• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400083023529
  • خبرنگار : 71536

ایران می‌تواند در سید دوم جام جهانی قرار بگیرد؟

ایران می‌تواند در سید دوم جام جهانی قرار بگیرد؟

تیم ملی ایران فقط با یک معجزه می‌تواند در قرعه‌کشی جام جهانی در سید دوم قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره‌های مختلف دنبال می‌شود و تاکنون ۱۲ تیم مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند و به اضافه قطر (میزبان)، ۱۹ تیم دیگر هم تا ۱۰ فروردین حضور خود را قطعی خواهند کرد.

تیم ملی فوتبال ایران هم با هدایت دراگان اسکوچیچ گام مهمی برای صعود به این مسابقات برداشته و با کسب ۱۶ امتیاز از ۶ بازی، صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی در قاره آسیاست.

یوزهای ایران در صورتی که در هفته هفتم بازی‌ها (۷ بهمن) بتوانند عراق را در تهران شکست دهند، صعود زودهنگامی به جام جهانی قطر خواهند داشت و می‌توانند در ۱۰ ماه آینده برای حضور در این رویداد آماده شوند.

قرعه کشی جام جهانی، دوازدهم فروردین ۱۴۰۱ در قطر برگزار می‌شود و تیم‌ها قرعه خود را در این رقابت‌ها می‌شناسند. مبنای قرعه‌کشی همانند ادوار گذشته آخرین رنکینگ فیفا قبل از قرعه‌کشی و تقسیم‌بندی تیم‌ها به چهار گروه هشت تیمی است که به اصطلاح با عنوان "سیدبندی" از آن یاد می‌شود.

از زمان ۳۲ تیمی شدن جام جهانی، تیم ملی ایران چهار بار در این رقابت‌ها حاضر شده که سه بار در سید چهارم و یک بار در سال ۲۰۱۸ در سید سوم قرار گرفته است.

هر چه تیم‌ها از نظر سید بندی در گروه‌های بالاتری قرار بگیرند، احتمال رویارویی با تیم‌های قدرتمند جهان کمتر می‌شود. به همین دلیل وقتی تیم ملی در سال ۲۰۱۸ در سید سوم قرار گرفت، امیدواری‌ها برای قرار گرفتن در یک گروه آسان افزایش یافت اما در عمل، تیم‌ملی با بدترین قرعه ممکن یعنی با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شد.

* شانس ایران برای قرار گرفتن در سید دوم جام جهانی ۲۰۲۲

در این دوره از رقابت‌های جام جهانی هم تیم ملی به احتمال زیاد در سید سوم قرار می گیرد و یک احتمال ضعیف هم می توان برای قرار گرفتن در سید دوم یا چهارم در نظر گرفت.

شاگردان اسکوچیچ در حال حاضر در رتبه ۲۱ جهان قرار دارند و طبیعتا با در نظر گرفتن صعود نکردن برخی از تیم‌ها مانند ولز یا اروگوئه می توانند در روز قرعه‌کشی در سید سوم قرار بگیرند.

در حال حاضر ۱۲ تیم به جام جهانی صعود کردند که از این تعداد، ۱۱ تیم بالاتر از ایران هستند و با در نظر گرفتن قطر، فقط دو تیم دیگر برای پر شدن سهمیه سید دوم باقی مانده و سایر تیم‌ها راهی سید سوم و چهارم می‌شوند.

تیم‌های حاضر در جام جهانی تا این لحظه بر اساس رتبه فیفا و قرار گرفتن در سیدهای اول تا چهارم (اعداد بر اساس رنکینگ فیفا):

قطر (میزبان)، ۱-‌ بلژیک، ۲-‌ برزیل، ۳-فرانسه، ۴- انگلیس، ۵- آرژانتین، ۷- اسپانیا، ۹- دانمارک، ۱۰- هلند، ۱۱- آلمان، ۱۳- سوئیس، ۱۵- کرواسی، ۲۳- صربستان.

تیم‌هایی که هنوز به جام جهانی صعود نکرده‌اند و شانس صعود دارند (اعداد براساس رتبه در رنکینگ فیفا):

۶- ایتالیا، ۸- پرتغال، ۱۲- آمریکا، ۱۴- مکزیک، ۱۶- کلمبیا،۱۷- اروگوئه، ۱۸- سوئد، ۱۹- ولز، ۲۰ – سنگال.

احتمال حضور در سید اول: کاملا غیر ممکن است چرا که تیم‌های بالاتر از ایران این سید را تشکیل داده‌اند.

احتمال حضور در سید دوم: تیم ملی ایران فقط در شرایطی که از بین ایتالیا، پرتغال، آمریکا، مکزیک، کلمبیا، اروگوئه، سوئد، ولز و سنگال، فقط یک تیم به جام جهانی صعود کند، می‌تواند در سید دوم قرار بگیرد که اتفاق بعیدی است.

احتمال حضور در سید سوم: می‌توان قرار گرفتن تیم ملی در سید سوم را متصور شد چرا که از بین تیم‌های اروپایی فقط سه تیم دیگر به جام جهانی صعود می‌کنند که برخی پایین‌تر از ایران هستند و تیم‌هایی مانند اروگوئه در مسیر صعود به مشکل خورده‌اند.

احتمال حضور در سید چهارم: درصورتی که تیم ملی تا ۱۲ فروردین در رنکینگ سقوطی داشته باشد، در سید چهارم قرار می‌گیرد و احتمال رویارویی با تیم‌های قدرتمند افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۴:۴۸

ب نظر میرسه که در محاسباتتون اشتباه کردید. 4 سهمیه دیگر برای سید دو مانده است. نه دو سهمیه. از بین تیم هایی که ذکر کردید 4 تیم شانس برای سید دو خواهند داشت (16 تیم برای سید یک و سید دو لازم است)

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۲ ۱۴:۱۸

دقعقا درسته ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۵:۱۲

حداقل یا معنی "سید" را بنویسید، یا اعراب آن را بگذارید که درست تلفظ کنیم یا اسپلینگ انگلیسی آنرا با تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۵:۱۴

البته یک احتمال دیگر هم می توان در نظر گرفت تا ایران شانس حضور در سید دو را داشته باشد و آن هم این که تا پیش از قرعه‌کشی جام جهانی در فروردین ماه 1401، رتبه ایران در رنکینگ فیفا بهتر شود و جای یکی از تیم‌های بالاتر از خود را که به جام جهانی صعود کرده اند بگیرد که البته این احتمال هم چندان زیاد نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۵:۵۹

سید بندی قاره ای باعث هیجان انگیز تر شده جام جهانی میشه مثل جام جهانی ۲۰۱۴ که ایتالیا اروگوئه انگلیس و کاستاریکا در یک گروه قرار گرفتند.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۶:۳۶

دیگه کار و زندگی ندأری نشستی این مهملات رو میبافی پسر من کلاس،سوم ابتدایی هست اینها رو از شما بهتر بلده

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۷:۴۶

!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۲۰:۱۳

چه شیر تو شیریه 😶 آخه چرا بر حسب رنک بیچاره تیم‌های ضعیف چیکار کنن پس ای کاش همش قرعه کشی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۲۰:۱۶

شانس بگه بیفتیم تو گروهی که قطر هست قطعا صعود میکنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۲:۵۴

چنین چیزی امکان ندارد چون هر کدام از تیمهای آسیا در یک گروه می افتند حتی اگر سیدشان مختلف باشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۲۰:۲۱

حرص نخورید باوا این بارم مثل سری های پیش تو گروه حذف میشیم!!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۲۲:۱۸

سید اوله...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۰:۱۹

یعنی هنوز ایرتن به جام جهانی نرسیده ؟ لطفا جواب بدید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۹:۱۵

اگر ایران به فینال جام جهانی برسد معجزه خواهد بود ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۱:۱۸

اشتباهه. ۱۲ تا تیم صعود کردن که ۱۱ تاش بالاتر از ایرانن، به جز صربستان که بیست و سومه. با قطر که میزبانه و سید یک قرار میگیره، ۱۲ تا تیم بالاتر از ایران میشن. سید یک ۸ تا ظرفیت داره، سید ۲ هم همینطور. جمعا ۱۶ تا تیم. ۱۲ تا که هستن، الان ۴ تا ظرفیت مونده برای سید دوم. چطوری میگید ۲ تا ظرفیت مونده. اگه از اون تیم های ذکر شده که هنوز صعود نکردن، حد اکثر ۳ تیم صعود کنن، ایران سید ۲ قرار میگیره. تازه احتمال بهبود رنکینگ هم هست که میشه بعضی از تیم ها رو پشت سر گذاشت

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۲:۳۸

سلام چطوری حساب میکنید یازده تیم از ایران بالاترند به اضافه قطر میشه ۱۲ سید اول و دوم هم باید ۱۶تیم باشند خب هنوز ۴تیم مونده دیگه چرا میگید دو تیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۴:۵۱

خداوکیلی حق آمریکا و سنگال نیست بالاتر از ما باشن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۴:۵۲

ایرانی جماعت شانس نداره فقط با تلاش میتونه کاری کنه کارستون طبق معمول سختترین گروه سهم ما میشه و فقط تلاش تیمه که میتونه باعث سعودشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۵:۴۰

امکان قرار گرفتن ایران در سید ۴ وجود نداره. مگر حداقل ۴ رتبه سقوط تا زمان قرعه‌کشی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۹:۱۳

الان کل اینو گذاشتید که بگید ایران میتونه تو این سید باشه تو این سید...؟ شما انتظار گرفتن جام دارید؟ یا میدانید و غرض دارید؟ چون به هر ایرانی شما بگید طرف میفهمه شانس قهرمانی کمه ولی همین که میرن و دل یک ملت را با هیجان های بازی خوشحال میکنن خیلی می ارزه! از شما مدیر سایت هم میخواهم که در کنار ضعف، نقاط قوت را هم بگید و بیشتر روی قوت ها مانور بدید نه ضعف ها!