• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400083023784
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استاندار خبر داد:

تاسیس کانون فکر و ایده در استان مرکزی

تاسیس کانون فکر و ایده در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: به زودی در این استان کانون فکر و ایده جهت تبدیل لابی سیاسی به لابی فکری و بهبود مسائل و رشد و پیشرفت تاسیس خواهد شد.

فرزاد مخلص‌الائمه روز یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: در دو سال گذشته وضعیت آموزشی و پرورشی استان و کشور در شرایط نامطلوبی قرار داشته است و اصطلاحا می‌توان گفت دانش آموزان رها شدند، لذا در خصوص مشکلات این حوزه به سه صورت محیط محور، موضوع محور و مسئله محور می‌توان برخورد کرده و مشکلات را بهبود بخشید.

بهرام حسین آبادی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: دارای ۱۵ منطقه آموزشی در استان هستیم و در واقع نوبران و سربند نیز در تفرش و شازند به مناطق آموزشی استان اضافه شده است.

وی توضیح داد: در این ۱۵ منطقه دارای ۱۶هزار معلم و ۲۵۰هزار دانش‌ آموز هستیم که ۱۰ درصد آنها در مدارس غیر دولتی، ۱۷درصد از آنها در مناطق روستایی و باقی آنها در مناطق شهری آموزش می‌بینند.

حسین‌آبادی افزود: بطور کلی استان مرکزی دارای ۱۱۰ هزار و ۶۹۹ کلاس دولتی و غیر دولتی است. شهرستان اراک با ۲۲.۴ دانش‌آموز در هر کیلومتر دارای بیشترین پراکندگی دانش‌آموز و شهرستان تفرش با ۱.۹ دانش‌اموز در هر کیلومتر کمترین پراکندگی دانش‌آموزی را داراست.

وی با بیان اینکه از ۱۶ هزار پرسنل آموزش و پرورش در استان مرکزی، تعداد کارکنان خانم به نسبت آقایان کمی بیشتر است، بیان کرد: حدود ۱۹۳۸ مدرسه دولتی و غیردولتی به استثنای پیش دبستانی در استان وجود دارد.

حسین آبادی تاکید کرد: بازگشایی مدارس از ابتدای آذر و ادامه روند کلاس‌های حضوری به دو صورت حضوری و مجازی و با الگوی گروه‌بندی دانش‌آموزان، با توجه به آسیب‌های تربیتی دانش‌آموزان و تغییر سبک زندگی و تعاملات دانش‌آموزان امری الزامیست.

احمد حسینی معاون آموزش متوسطه استان مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: استان مرکزی به واسطه برخورداری از زیرساخت‌های مناسب اینترنتی ایجاد شده در سال های پیش از کرونا وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها در زمینه استفاده دانش آموزان از شبکه شاد و میزان برخورداری دانش‌آموزان از بستر اینترنت داشت.

وی ادامه داد: در روستاها و حاشیه شهرها نیز با ایجاد بستر مناسب وضعیت خوبی در استان وجود دارد. در سال گذشته حدود ۱۴هزار یا ۵.۸ درصد دانش آموز به تبلت و گوشی نیاز داشتند که این میزان در سال جاری با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها در روستاها و برخی مقاطع به ۳۰۰۰ دانش آموز معادل ۱.۱ درصد دانش‌آموزان کاهش پیدا کرد.

در سال جاری در میزان استفاده از اینترنت و برنامه شاد با توجه به حضوری شدن اموزش در روستاها و برخی مقاطع، به رتبه سوم نزول پیدا کرده‌ایم.

حسینی توضیح داد: استان مرکزی از حیث پذیرش دانشجو در کنکور سراسری سال گذشته در رتبه ۱۱ قرار گرفت و در سال جاری خوشبختانه به رتبه ۹ سیر صعودی داشته‌ایم. با توجه به اینکه آموزش مجازی فرصت‌های آموزشی خوبی را دربر می‌گیرد پایان دادن به آن حتی پس از آموزش حضوری امکان پذیر نخواهد بود لذا تامین اعتبارات جهت بهبود مشکلات این حوزه امری ضروری است.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha