• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400083023596
  • خبرنگار : 71516

در دیدار با العبادی و علاوی

العامری: اسناد کافی برای لغو نتایج انتخابات عراق را به دادگاه فدرال داده‌ایم

العامری: اسناد کافی برای لغو نتایج انتخابات عراق را به دادگاه فدرال داده‌ایم

ائتلاف الفتح عراق درباره اسناد و مدارکی که تقلب در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را ثابت می‌کند، توضیح داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، محمود الحیانی، از رهبران ائتلاف الفتح عراق گفت: تغییری که اخیرا بعد از تصمیمات هیئت قضایی در نتایج انتخابات پارلمانی به وجود آمد وجود تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات را ثابت می‌کند. این دلیل و سندی است که تصمیمات هیئت قضایی به ویژه بعد از پیروزی نامزدهای شکست خورده و شکست نامزدهای پیروز آن را ثابت می‌کند.

الحیانی گفت: کشف عملیات تقلب و دستکاری توسط هیئت قضایی گروه‌های سیاسی و مردمی را به افزایش فشار برای بازشمارش دستی آرای تمام حوزه‌ها وادار خواهد کرد تا براساس اراده و خواست ملت عراق و نه براساس دستورکارهای خارجی عملیات تقلب به صورت کامل فاش شود.

در این راستا هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح اعلام کرد که ائتلاف وی اسناد و مدارک کافی برای لغو انتخابات به دادگاه فدرال داده است.

این اظهارات در دیدار العامری با حیدر العبادی، رئیس ائتلاف النصر و ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه در بغداد برای بررسی تحولات سیاسی و پرونده تقلب در نتایج انتخابات ایراد شد.

العامری، العبادی و علاوی بر لزوم پیگیری شکایت‌های مربوط به انتخابات با روش‌های قانونی و قضایی تأکید کردند.

العامری گفت که شکایتی که این ائتلاف پنجشنبه به دادگاه فدرال ارائه داده دارای اسناد و مدارک کافی برای لغو انتخابات است.

همچنان صدها تن از حامیان ائتلاف الفتح و گروه‌های شیعه به تحصن خود در مقابل منطقه سبز بغداد در اعتراض به نتایج انتخابات ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۸:۰۲

در عراق . دستگاه های الکترونیکی خارجی برای رای گیری . تقلب انتخاباتی و مقتدى الصدر او باید احساس شرمنده که یک دستگاه الکترونیکی خارجی . انتخابات زورو نه یک انتخابات دست عادی. زمان قانونی نیست . اگر انتخابات به موقع برگزار میشد رای تقلبی در کار نبود. اما این کار را خارج از زمان قانونی انجام دادند.