• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400083023443
  • خبرنگار : 71641

در پرداخت ودیعه مسکن

بانک‌ها همچنان سنگ‌اندازی می‌کنند!

بانک‌ها همچنان سنگ‌اندازی می‌کنند!

باوجود اینکه بانک‌ها باید تا پایان بهمن سال جاری وام کمک ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کنند، همچنان سنگ‌اندازی برخی بانک‌ها برای مشتریان در این زمینه وجود دارد و تمایلی به پرداخت این وام ندارند.

به گزارش ایسنا، تکلیف دولت به بانک‌ها برای پرداخت وام کمک ودیعه مسکن در راستای حمایت از مستاجران است که از سال گذشته تاکنون رقم آن تغییر کرد و برای امسال سقف وام ودیعه مسکن در تهران از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان و در دیگر کلان شهرها و سایر شهرها نیز به ترتیب ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان شد.

اما شواهد و گفته‌های متقاضیان این وام حاکی از آن است که برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن با چالش‌های متخلفی دست و پنجه نرم می‌کنند و عمده این چالش‌ها حول معرفی ضامن به بانک می‌چرخد که برخی بانک‌ها ضامنی بالای ۱۰ سال سابقه کار را از مردم درخواست می‌کنند!

یکی دیگر از چالش‌های متقاضیان کمک ودیعه مسکن این است که برخی از افراد پس از ثبت درخواست خود در سامانه مربوطه و دریافت کد و بارگذاری مدارک، زمانی که به شعب بانک برای انجام سایر مراحل مراجعه می‌کنند، با این پاسخ مواجه می‌شوند که این بانک دیگر ودیعه مسکن را پرداخت نمی‌کند. 

این‌ها صحبت‌های یکی از متقاضیان کمک ودیعه مسکن است که به شعبه یکی از بانک‌های عامل مراجعه کرده و با این پاسخ مواجه شده است.

پیش از این نیز، یکی دیگر از متقاضیان به ایسنا اعلام کرد که تمام مراحل دریافت کمک ودیعه مسکن را انجام داده است اما پس از معرفی ضامن خود به بانک با این پاسخ مواجه شده که فعلا این وام پرداخت نمی‌شود. 

این در حالی است که در آن زمان، با مراجعه به سامانه ثبت‌نام دریافت کمک ودیعه مسکن، همچنان این دو بانک به عنوان بانک عامل به نمایش گذاشته می‌شدند.

 در صورتی که سهمیه بانکی به اتمام رسیده باشد، آن بانک به عنوان بانک عامل در سامانه ثبت‌نام دریافت کمک ودیعه مسکن نمایش داده نمی‌شود تا پس از شارژ سهمیه بانک مورد نظر از سوی بانک مرکزی دوباره در سایت نمایش داده شود. 

البته، تنها در صورتی که بانک مورد نظر تمام سهمیه خود برای وام کمک ودیعه مسکن را پرداخت کرده باشد، می‌تواند بگوید که دیگر ودیعه مسکن پرداخت نمی‌کند، زیرا تکلیف خود انجام داده است که در این صورت، مشتری باید بانک دیگری را به عنوان بانک عامل انتخاب کند اما تا زمانی که آن بانک در سایت به عنوان بانک عامل وجود دارد، باید این وام را پرداخت کند. 

علاوه بر این، طبق اعلام مسئولان بانکی متقاضیانی که در سامانه موردنظر طبق موارد ذکر شده اقدام به ثبت نام برای دریافت کمک ودیعه مسکن کرده‌اند و در زمان مراجعه به بانک عامل با مشکلات و سختگیری‌های نامعقول مواجه شدند، باید در سایت بانک مربوطه شکایت خود را ثبت و بانک ملزم است تا ظرف ۲۴ ساعت به این شکایت رسیدگی کند. 

این در حالی است که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و بخشنامه بانک مرکزی، مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در سامانه tem.mrud.ir تا پایان آذرماه است و بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ تسهیلات مذکور را پرداخت کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۲۱:۰۰

سلام من به هر کدام از بانک ها که تو سایت نمایش داده شده مراجعه کردم و در جواب به من گفتن که اعتبار بانک تمام شده بانک ملی یکی از این بانک ها هست لطفا رسیدگی کنید تا بتونیم این وام را بگیریم ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۲۲:۵۹

سلام من بعد از کلی سنگ انداختن و سخت گیری کردن تمام مدارک ها رو آماده کردم زمانیکه رفتم بانک برای دریافت وام بهم گفتن اعتبار این بانک تموم شده خداوکیلی این وضعی هست برای مردم درست کردن آقایان مسئول لطفا رسیدگی کنین

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۲۱:۳۰

خدا لعنتشون کنه من تمام کارهاش رو انجام دادم گفتن که هفته دیگه ضامن بیار وقتی ضامن رک بردم گفت سایت بسته شده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۹:۴۶

واقعا بانکها شورش در اوردند بوجه اش را از بانک مرکزی گرفتن میخوان در قالب وام های 18 درصدبه دیگر مشتریان پرداخت کنند باید دولت گردن این بانکهای مفت خور را بشکنه من خودم دوماه مدارک کامل کردم میگن بوجه نیست هرکی دلسوز و مسئول پیگیر باشه، این ملت کم برای انقلاب فداکاری نکردندو شهید ندادند این حقشان نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۰:۰۲

سلام.من همه ی کارا رو انجام دادم حتی در بانک ملی حساب باز کردم رفتم 3 روزه مدارک و تکمیا کردم و اوردم سری بهم یک بخشنامه نشون دادن که از امروز وام داده نمیشه.بماند که تو همون مراحل اولیه کلی سنگ اندازی میکردن که یه بهونه کوچیک پیدا کنن و بگن بهت وام تعلق نمیگیره.به 10 بانک دیگه زنگ زدم و با مدیر تسهیلاتش صحبت کردم.همشون گفتن ما اعتبارمون تموم شده در صورتی که در سایت ودیعه مسکن هنوز اعتبار داشتن.بانک پاسارگادم میگه ما قوانین خودمون و داریم و 2 تاضامن و ... میگیریم.کلا هربانکی کاری و که خودش بخواد و انجام میده و به دولت کاری ندارن.من در اطرافیانم کسی و ندیدم که بگیره.لطفا این پیام و منعکس کنین.ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۲۳:۰۵

سلام من بانک صادرات درخواست وام ودیعه بعد از دو ماه پیگیری مکرر با دو ضامن رفتم بانک 40 50 تا برگه امضا کردیم با خوشحالی منتظر واریز شدم که بانک گفت اعتبار تمام شده پناه بر خدا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۰:۰۱

انشاالله خیر از زندگیشون نبینن. دوماهه که دارم تمام بانکهاسر میزنم همشون یا اعتبار ندارن. یا یک بهونه میارن.. منم دیگه نمیدونم چیکار کنم.. لطفا پیگیری کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۰:۳۳

سلام منم این یه ماهی میشه که همه کارشو کردم به همه بانک ها هم سر زدم همه یه جمله یاد گرفتن که ظرفیت ما تکمیل شده برو جای دیگه از بانک صادرات تجارت پارسیان شهر آینده اقتصاد نوین و...