مدرسه 🏫را ندیده بدبخت خودم هم ششم ابتدایی هستم درسم 30 درصد افت کرده به خاطر مجازی بله میترسم از کرونا ولی به نظر خودم مدرسه حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی موافقم ولی واقعا پدر و مادر ها فکر نظر ماهم باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۹:۳۰

مخالف‌کلاس‌حضوری‌ام‌چون‌شرایط‌کلاس‌ها‌رادیدم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۹:۵۳

با حصوری شدن صد در صد مخالم حتی اگر مجبور شم در خانه خودم درسش بدم اگر بچه من از مدرسه مریص شه هیچ کس مسیولیت قبول نخواهد کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۹:۵۷

به فکر دانش اموزانی باشید که مریضی زمینه ایی دارن تورو خدامدرسه هارو بازنکنید به فکر بچه هامون باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۲۰:۰۰

تمام دانشگاههای و مدارس پیشرفته دنیا اموزش مجازی دارن خانواده هایی که اصرار دارن بچه هاشون رو حصوری بفرستن فقط برای راحتی خودشون هست چوم وقتی بچه در منزل حتما ب اشون زحمت داره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۲۱:۳۱

اگه جون بچه هامون براشون مهم بود که همچین تصمیمی رو نمیگرفتن م فرزندم نمیفرستم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۲۱:۴۰

پدربزرگم تا الان حالش خوب بود. از روزی که نوه اش رفت مدرسه، حال پدربزگم بدتر شده و نهایت مُرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۲۱:۴۱

شروع موج ششم کرونا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۲۲:۳۹

سلام من قبول ندارم چون هیچ کدوم از اینا رعایت نمیشه با تعداد کممم باشیم تو یه جا داریم نفس میکشیم تویه کلاس کوچیک برای یادگیری مجبوریم بهم نزدیک شیم پس اینا همه حرفه امسالم آنلاین کنید دوسال وایسادیم اینم روش بهتر از اینه آخرای کرونا بیمار شیم بجای حضوری بگید معلما درست یاد بدن تو مجازی 😑

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۲۳:۲۴

ما انسان نیستیم درس مهمه ما درس می خونیم فقط همین نه خوشی فهمیدیم هیچ زندگی نکردیم بچگی نکردیم البته این مسائل ربطی نداره ولی بدانید من بیماری زمینه ای دارم به قرآن مری ام زخم هست جون مو به خاطر نندازید تو رو خدااا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۰:۱۱

اگه واقعاً می‌خواین مردم رو بدبخت کنیین روراست باشید آخه این چه کاری که میکند چند سال هست با شاد درس میخونن حداقل این سال تموم میشد بعد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۰:۱۶

اینشالله مدارس باز بشن اونایی که میگن مدارس باز نشن ما بچه هامونو نمیفرستیم بچه هاتون ۲۴ساعته تو کوچه هستن چرا کرونا نمیگیرن فقط داخل مدرسه کرونا میگیرن دیگه بسه مسخره بازی هاتون آقا مدارس باز کنید حتا بی سواد شدیم به قرآن قسم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۰:۲۳

خداکنه واقعا این اخبار صحت داشته باشه و برای همهههههه ی مدرسه ها الزامی باشه چون مدرماسه ما فعلا باز نکرده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۲:۱۳

تمام الکیه رعایت پروتوکل ها ۵۰ نفر کردن توی کلاس هیچ پروتو کلی هم نیست حتی ی تهویه ساده هم نیست تو خیلی از مدارس خیلی ها کرونا گرفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۲:۳۵

مدرسه اگر حضوری بشه بهتر

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۴:۲۷

من موافق نیستم تازه آمار فوتی ها یکم پایین اومده مسؤلین لطفا درست تصمیم گیری کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۵:۴۷

بچه های ما در معرض خطر هستن چه با اشعه موبایل و رایانه و چه با کرونا و چه با واکسن هایی که عوارض ناشناخته دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۷:۰۸

چرا فقط در مدارس کرونا هست ببینید ادارات را کوچه و بازار را دعوتی ها رو و ...دانش اموزان در خونه روانی شدند بسه باز کنید پدر و مادر همین بچه ها دایما در جامعه حضور دارند و دلیل نمیشه که به بهانه کرونا بچه رو تو‌خونه حبس کنیم ..

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۷:۳۹

من که مامان و بابام نمی‌زارم برم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۷:۴۸

مدرسه ی ما ۶نفر کرونا گرفته ان و همچنان میان مدرسه چون اجباری

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۷:۴۹

....

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۷:۵۰

ما اصلا وقت نمیکنن درس بدن ساعتای کلاس کمه بعد ۶نفر تو مدرسه ی ما کرونا گرفتن ما چجوری بریم شاید از اون ۶نفر یه نفرش تو کلاس ما باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۷:۵۲

اگر کرونا بگیریم کی میخواد بیاد جواب بدهههههه😑میخوام بدونم همون آموزش و پرورش میخواد بیاد جواب بده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۷:۵۸

سلام مدارس نه ماسک می دهند ونه کلاس ها رو ضدعفونی می‌کنند ویا چیز دیگه فقط شعار لااقل وزارت بهداشت نظارت بیشتری داشته باشد بر مدارس

avatar

انشاالله بازبشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۸:۳۱

با حضوری شدن مدارس جون دبیران و دانش آموزان در خطر است. شما جون دانش اموز مارو تضمین میکنید!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۸:۴۸

بابا بچه ها کرونا میگیرن واکسن هم نزدن که میگین مدرسه الزامی هستش فعلا کرونا ادامه داره تاکرونا کلا ریشه گون نشده کسی مدرسه نمیره من خودم رو هم میگم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۹:۲۷

مدرسه ما که گفته کاملا اختیاریه!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۹:۳۲

فرض کنیم هفتاد درصد موافق...اون سی درصد حقی ندارن؟ برا اون سی درصد اختیاری بزارین...کم با طناب پوسیده و تصمیمات اشتباه مارا در چاه انداختید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۹:۴۳

سلام من نهم هستن مدرسه ما حضوری ۲۰ نفر سرکلاس بدون فاصله کلاس هامون ضدعفونی نمیشه مواد ضدعفونی یا ماسک نمیدن ب ما بعضی از معلمان در پنجره میبندن و میگن ماسک هاتون بردارید تاهمو بشناسیم ما ۲ ساعت درس خوندن حضوری ایا چیزی متوجه میشیم نه چون معلم میان خلاصه واسه ما میگه از فضای مجازی هم بدتر گیج میشیم هیچ فرقی نداره الان حضوری یا مجازی مدرسه ما کارت واکسن واسه ما اجباری کردن ما با این حضوری جز سلامت خودمون هیچ چیزی ب خطر نمی اندازیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۹:۴۹

خدای نکرده بچه یه چیزش بشه هیچکس جوابگو نیست خدا ازتون نگذره شما که این همه باسوادید چرا وضع مملکت اینجوریه. هیچی تومدرسه رعایت نمیشه همه الکی هستش.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۹:۵۳

من بچم به مدرسه ن میفرستم مگه جون خریدنی هستش براشزحمت کشیدم باید همتون متحد باشین کسی بچه هاشو به مدرسه نمیفرسته

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۰۹:۵۹

آره منم حوضوری دوست دارم ولی‌ اگه چیزمون بشه کی جواب میده مبینآ خانم‌ شما که نظر دادین فامیلی چیه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۰:۰۰

واقعا برای من عجیبه چطوری هفتاد درصد موافقن از چه کسانی نظر پرسیدن که همچین عددی رو میگن حتی من توی تلویزیون دیدم حضور دانش اموزان ابتدایی اجبار نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۰:۲۲

سلام الان من دانش آموز بخاطر گرفتن کرونا تو مدرسه استرس دارم الان اگه کسی کرونا داشته چی کی جواب میده همه ما میدونم که آنلاین سخته اما اگه کسی کرونا بگیر چی الان شاید کرونا بیشتر شد چی ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۰:۵۰

جهت اطلاع میگم طبق وزارت آموزش و پرورش اختیاری است من خودم پایه پنجم درس می خوانم پدرم مدیر مدرسه است و بخشنامه اومده که اختیاری است لطفاً اخبار اشتباه نگید و متوسطه اول به بالا اجباری است

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۱:۲۶

مدرسه من که درس نمیده تو گوشی تا مجبور بشیم بریم مدرسه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۱:۲۷

چرا جو الکی میدید همین دانش اموزانی ک شمامگین اگه برن مدرسه کرونامیگیرن همین هاهمیشه توکوچهرخیابان هستن تومهمانی توعروسی اونجاکرونا حتمانیست فقط اگ بخوان برن مدرسه کرونامیگیرن. کروناحتماتومدرسه درکمین بچه هاست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۱:۳۴

اجبار در هیچ کجای دنیا نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۲:۱۵

من نه مادر و پدرم میزارن برم مدرسه نه خودم میخوام . هفته ای دوبار حضوری اخه چیه . با هفته ای دوبار مدرسه رفتن دکتر ، مهندس نمیشم . فقط بی خود جونمو به خطر میندازم. پیشنهاد میکنم حضوری نروید .