• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400083023748
  • خبرنگار : 71038

امیرعبداللهیان: بحث ایرانیان دو تابعیتی باید یک‌بار برای همیشه حل شود

امیرعبداللهیان: بحث ایرانیان دو تابعیتی باید یک‌بار برای همیشه حل شود

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: بحث ایرانیان دو تابعیتی باید یک‌بار برای همیشه حل شود.

به گزارش ایسنا،  حسین امیر عبداللهیان صبح روز یکشنبه در اولین جلسه روسای کارگروه های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور که در محل وزارت خارجه برگزار شده بود، گفت: بحث ایرانیان دوتابعیتی موضوعی است که یکبار برای همیشه باید حل شود و این موضوعی است که باید در سطح قانون‌گذاری در مجلس موضوع آن انجام شود.

وی خطاب به روسای کارگروه های شرکت کننده در این جلسه گفت: من از همه شما خواهش می کنم که در تک تک کارگروه ها بر موضوع ضرورت تدوین قانون ایرانیان خارج از کشور و بحث های مهمی مثل ایرانیان دو تابعیتی و مسائلی که از نظر حقوقی بر آن مترتب می شود پرداخته شود و ما باید به عنوان یک واقعیت به این موضوع در دولت توجه کنیم و آن را حل کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست گفت: ایران هراسی در بین ایرانیان خودمان در خارج از کشور اکنون یک معضل است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ممکن است این نگرانی در بین برخی از ایرانیان در خارج از کشور وجود داشته باشد که در هنگام ورود به کشور در فرودگاه دچار مشکل شوند، در این چارچوب سامانه ای در وزارت خارجه از حدود یک هفته دیگر بارگزاری می شود که به این افراد در این زمینه راهنمایی می کند و اعلام می کند که شما هیچ مشکلی برای ورود و برگشت ندارید و اگر مشکلی پیش آمد وزارت خارجه مسئول است و ما این مسئله را تضمین می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۵:۳۸

آزموده را آزمودن خطاست

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۶:۳۰

ایرانی های خارج از کشور چه دو یا حتی سه تابعیت سرمایه های گرانسنگی برای ایران هستند. از لحاظ علمی و فرهنگی و گردشگری و اقتصادی. در بین این افراد خیرین متمولی هستند که می توانند در این شرایط سخت کمک حال باشند. تحت بهانه های بی پایه، خود را از این نعمت بی نصیب نکنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۶:۳۵

هشت میلیون ایرانی خارج از کشور را اگر سالی یک بار تشویق به سفر به ایران کنیم یعنی هشت میلیون توریست در سال داریم که ارزی خرج می کنند. پسر خواهر من هر بار که به ایران می آید در طول یک ماه اقامت بیش از صد میلیون تومان خرج می کند و سوغاتی هنری با خود می برد. این عدد را ضربدر مثلا چهار میلیون کنید ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ × ۴۰۰۰۰۰۰= ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ چهارصد هزار میلیارد تومان

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۷:۰۷

واقعا درسته. حالا به بهانه دو تابعیتی و اینا خود را از این موهبت محروم نکنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۷:۳۵

آقای غلامی از نگاه مثبتی که شما نگاه میکنی خوب است و کمک شایانی به اقتصاد و دیگر مسأٔل است. ولی یک نکته منفی این وظعیت دارد و اینکه بسیاری هستند که در فرنگ بدانسورت پولدار نشده اند و یا اصلا در سالهای بعد از جوانی به دیار فرنگ رفته اند و نیاز به وارد کردن ارز از ایران برای صرف زندگیشان در فرنگ میباشد. این عده که بسیارهم هستند قصد سفرهای بیشمار در سال برایشان خارج کردن ارز میباشد نه وارد کردن آن.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۷:۵۲

آقای حسین عزیز، برای خروج پول به شیوه ای که شما می فرمایید خیلی محدودیت ها وجود داره. مثلا شما می تونید حدود پنج هزار دلار با خود ببرید و البته ورود این میزان پول به اکثر کشورهای مقصد به صورت اسکناس قانونی نیست و در بدو ورود ضبط می شود. پس دیگه الان کسی از این طریق پول چندانی نمی تواند ببرد. صرافی ها در حال حاضر منبع اصلی خروج و انتقال پول هستند و نه مسافران ایرانی ساکن خارج.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۸:۴۶

شما کاملا درست می فرمایید، شما اگه فقط پولی که سفارت ها بابت صدور پاسپورت ایرانیان دریافت می کنند را حساب کنیند خیلی خیلی میلیارد میشه، فقط برای یه پاسپورت مبلغی بیش از ۳ میلیون می گیرن، شما هر ۵ سال ۱ بار بایداسپورت عوض کنی، اگه شما، این مبلغ را بطور سالیانه حساب کنی مبلغ بسیار همگفتی میشه، علاوه بر این که ایرانیان در خروج هم عوارض می دن، تازه خرجی که تو مدت ایران بودن می کنند هیچ!!! برای ایران، ایرانیان خارج از کشور فقط و فقط سود داره!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۸:۱۷

وزارت خارجه مسئول است؟ ولی انهایی که مسافران را میگیرند به وزارت خارجه پاسخگو نیستند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۸:۴۲

آزموده را آزمودن خطاست

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۸:۴۸

چرا اصلا مجلس خبرگان به دو تابیتی اجازه می دهد که به قدرت برسند .....

avatar

با پذیرش قانونی تابعیت دوگانه منبع ارزی قوی رو برای خود ایجاد کنیم. بیایید با رفع ترس و نگرانی در بین ایرانی های خارج از کشور آنها را برای آمدن به ایران ترغیب کنیم و درآمد و اشتغال زایی کنیم. بیاییم ده تا نقطه مثبت را با یک نقطه منفی از بین نبریم. من در صنایع دستی شاغل هستم و درآمد اصلیم از همین خرید سوغاتی ایرانیان خارج از کشور بوده که طی سال‌های گذشته در حال آب رفتن است.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۸:۵۶

موضوع سوء استفاده و فشار غیر قانونی بر یک فرد تحت عنوان دوتابعیتی باید حل شود. اینجا ایشون صورت مسئله را پاک می کند تا خیال همه راحت شود.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۹:۲۷

خواهشا اونایی که دوتابعیتی دارند رو به داخل مملکت راه ندین

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۷:۳۳

این چه مدل تقاضا هست مگه جای شمارو تنگ‌ می‌کنند؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۲۱:۵۵

فقط کارهای مهم،پستهای مهم وکلیدی رو دست دو تابعیتی ها ندهید،که بعدا پشیمونی ببار نیاد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۹:۰۹

از ایرانیان خارج از کشور نترسید آنها غربت را دیده اند وعاشق کشورند مگر منافقین وامثالهم شما فکری برای داخلیهای دو گذرنامه ای کنید....

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۹:۳۶

بهتر است هر چه بیشتر جاذبه داشته باشیم تا دافعه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۲۳:۱۷

اول حسن نیت خودتون رو ثابت کنید و اینایی که... زندانی کردید آزاد کنید تا ترس بقیه هم بریزه.