• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400083023322
  • خبرنگار : 50295

عادی‌انگاری یکی از دلایل افزایش بیماران کرونایی در طارم

عادی‌انگاری یکی از دلایل افزایش بیماران کرونایی در طارم

ایسنا/زنجان مدیر شبکه بهداشت و درمان طارم گفت: کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی‌انگاری‌ها و برگزاری مراسم مختلف باعث افزایش تعداد بیماران کرونایی در این شهرستان شده‌ است.

ارشد بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت شیوع ویروس کرونا در طارم، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری شده کرونایی در این شهرستان هستیم و این منطقه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

وی افزود: کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی‌انگاری‌ها و برگزاری مراسم مختلف باعث افزایش تعداد بیماران کرونایی در طارم شد و افراد نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش کنند.

این مسئول در رابطه با اجرای محدودیت‌های کرونایی نیز تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت خاصی در این شهرستان نیز اعمال نشده ولی از یکم آذرماه محدودیت‌ها به صورت هوشمند اجرا خواهد شد که این نوع از محدودیت‌ها برای هر صنفی محدودیتی در نظر گرفته خواهد شد و افراد همراه با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت ادامه خواهند داد و در صورت انجام نشدن واکسیناسیون باید تست PCR منفی هر ۷۲ ساعت با هزینه شخصی انجام دهند و با متخلفان برخورد خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه در حال حاضر دُز سوم واکسیناسیون برای افراد بالای ۶۰ سال و کادر بهداشت و درمان در طارم در حال انجام است، ادامه داد: ۹۱ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در این شهرستان دُز اول واکسن و ۶۸ درصد نیز دُز دوم‌ را دریافت کرده‌اند که تزریق دُز سوم به جامعه هدف تعیین شده نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در طارم بستری هستند که از این تعداد ۷ نفر دارای تست مثبت، ۴ نفر منفی و جواب تست ۴ نفر نیز فعلاً اعلام نشده‌ است، خاطرنشان کرد: همچنین در چند روز اخیر یک فرد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند که واکسیناسیون کامل را انجام نداده بود و تاکید داریم افراد باید حتماً هر دو دُز واکسن و اگر لازم شد دُز یادآور را نیز دریافت کنند تا ایمنی کاملی ایجاد شود وگرنه ممکن است برای فرد مشکلات سختی از طریق ابتلا به ویروس کرونا ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha