• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400083023600
  • منبع : نمایندگی همدان

اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری "حبیب حرم " در همدان برگزار می‌شود

اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری "حبیب حرم " در همدان برگزار می‌شود

ایسنا/همدان مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان و دبیر چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری" حبیب حرم" از برگزاری اختتامیه این جشنواره در روز پنجشنبه ۴ آذر ماه خبر داد.

امیر ترکاشوند با بیان اینکه حدود ۴۰۰ اثر از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره به آستانه رقابت رسیدند، گفت: هنرمندان متعددی از استان‌های همدان، تهران البرز، سمنان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس، گلستان، لرستان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، یزد، اصفهان، قزوین، مازندران، گیلان، قم و مرکزی به دبیرخانه جشنواره آثار ارزشمند خود را ارسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری "حبیب حرم" در استان همدان با ورود گروه‌های نمایش محیطیِ راه‌ یافته به مرحله نهایی از ۲ آذرماه آغاز به کار و داوران، نمایش‌ها را داوری می‌کنند، همچنین در روز پنجشنبه ۴ آذر ماه ۱۴۰۰ مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

ترکاشوند با بیان اینکه، ادوار گذشته این جشنواره‌ی دو سالانه با استقبال فراوانی مواجه شده است، افزود: چهارمین جشنواره هم باهمت سازمان بسیج هنرمندان و همکاری دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر در محل مجتمع بوعلی‌سینا همدان با حضور جمع زیادی از هنرمندان و شیفتگان مکتب سرلشکر شهید حاج حسین همدانی برگزار خواهد شد.

وی مطرح کرد: این دوره از جشنواره با موضوعات سیره سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی، خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، جبهه مقاومت، استکبارستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت و در بخش ویژه به نقش شهید همدانی در کنار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی و همچنین شهید بهروز مرادی شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور برگزار می‌شود.

ترکاشوند در ادامه بیان کرد: در مجموع حدود ۴۰۰ اثر از ۲۳ استان مختلف کشور در ۴ بخش شعر، ادبیات داستانی، عکس و نمایش محیطی در این دور از جشنواره شرکت کرده‌اند.

دبیر این جشنواره تصریح کرد: در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری حبیب حرم در بخش شعر ۲۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره اسال شد که از این تعداد ۲۳۷ اثر حائز شرایط و قوانین جشنواره بودند و وارد مراحل داوری شدند که در پایان ۸ اثر در دو سطح کلاسیک و سپید به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: در بخش داستان، ۳۷ اثر  به مرحله داوری راه یافتند که در نهایت از سه اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم و یک نفر شایسته تقدیر شناخته شده و همچنین از دو نفر تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد.

وی سپس با بیان اینکه در بخش نمایش محیطی ۲۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: از این تعداد ۵ اثر شرایط شرکت در جشنواره را نداشته و ۲۰ اثر برای بازبینی توسط داوران ارسال که در نهایت پنج اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

ترکاشوند افزود: آثار راه یافته به چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم در بخش نمایش محیطی بدین شرح است اثر تندیس به نویسندگی و کارگردانی هومن میرمعنوی از استان گیلان، معبر به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی ابوذر ذاکری از استان هرمزگان،  حُر به نویسندگی فرزانه ملکی و به کارگردانی بهزاد نجفی از همدان، شهید گمنام به نویسندگی سعید ذبیحی و کارگردانی علی زیستی از استان کرمانشاه، کربلا تا حرم به نویسندگی هادی عزیزی و به کارگردانی وحید قمری خرداد از استان همدان.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان همچنین تاکید کرد: در بخش عکس ۸۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۷۷ اثر مطابق موضوعات و شرایط داوری شد و در پایان ۳ رتبه اول و دوم و سوم به عنوان برگزیدگان نهایی جایزه معرفی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، گفتنی است میهمان و سخنران ویژه اختتامیه جشنواره سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)هستند. همچنین محل برگزاری آئین اختتامیه جشنواره حبیب حرم سالن همایش‌های مجتمع ابن‌سینا واقع در بلوار شهید مفتح(ارشاد شهرستان همدان) در تاریخ پنجشنبه چهارم آذر از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهرخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha